dc.contributor.author |
Κούβα, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Kouva, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-07-07T10:28:12Z |
|
dc.date.available |
2023-07-07T10:28:12Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57883 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25580 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσική |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Αντίστιξη |
el |
dc.subject |
Γραμματικές σχημάτων |
el |
dc.subject |
Παραγωγικοί κανόνες |
el |
dc.subject |
Χωρικές εκφράσεις της πολυφωνικής μουσικής |
el |
dc.subject |
Music |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Counterpoint |
en |
dc.subject |
Shape grammars |
en |
dc.subject |
Shape rules |
en |
dc.subject |
Spatial expressions of polyphonic mucic |
en |
dc.title |
Ήχος και γραμμή: μία υπολογιστική ερμηνεία του σχεδιασμού με βάση το μουσικό συντακτικό |
el |
dc.title |
Sound and line: a computational interpretation of design based on music syntax |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Music and architecture |
en |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-05 |
|
heal.abstract |
Η έρευνα αυτή εξετάζει τη συσχέτιση της μουσικής με την αρχιτεκτονική και το πώς αυτή εκφράζεται εννοιολογικά και παραγωγικά μέσω του υπολογισμού. Συγκεκριμένα, διερευνά τη δημιουργία μιας γραμματικής σχημάτων που μεταφέρει σε χωρική σύνθεση αρχές που προκύπτουν από το μουσικό συντακτικό. Η παρουσίαση οργανώνεται σε έξι μέρη. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή, στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται ιστορικά και πρόσφατα παραδείγματα σχετικών μελετών. Επίσης, εισάγονται ορισμένες βασικές έννοιες της θεωρίας των γραμματικών σχημάτων. Στο τρίτο μέρος, επεξηγείται η έννοια της αντίστιξης στη μουσική. Αναλύονται βασικές αρχές της πολυφωνικής δημιουργίας μελετώντας τη δομή της φούγκας. Στο τέταρτο μέρος, προτείνεται μια γραμματική σχημάτων των αντιστικτικών αρχών για χρήση στο χωρικό σχεδιασμό. Το πέμπτο μέρος χρησιμοποιεί τους γραμματικούς κανόνες σε στοιχεία χωρικά για να ελέγξει τη δυνατότητα εφαρμογής τους στη διαμόρφωση σχημάτων αποτελούμενα από γραμμές στο επίπεδο. Τέλος, το έκτο μέρος συνοψίζει το προτεινόμενο υπολογιστικό πλαίσιο, τα συμπεράσματα και τις σκέψεις για μελλοντική έρευνα. |
el |
heal.abstract |
This research examines the association of music with architecture and how this is expressed conceptually and productively through computation. In particular, it investigates the creation of a shape grammar that transfers to spatial composition principles arising from the musical syntax. The presentation is organized into six parts. After a short introduction, the second part presents historical and recent examples of relevant studies. Also, some basic concepts of the theory of shape grammars are introduced. In the third part, the concept of counterpoint in music is explained. Basic principles of polyphonic creation are analyzed by studying the fugue structure. In the fourth part, a shape grammar of counterpoint principles is proposed to be used in spatial design. The fifth part uses the grammatical rules with spatial elements to test their applicability in configuring arrangements with shapes made out of lines on the plane. Finally, the sixth part summarizes the proposed computational framework, the conclusions, and thoughts for future research |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|