dc.contributor.author | Μαράσογλου, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Marasoglou, Christina | en |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T13:19:51Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T13:19:51Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57873 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25570 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πόλεις | el |
dc.subject | Παιχνίδια | el |
dc.subject | Περιπλάνηση | el |
dc.subject | Βιώματα | el |
dc.subject | Αθήνα | el |
dc.subject | citiew | en |
dc.subject | Games | en |
dc.subject | Wandering | en |
dc.subject | Experiences | en |
dc.subject | Athens | en |
dc.title | Ready, set, go!: ένα παιχνίδι αρχιτεκτονικής | el |
dc.title | Ready, set, go!: an architecture game | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Flaneurs -- Greece -- Athens | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-04 | |
heal.abstract | Η ερευνητική αυτή εργασία έχει ως στόχο την ευρύτερη μελέτη της αστικής περιπλάνησης, μέσα από έναν περισσότερο διαδραστικό τρόπο, το παιχνίδι. Επιλέγοντας αυτή την εναλλακτική προσέγγιση του θέματος, επιχειρούμε την μετατροπή της αρχιτεκτονικής και του αστικού σχεδιασμού σε μία ευχάριστη διαδικασία, στην οποία συμμετέχουν τόσο οι αρχιτέκτονες-πολεοδόμοι, όσο και οι πολίτες, καθώς όλοι μας αποτελούμε παίκτες του αστικού πεδίου. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, μελετάμε την ιστορία της περιπλάνησης μέσα στην πόλη, με σημαντικότερα σημεία την εμφάνιση του flâneur τον 19ο αιώνα και την εισαγωγή της ψυχογεωγραφίας από την ομάδα των Καταστασιακών. Στη συνέχεια, η έρευνα στρέφεται προς την έννοια του παιχνιδιού, και πώς αυτή συσχετίζεται με την αρχιτεκτονική. Η εργασία ολοκληρώνεται με τη δική μας περιπλάνηση εντός του αστικού πεδίου, μέσω της δημιουργίας ενός βιωματικού παιχνιδιού, με ταμπλό το κέντρο της Αθήνας, μία πειραματική διαδικασία μέσα από την οποία εξάγουμε συμπεράσματα, τα οποία μάς φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση του μηχανισμού που ονομάζεται «πόλη». | el |
heal.abstract | This research aims at the broader study of urban wandering, through the interactive method of playing. By choosing this alternative approach to the subject, we attempt to transform architecture and urban planning into a pleasant process, in which both architects-urban planners and citizens participate, as players in the urban field. To achieve this goal, we study the history of wandering in the city, with highlights of the emergence of the flâneur in the 19th century and the introduction of psychogeography by the Situationist movement. Furthermore, the research focuses on the concept of play and how it relates to architecture. The assignment concludes with our own wandering within the urban field, through the creation of an experiential game, within the center of Athens, an experimental process through which we draw conclusions that bring us one step closer to understanding the mechanism called "city". | en |
heal.tableOfContents | Περίληψη Εισαγωγή Μεθοδολογία Α’ ΜΕΡΟΣ: Η ιστορία της περιπλάνησης μέσα στην πόλη Πρόλογος Flâneur: Ο αστικός περιπλανητής του 19ου αιώνα Η επιβίωση του flâneur μέσα στον 20ό αιώνα Ο flâneur και η αστική περιπλάνηση στην Ελλάδα Ντανταϊσμός: Ένα κίνημα «αντι-τέχνης» Σουρεαλισμός: Το ρεύμα του ονείρου Μοντερνισμός: Μία παύση στην αστική περιπλάνηση Καταστασιακοί: Μία ομάδα κατασκευής καταστάσεων Land Art: Η σύγχρονη έκφραση της περιπλάνησης Συμπεράσματα ενότητας Β’ ΜΕΡΟΣ: Οι θεωρητικές προσεγγίσεις της έννοιας του παιχνιδιού Πρόλογος Jean Piaget: Παιχνίδι, παιδί και φυσικό περιβάλλον Lev Vygotsky: Παιχνίδι, παιδί και κοινωνία Donald Winnicott: Το παιχνίδι ως βίωμα Johan Huizinga: Ο παίζων άνθρωπος (Homo Ludens) Roger Caillois: Ο ανταγωνισμός ως παιχνίδι Συμπεράσματα ενότητας Γ’ ΜΕΡΟΣ: Η σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής και παιχνιδιού Δ’ ΜΕΡΟΣ: Το βιωματικό παιχνίδι «Ready, Set, Go!» Πρόλογος Ταμπλό Χρονική διάρκεια Αφετηρία | Τερματισμός Τύχη και αβεβαιότητα Ρόλοι Κανόνες Σενάρια Σενάριο 1: Ένας φόνος στην Αθήνα του 19ου αιώνα Σενάριο 2: Ένα κυνήγι θησαυρού στην Αθήνα του μεσοπολέμου Σενάριο 3: Ένα παιχνίδι επιβίωσης στη σύγχρονη Αθήνα Κρυφά σημεία στον χάρτη Διεξαγωγή παιχνιδιού Συμπεράσματα | Αναιρώντας το παιχνίδι Βιβλιογραφία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: