dc.contributor.author | Ξενοδοχίδη, Αναστασία | el |
dc.contributor.author | Xenodochidi, Anastasia | en |
dc.date.accessioned | 2023-05-24T11:07:39Z | |
dc.date.available | 2023-05-24T11:07:39Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57768 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25465 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Avant-garde | en |
dc.subject | Alementare gestaltung | en |
dc.subject | Montage | en |
dc.subject | Sergei Eisenstein | en |
dc.subject | Hans Richter | en |
dc.subject | Ludwig Mies van der Rohe | en |
dc.subject | Bernard Tschumi | en |
dc.subject | Rem Koolhaas | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Μοντάζ | el |
dc.title | Αναζητώντας τα ίχνη του avant-garde κινηματογράφου στην αρχιτεκτονική | el |
dc.title | Searching for traces of avant-garde cinema in architecture | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture in motion pictures | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-02 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία εστιάζει στην επίδραση του avant-garde κινηματογράφου στην αρχιτεκτονική τον 20ο αιώνα. Αρχικά, γίνεται μια συσχέτιση ανάμεσα στον κινηματογράφο και την αρχιτεκτονική υπό το πρίσμα θεωρίων που αναδύθηκαν στην περίοδο του avant-garde. Η μελέτη ξεκινά από τις πειραματικές ταινίες των Hans Richter και Viking Eggeling, με τις οποίες προσπαθούσαν να εφεύρουν μια οικουμενική γλώσσα που θα μπορούσε να ενώσει διαφορετικούς πολιτισμούς, μέσω της αφηρηματικής ενότητας και της χρήσης στοιχειωδών μορφών. Οδηγούνται στη δημιουργία του πρωτοποριακού περιοδικού G, το οποίο απαρτίζεται από μια ετερογενή ομάδα καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων ο Mies van der Rohe, που εκεί παρουσιάζει το έργο του γυάλινου ουρανοξύστη που βασίζεται στις αρχές του elementare Gestaltung. Έπειτα, μέσω της μελέτης της θεωρίας του montage του Sergei Eisenstein διερευνάται η αξιοποίησή της στην αρχιτεκτονική, εστιάζοντας στο Parc de la Villette του Bernard Tschumi και το Maison Bordeaux του Rem Koolhaas. Η εργασία ολοκληρώνεται με μια σύγκριση των τριών αρχιτεκτονικών έργων ως προς τις αρχές του elementare Gestaltung και του montage. | el |
heal.abstract | The present work focuses on the impact of avant-garde cinema on architecture in the 20th century. Initially, a correlation is made between cinema and architecture through theories that emerged during the avant-garde period. The study begins with the experimental films of Hans Richter and Viking Eggeling, who were trying to invent a universal language that could unite different cultures through abstract unity and the use of elemental forms. This leads to the creation of the pioneering magazine G, which consists of a heterogeneous group of artists, including Mies van der Rohe, who presents his glass skyscraper based on the principles of elementare Gestaltung. Then, through the study of Sergei Eisenstein's montage theory, its exploitation in architecture is explored, focusing on Bernard Tschumi's Parc de la Villette and Rem Koolhaas's Maison Bordeaux. The work concludes with a comparison of the three architectural works in terms of the principles of elementare Gestaltung and montage. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: