HEAL DSpace

Μελέτη δυναμικών στοιχείων οχημάτων σε ανισόπεδο κόμβο μορφής διαμαντιού και σύνδεση με την ηλικία και το φύλο του οδηγού και τον τύπο και την χρονολογία του οχήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λύτρας, Μάριος el
dc.contributor.author Lytras, Marios en
dc.date.accessioned 2023-06-12T08:40:36Z
dc.date.available 2023-06-12T08:40:36Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57814
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25511
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κόμβοι el
dc.subject Γεωμετρία δρόμου el
dc.subject Ανθρώπινος παράγοντας el
dc.subject Ράμπα el
dc.subject Πλευρική επιτάχυνση el
dc.subject Ramp en
dc.subject Lateral acceleration en
dc.subject Interchanges en
dc.subject Human factor en
dc.subject Road Geometry en
dc.title Μελέτη δυναμικών στοιχείων οχημάτων σε ανισόπεδο κόμβο μορφής διαμαντιού και σύνδεση με την ηλικία και το φύλο του οδηγού και τον τύπο και την χρονολογία του οχήματος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-03-10
heal.abstract Η εργασία αυτή εστιάζει στη μελέτη μίας μορφής ανισόπεδου κόμβου που δεν συναντιέται πολύ συχνά στα οδικά δίκτυα της Ελλάδας και μάλιστα στην συμβατική του μορφή με δύο δίδυμες διασταυρώσεις για τις συλλέκτριες οδούς. Οι ανισόπεδοι κόμβοι έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, αφού οι κορμοί των οδικών δικτύων έχουν μελετηθεί με επάρκεια τα προηγούμενα έτη. Σε αυτή την εργασία μελετήθηκε ο ανισόπεδος κόμβος μορφής διαμαντιού που βρίσκεται στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας και συγκεκριμένα στα βόρεια προάστια του Νομού Αττικής, στην περιοχή της Βαρυμπόμπης. Η ράμπα που θα μελετηθεί είναι αυτή που συναντιέται κατά την έξοδο του οχήματος από την άνοδο (προς Λαμία) και η καμπύλη που θα μετρηθεί είναι η πρώτη σε σειρά με ακτίνα 500m. Οι μετρήσεις που θα πραγματοποιηθούν αφορούν την πλευρική επιτάχυνση και την ταχύτητα κίνησης των οχημάτων εντός της ράμπας και πραγματοποιούνται από διαφορετικούς οδηγούς που συμμετείχαν στην έρευνα και από διαφορετικά οχήματα που ήταν των οδηγών αυτών ή του ερευνητή και διατέθηκαν σε οδηγούς που δεν είχαν διαθεσιμότητα οχήματος. Οι μετρήσεις έγιναν Σαββατοκύριακα και σε συνθήκες στεγνού οδοστρώματος αποφεύγοντας κυκλοφοριακή συμφόρηση και παράγοντας παρεμπόδισης των μετρήσεων. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν συνδυάζουν σύνδεση με την γεωμετρία και τον ανθρώπινο παράγοντα. Ως προς την γεωμετρία συνδέουν την πλευρική επιτάχυνση εντός της ράμπας με την ταχύτητα κίνησης των οδηγών, εξετάζουν το ποσοστό απορρόφησης στην καμπύλη στο σύνολο αλλά και σε κάθε κατηγορία οχήματος μεμονωμένα, συγκρίνουν τις τιμές πλευρικής επιτάχυνσης με τις οριακές τιμές που ορίζει η βιβλιογραφία και οι οδηγίες σχεδιασμού οδών και τέλος πραγματοποιούν συνδέσεις των μετρημένων ταχυτήτων με τις οριακές ταχύτητες που προκύπτουν μετά την εφαρμογή των οριακών τιμών της βιβλιογραφίας στην παγκόσμια εξίσωση κίνησης. Ως προς τον ανθρώπινο παράγοντα δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ ανάλυσης της οδηγικής συμπεριφοράς με βάση το στοιχείο της ταχύτητας. Οι μετρημένες ταχύτητες ομαδοποιούνται ως προς την ελάχιστη, την μέση και την μέγιστη για διαφορετικές ηλικίες οδηγών, για διαφορετικά φύλα οδηγών, για διαφορετικούς τύπους οχημάτων και διαφορετικές χρονολογίες οχημάτων. