dc.contributor.author |
Βάσση, Ευανθία-Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Vassi, Evanthia-Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-06-16T06:49:12Z |
|
dc.date.available |
2023-06-16T06:49:12Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57829 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25526 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Exarchia |
en |
dc.subject |
Εξάρχεια |
el |
dc.subject |
Εκθεσιακός χώρος |
el |
dc.subject |
Διατηρητέο |
el |
dc.subject |
Καλλιτέχνες |
el |
dc.subject |
Φιλοξενία |
el |
dc.subject |
Neapoli |
en |
dc.subject |
Preservation |
en |
dc.subject |
Artists |
en |
dc.subject |
Gallery |
en |
dc.title |
Συγκρότημα φιλοξενίας καλλιτεχνών και ανάδειξης της γλυπτικής τέχνης στη Νεάπολη Εξαρχείων |
el |
dc.title |
Complex hosting artists and highlighting the sculptural art in Exarchia-Neapoli |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-16 |
|
heal.abstract |
My research in the first stage focuses on the study and analysis of the physiognomic characteristics of Exarchia-Neapoli, one of the oldest districts of Athens.
One of the elements that make the region stand out is the intense existence of individual and collective artistic activities, an element that since the end of the 18th century formed the identity of the area.
Through my tour of the area, initially as a visitor and then as a resident, what piqued my interest was the abundance of abandoned listed buildings , through the ruins of which someone can see the imprint of an era where architecture flourished in many different ways. The stigma of the old city of Exarchia is faintly visible through the ruins of these buildings, having now taken the place of many of these later apartment buildings, which somehow they co-exist fragmentarily, creating an inhomogeneity in the overall image of the area. So I tried to listen to to the needs of the people of the area to create a space where artists and non-artists can be housed in it and at the same time create their projects but also interact with people of common interests.My proposal synthetically consists of three parts, the renovation of a derelict listed building and its vertical extension, a mixed construction, the design of a contemporary building on the opposite empty plot and the connection of the above through a metal bridge.
In this way I created a multi-purpose building complex, an "art production machine", which acts as a social capacitor and at the same time has a less sterile character than a typical exhibition
space-museum.
Through this building complex, the Athenian culture will be able to be highlighted and it will be proven that it is not impossible for the old historical buildings to coexist harmoniously with the modern buildings of the area. |
en |
heal.abstract |
Η έρευνά μου σε πρώτο στάδιο επικεντρώνεται στη μελέτη και στην ανάλυση των φυσιογνωμικών
χαρακτηριστικών της Νεάπολης Εξαρχείων, μία από τις παλαιότερες συνοικίες της Αθήνας.
Ένα από τα στοιχεία που κάνουν την περιοχή να ξεχωρίζει είναι η έντονη ύπαρξη ατομικών και
συλλογικών καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, στοιχείο που από τα τέλη του 18ου αιώνα διαμόρφωσε την ταυτότητά της.
Μέσω της περιήγησής μου στην περιοχή λοιπόν αρχικά ως επισκέπτης και στη συνέχεια ως κάτοικος αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον ήταν η πληθώρα των αναξιοποίητων διατηρητέων κτιρίων, μέσα από τα ερείπια των οποίων διακρίνεται το αποτύπωμα μιας εποχής όπου η αρχιτεκτονική άνθιζε με πολυποίκιλους τρόπους.
Το στίγμα της παλαιάς πόλης των Εξαρχείων αχνοφαίνεται μέσα από τα συντρίμμια των κτιρίων
αυτών, έχοντας πλέον πάρει τη θέση πολλών μεταγενέστερες πολυκατοικίες, που συνυπάρχουν με ένα τρόπο αποσπασματικό δημιουργώντας μια ανομοιογένεια στη συνολική εικόνα της περιοχής.
Προσπάθησα λοιπόν αφουγκραζόμενη της ανάγκες των ανθρώπων της περιοχής να δημιουργήσω ένα χώρο όπου οι καλλιτέχνες και μη θα μπορούν να στεγαστούν σε αυτόν και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν τα έργα τους αλλά και να αλληλεπιδράσουν με ανθρώπους κοινών ενδιαφερόντων.
Η πρότασή μου συνθετικά αποτελείται από τρία σκέλη, την ανακαίνιση ενός αναξοιποίητου διατηρητέου κτιρίου και την καθ'ύψος επέκτασή του, μια σύμμεικτη κατασκευή, το σχεδιασμό ενός σύγχρονου κτιρίου στο απέναντι κενό οικόπεδο και τη σύνδεση των παραπάνω μέσω μιας μεταλλικής γέφυρας. Κατά αυτόν τον τρόπο δημιούργησα ένα κτιριακό συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων, μια «μηχανής παραγωγής τέχνης», που λειτουργεί ως κοινωνικός πυκνωτής και ταυτόχρονα έχει λιγότερο στείρο χαρακτήρα από έναν τυπικό εκθεσιακό χώρο-μουσείο.
Μέσω αυτού του κτιριακού συγκροτήματος θα μπορέσει να αναδειχθεί ο αθηναϊκός πολιτισμός και να αποδειχθεί ότι δεν είναι ανέφικτη η ομαλή συνύπαρξη των παλαιών ιστορικών
κτισμάτων με τα σύγχρονα κτίρια της περιοχής. |
el |
heal.advisorName |
Γυφτόπουλος, Σταύρος |
el |
heal.advisorName |
Καρβουντζή, Κωνσταντίνα |
el |
heal.advisorName |
Gyftopoulos, Stavros |
en |
heal.advisorName |
Karvountzi, Konstantina |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
47 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|