dc.contributor.author |
Γεωργιοπούλου, Σοφία
|
el |
dc.contributor.author |
Georgiopoulou, Sofia
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-05-29T09:48:43Z |
|
dc.date.available |
2023-05-29T09:48:43Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57777 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25474 |
|
dc.relation |
info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/15540 |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αισθήσεις |
el |
dc.subject |
Υλικότητες |
el |
dc.subject |
Οινοποιία |
el |
dc.subject |
Βιωματική εμπειρία |
el |
dc.subject |
Καμπάς |
el |
dc.subject |
Sensations |
en |
dc.subject |
Materialities |
en |
dc.subject |
Winery |
el |
dc.subject |
Personal experience |
el |
dc.subject |
Campas |
el |
dc.title |
Αναβίωση αισθήσεων και υλικοτήτων των σταδίων παραγωγής οίνου και αποστάγματος, Εργοστάσιο Καμπά |
el |
dc.title |
Reviving sensations and materialities of the stages of wine and distillate production, Campas Factory |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού. |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δημόσιος χώρος |
el |
heal.classification |
Επανάχρηση |
el |
heal.classification |
Public space |
en |
heal.classification |
Reutilization |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-22 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παραθέσω μία πρόταση αξιοποίησης του υπάρχοντος κελύφους του ιστορικού εργοστασίου οινοποιίας Καμπά και του περιβάλλοντος δημόσιου χώρου, σεβόμενη την φυσιογνωμία της περιοχής, την ιστορία και την σημασία του εργοστασίου και τις ανάγκες των κατοίκων, που θα συνυπάρχει αρμονικά με την επένδυση που πρόκειται να υλοποιηθεί και θα διατηρεί ουσιαστικό δημόσιο - κοινόχρηστο χαρακτήρα. Έτσι ερευνήθηκαν και κατανοήθηκαν: η φυσιογνωμία της περιοχής, η ιστορία του εργοστασίου και τα παράπονα των κατοίκων. Μελετήθηκαν οι διαδικασίες οινοποίησης και απόσταξης την εποχή λειτουργίας του εργοστασίου, οι οποίες αξιοποιήθηκαν στον σχεδιασμό της πρότασης μου ως «φίλτρο ανάγνωσης» των επιμέρους διαδραστικών μου εκθεμάτων, τα οποία λειτουργούν ως αναπαράσταση της ιστορίας την εποχή λειτουργίας του εργοστασίου, και συνθέτουν μία μουσειακή διαδρομή αναβίωσης αισθήσεων, υλικοτήτων και μορφών των παραπάνω διαδικασιών. Στην σχεδιαστική μου πρόταση πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι ‘‘μεταφορές’’. Η κάθε διαδικασία παραγωγής αναπαρίσταται μεταφορικά και όχι κυριολεκτικά. Κυρίαρχη είναι η αίσθηση ότι είμαι μικρός/μικρή μπροστά στην ιστορία και το μεγαλείο του εργοστασίου και μπορώ να περιηγηθώ εγώ έτσι ακριβώς όπως κινούταν το μόριο του κρασιού και του αποστάγματος στα προϊόντα παραγωγής, νιώθοντας τα υλικά και την εναλλαγή φωτός και σκοταδιού, μεταφράζοντας ο καθένας από μας το κάθε στάδιο σύμφωνα με την δική του προσωπική μνήμη, και συνεπώς δίνοντας σε κάθε στάδιο ξεχωριστή ερμηνεία. Τέλος βασική είναι και η αίσθηση της αποσύνθεσης όπως η αποσύνθεση, καταστροφή και εγκατάλειψη του εργοστασίου. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this thesis is to present a proposal for the utilization of the existing shell of the historic Campa winery factory and the surrounding public space, respecting the physiognomy of the area, the history of the factory and the needs of the residents, which will coexist harmoniously with the investment to be implemented and will maintain a substantial public character. The following were thus investigated and understood: the character of the area, the history of the factory and the complaints of the residents. The winemaking and distillation processes at the time of the factory's operation were studied, which were used in the design of my proposal as a "reading filter" for my individual interactive exhibits, which function as a representation of the history at the time of the factory's operation, and constitute a museum route of reviving sensations, materialities and forms of the above processes. ''Metaphors'' play a leading role in my design proposal. Each production process is represented metaphorically rather than literally. The dominant feeling is that I am small in front of the history and grandeur of the factory and I can navigate myself just as the molecule of wine and distillate moves through the production products, feeling the materials and the alternation of light and darkness, each of us translating each stage according to our own personal memory, and thus giving each stage a separate interpretation. Finally, the sense of decay is also fundamental, such as the decomposition, destruction and abandonment of the factory. |
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.advisorName |
Stavridis, Stavros |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
148 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|