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως η σχέση πλευρικής επιτάχυνσης και ταχύτητας είναι γραμμική στην καμπύλη ακτίνας 500m, οι τιμές πλευρικής επιτάχυνσης που μετρήθηκαν είναι μικρότερες από τις θεωρητικές που ορίζουν τα στοιχεία της γεωμετρίας της καμπύλης, στα οχήματα τύπου Sedan το ποσοστό απορρόφησης πλευρικής επιτάχυνσης είναι μεγαλύτερο, οι οριακές τιμές πλευρικής επιτάχυνσης της βιβλιογραφίας δεν υπερβαίνονται στην περίπτωση αυτής της ακτίνας και οι οριακές τιμές των οδηγιών υπερβαίνονται ελάχιστα. Επίσης παρατηρείται πως οι οδηγοί μεταξύ 18 και 25 χρονών είναι οι πιο γρήγοροι και επιθετικοί, οι οδηγοί Sedan οχημάτων κινούνται με τις μεγαλύτερες ταχύτητες, οι οδηγοί με τα νεότερα οχήματα είναι πιο γρήγοροι από αυτούς με παλαιότερα και οι άντρες οδηγοί κινούνται σε υψηλές ταχύτητες και είναι πιο επιθετικοί από τις γυναίκες οδηγούς. Λέξεις κλειδιά: Ανισόπεδοι κόμβοι, ράμπα, πλευρική επιτάχυνση, γεωμετρία, ανθρώπινος παράγοντας. el
heal.abstract Abstract This research focuses on the study of an interchange ramp type that is not very often found in the road networks of Greece and in fact in its conventional form with two twin intersections for collector roads. Interchanges have attracted interest in recent years, since the main trunk of road networks have been adequately studied in previous years. In this paper, the diamond interchange located on the National Highway of Athens Lamia, specifically in the northern suburbs of the Prefecture of Attica, in the area of Varybompi, was studied. The ramp to be studied is the one encountered when the vehicle exits the ramp (towards Lamia) and the curve to be measured is the first in a row with a radius of 500m. The measurements concern the lateral acceleration and speed of the vehicles within the ramp and are carried out by different drivers who participated in the research and by different vehicles that belonged to these drivers or the researcher and were allocated to drivers who did not have a vehicle available. The measurements were made on weekends and in dry road conditions, avoiding traffic congestion and every factor hindering the measurements. The occurred results combine a connection with geometry and the human factor. In terms of geometry, they link the lateral acceleration within the ramp to the speed of the drivers, they examine the percentage of absorption in the curve as a whole but also in each vehicle category individually, they compare the lateral acceleration values with the limit values defined by the literature and the road design guidelines and finally make connections of the measured speeds with the limit speeds that result after applying the limit values of the literature to the global equation of motion. In terms of the human factor, a complete analysis profile of driving behavior is created based on the element of speed. The measured speeds are grouped by minimum, average and maximum for different driver ages, for different driver sexes, for different vehicle types and for different vehicle release dates. The results show that the relationship between lateral acceleration and speed is linear in the 500m radius curve, the measured lateral acceleration values are smaller than the theoretical values defined by the elements of the curve geometry, in Sedan-type vehicles the percentage of lateral acceleration absorption is greater, the lateral acceleration limit values of the literature are not overpassed in the case of this radius and the guideline limit values are slightly overpassed. It is also observed that drivers between 18 and 25 years of age are the fastest and most aggressive, sedan drivers move at the highest speeds, drivers with newer vehicles are faster than those with older ones and male drivers move at high speeds and are more aggressive than female drivers. Keywords: Interchanges, ramp, lateral acceleration, road geometry, human factor (el) en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 102 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα