HEAL DSpace

Ήχος και γραμμή: μία υπολογιστική ερμηνεία του σχεδιασμού με βάση το μουσικό συντακτικό

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κούβα, Ελένη el
dc.contributor.author Kouva, Eleni en
dc.date.accessioned 2023-07-07T10:28:12Z
dc.date.available 2023-07-07T10:28:12Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57883
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25580
dc.rights Default License
dc.subject Μουσική el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Αντίστιξη el
dc.subject Γραμματικές σχημάτων el
dc.subject Παραγωγικοί κανόνες el
dc.subject Χωρικές εκφράσεις της πολυφωνικής μουσικής el
dc.subject Music en
dc.subject Architecture en
dc.subject Counterpoint en
dc.subject Shape grammars en
dc.subject Shape rules en
dc.subject Spatial expressions of polyphonic mucic en
dc.title Ήχος και γραμμή: μία υπολογιστική ερμηνεία του σχεδιασμού με βάση το μουσικό συντακτικό el
dc.title Sound and line: a computational interpretation of design based on music syntax en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Music and architecture en
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-05
heal.abstract Η έρευνα αυτή εξετάζει τη συσχέτιση της μουσικής με την αρχιτεκτονική και το πώς αυτή εκφράζεται εννοιολογικά και παραγωγικά μέσω του υπολογισμού. Συγκεκριμένα, διερευνά τη δημιουργία μιας γραμματικής σχημάτων που μεταφέρει σε χωρική σύνθεση αρχές που προκύπτουν από το μουσικό συντακτικό. Η παρουσίαση οργανώνεται σε έξι μέρη. Μετά από μια σύντομη εισαγωγή, στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται ιστορικά και πρόσφατα παραδείγματα σχετικών μελετών. