HEAL DSpace

Αναζητώντας τα ίχνη του avant-garde κινηματογράφου στην αρχιτεκτονική

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ξενοδοχίδη, Αναστασία el
dc.contributor.author Xenodochidi, Anastasia en
dc.date.accessioned 2023-05-24T11:07:39Z
dc.date.available 2023-05-24T11:07:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57768
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25465
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Avant-garde en
dc.subject Alementare gestaltung en
dc.subject Montage en
dc.subject Sergei Eisenstein en
dc.subject Hans Richter en
dc.subject Ludwig Mies van der Rohe en
dc.subject Bernard Tschumi en
dc.subject Rem Koolhaas en
dc.subject Cinema en
dc.subject Μοντάζ el
dc.title Αναζητώντας τα ίχνη του avant-garde κινηματογράφου στην αρχιτεκτονική el
dc.title Searching for traces of avant-garde cinema in architecture en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture in motion pictures en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-02
heal.abstract Η παρούσα εργασία εστιάζει στην επίδραση του avant-garde κινηματογράφου στην αρχιτεκτονική τον 20ο αιώνα. Αρχικά, γίνεται μια συσχέτιση ανάμεσα στον κινηματογράφο και την αρχιτεκτονική υπό το πρίσμα θεωρίων που αναδύθηκαν στην περίοδο του avant-garde. Η μελέτη ξεκινά από τις πειραματικές ταινίες των Hans Richter και Viking Eggeling, με τις οποίες προσπαθούσαν να εφεύρουν μια οικουμενική γλώσσα που θα μπορούσε να ενώσει διαφορετικούς πολιτισμούς, μέσω της αφηρηματικής ενότητας και της χρήσης στοιχειωδών μορφών. Οδηγούνται στη δημιουργία του πρωτοποριακού περιοδικού G, το οποίο απαρτίζεται από μια ετερογενή ομάδα καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων ο Mies van der Rohe, που εκεί παρουσιάζει το έργο του γυάλινου ουρανοξύστη που βασίζεται στις αρχές του elementare Gestaltung. Έπειτα, μέσω της μελέτης της θεωρίας του montage του Sergei Eisenstein διερευνάται η αξιοποίησή της στην αρχιτεκτονική, εστιάζοντας στο Parc de la Villette του Bernard Tschumi και το Maison Bordeaux του Rem Koolhaas. Η εργασία ολοκληρώνεται με μια σύγκριση των τριών αρχιτεκτονικών έργων ως προς τις αρχές του elementare Gestaltung και του montage. el
heal.abstract The present work focuses on the impact of avant-garde cinema on architecture in the 20th century. Initially, a correlation is made between cinema and architecture through theories that emerged during the avant-garde period. The study begins with the experimental films of Hans Richter and Viking Eggeling, who were trying to invent a universal language that could unite different cultures through abstract unity and the use of elemental forms. This leads to the creation of the pioneering magazine G, which consists of a heterogeneous group of artists, including Mies van der Rohe, who presents his glass skyscraper based on the principles of elementare Gestaltung. Then, through the study of Sergei Eisenstein's montage theory, its exploitation in architecture is explored, focusing on Bernard Tschumi's Parc de la Villette and Rem Koolhaas's Maison Bordeaux. The work concludes with a comparison of the three architectural works in terms of the principles of elementare Gestaltung and montage. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα