dc.contributor.author |
Κώστογλου, Ναταλία
|
el |
dc.contributor.author |
Kostoglou, Natalia
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-06-16T06:44:26Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57827 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25524 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Λιμάνι |
el |
dc.subject |
Port |
en |
dc.subject |
Νάξος |
el |
dc.subject |
Επιβατικός σταθμός |
el |
dc.subject |
Harbor |
en |
dc.subject |
Naxos |
en |
dc.subject |
Passenger station |
en |
dc.title |
Λιμάνι αλλού |
el |
dc.title |
The harbor elsewhere |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός |
el |
heal.dateAvailable |
2024-06-15T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
embargo |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-20 |
|
heal.abstract |
Κάθε πλοίο που βγαίνει στα ανοιχτά είναι ένα πιθανό ναυάγιο, που, όταν φτάνει σε λιμάνι, αναβάλλεται για την επόμενη φορά.Tο φτάνω, μόνο του δεν έχει την ίδια γονιμότητα με το φτάνω κάπου. Η εμφάνιση του προορισμού, ως το δεύτερο σημείο που ανάμεσα σε αυτό και της αναχώρησης διαγράφεται το ταξίδι, είναι καθοριστική. Και εδώ το πρόβλημα που εντοπίζεται στο λιμάνι της Νάξου, Φθάνεις πουθενά.
Το πλήθος των ανθρώπων και των μηχανημάτων που εκβάλλει καθημερινά από τα πλοία που φτάνουν όλη μέρα, διοχετεύονται πιεστικά ανάμεσα από άλλους ανθρώπους και αντικείμενα κατά μήκος του μετώπου της χώρας και από εκεί σε στενούς δρόμους και σοκάκια. Το πρόσωπο της χώρας προς τη θάλασσα, άφαντο κάτω από τις ατέρμονες χαρακιές της κίνησης του πλήθους. Το λιμάνι, έτσι όπως είναι τα πράγματα, πνίγει την χώρα και πρέπει να πάει αλλού.
Το αλλού, βρέθηκε να είναι στη νότια άκρη του νησιού, στο τέλος του περάσματος από το πλάι της Πάρου, σε ένα φυσικό όρμο με μόνη παρουσία του ανθρώπου το μικρό εκκλησάκι του Άη Σώστη. Λόγω της θέσης του είναι προστατευμένο από τους βοριάδες, ενώ το τοξοειδές σχήμα του, ημιτελές, προκαλεί να το συμπληρώσει και ολοκληρώσει η κατασκευή του λιμανιού. Άλλο λιμάνι όμως είναι αυτό, δεν είναι σαν τα άλλα απόληξη μιας αστικής δομής, να την θρέφει με τις πραμάτειες του και να θρέφεται από αυτήν με τους ανθρώπους της. Και αν μοιάζει μακριά από την Χώρα, που αυτό έγινε επίτηδες για να την αποσυμφορήσει, αυτό θα το φροντίσει ο καινούργιος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας που θα επιτρέψει και συνδέσεις με την παραγωγική ενδοχώρα του νησιού. Το λιμάνι οργανώνεται γεωμετρικά ως τετράγωνο που εγκαθίσταται στο τοπίο, ξηρά και θάλασσα, περισσότερο αξιωματική αρχή παρά κατασκευή. Στο εσωτερικό του βρίσκεται ο επιβατικός σταθμός και οι προβλήτες που υποδέχονται τα πλοία της γραμμής, τα κρουαζιερόπλοια αλλά και τα πλοιάρια αναψυχής. Έξω από το περιτοίχισμα, από την μια πλευρά ο σταθμός CARGO για τα εμπορικά πλοία και από την άλλη τα υδροπλάνα να ανοίγουν νέους προορισμούς στο Αιγαίο. Όσο για το άλλο λιμάνι, όψη πια καθαρή του τόπου, διατηρεί την παραδοσιακή ζωογόνο σχέση του με την Χώρα υποδέχοντας τα τοπικά δρομολόγια και τους αλιείς ψαριών.
|
el |
heal.abstract |
Every ship that goes out to sea is a potential shipwreck which, when the ship arrives to port, is postponed until the next time. "Arrives", on its own, does not have the same fertile depth as "arriving somewhere". The inclusion of the destination in the phrase, as the second point which defines the trip, is decisive. And here lies the problem found in the port of Naxos. You arrive nowhere.
The numbers of people and machinery discharged daily from the ships which arrive throughout the day are squeezed between other people and objects along the seafront of the Town, and from there into the narrow streets and alleys. The face of the Town towards the sea, lies invisible under the endless cuts from the movement of the crowds. The port, the way things are at present, is suffocating the Town and must go elsewhere.
That elsewhere was found to be on the island's southern edge, at the end of the passage between Paros and Naxos, in a natural bay with the only human presence being the small church of Ai Sostis. Due to its position, it is protected from the north winds, while its arched incomplete shape, already implies the construction of the port to complete and finalize it. But this is a different port, it is not like the others, an end of an urban structure, feeding it with its goods and being fed with its people. And, if it seems far from the Town, which was done on purpose to decongest it, this will be taken care of by the new expressway that, in addition, will allow connections to the island's productive hinterland. The port is organized geometrically as a square that is applied upon the landscape, land and sea - a principle rather than a construction. Inside it are the passenger station and the piers that welcome liners, cruise ships and pleasure boats. Outside the enclosure, on one side the CARGO station for commercial ships and on the other seaplanes open up new routes and destinations across the Aegean. As for the other port, now a cleansed aspect of the place, it maintains its traditional life-giving relationship with the Town by servicing local routes and fishermen. |
en |
heal.advisorName |
Ανδριανόπουλος, Τηλέμαχος |
el |
heal.advisorName |
Andrianopoulos, Tilemachos |
en |
heal.committeeMemberName |
Γκικαππέπας, Βασίλης |
el |
heal.committeeMemberName |
Μίχα, Ειρήνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Σεβαστάκης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπουγιατιώτη, Φλώρα - Μαρία |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
180 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|