dc.contributor.author |
Στεφανάκης, Δημήτρης
|
el |
dc.contributor.author |
Stefanakis, Dimitris
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-06-20T10:55:58Z |
|
dc.date.available |
2023-06-20T10:55:58Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57845 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25542 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διεπιστημονικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) Αρχιτεκτονική-Σχεδιασμός του Χώρου, Κατ.Α1: Γνωσιολογία της Αρχιτεκτονικής. |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θεωρία τοπίου |
el |
dc.subject |
Τοπολογία |
el |
dc.subject |
Πτύχωση |
el |
dc.subject |
Τοπίο |
el |
dc.subject |
Εnric Miralles |
en |
dc.title |
Το "επιστημικό τοπίο" στο έργο του Enric Miralles |
el |
dc.contributor.department |
Αρχιτεκτονική Θεωρία: Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική θεωρία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-28 |
|
heal.abstract |
O Enric Miralles και το έργο του ίσως είναι αρκετά γνωστοί στο ευρύτερο αρχιτεκτονικό κοινό. Αυτό που θα μας απασχολήσει στην παρούσα έρευνα είναι η αντίληψη του για τον σχεδιασμό και το ύφος του. Η σημασία τους έγκειται στο γεγονός ότι συμμετέχουν σε μία ευρύτερη αλλαγή των κεντρικών τάσεων της αρχιτεκτονικής την περίοδο δράσης του. Η διακεκριμένη παρουσία του Miralles αποτυπώνεται στο πλούσιο συνθετικό και υλοποιημένο έργο του, το οποίο εκτείνεται σε μεγάλο εύρος διαφορετικών προγραμμάτων, κτιριακών και τοπιακών, όσο και σε κλίμακα.

Ακόμη χαρακτηρισtικότερη στο έργο του, ίσως είναι η ιδιαίτερα εμφανής ανάμειξη αυτών των δύο στοιχείων, καθώς παρατηρούνται έντονες τοπιακές αναφορές στον κτιριακό του σχεδιασμό.
Στη παρούσα έρευνα θα επικεντρωθούμε σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση διερεύνησης. Θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τον τρόπο με τον οποίο τα συνθετικά εργαλεία και η διαδικασία που εφαρμόζει ο Enric Miralles στο έργο του, συνδέονται εν τέλει με μία αντίληψη τοπιακής αναφοράς, όχι όμως απλά σχεδιαστικής αλλά και εννοιολογικής. Ας βιαστούμε να σχολιάσουμε πως, στη περίπτωση Miralles, είναι αρκετά διαδεδομένη και χαρακτηριστική η χρήση καμπυλόσχημων αναφορών με έμμεση ή άμεση αναφορά στο τοπίο. Πέρα όμως από τη διερεύνηση των ποικίλων αναφορών του Miralles στο τοπίο και σε φυσικόμορφες αναφορές, καθώς και στον τρόπο που συνθέτει τις προτάσεις αυτές, θα επιχειρήσουμε να εξηγήσουμε και να συσχετίσουμε τη δράση του με ένα ευρύτερο πολιτιστικό και πολιτικό ρεύμα ιδεών και εκφραστικών κατευθύνσεων που εμφανίζεται από τα τέλη του 18ου και τις αρχές του 19ου αιώνα, το οποίο περιγράφεται με τον όρο “Ρομαντισμός”. |
el |
heal.advisorName |
Μωραΐτης, Κωνσταντίνος |
|
heal.advisorName |
Moraitis, Konstantinos |
en |
heal.committeeMemberName |
Μαρλαντή, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Καραμανέα, Παναγιώτα |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
178 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|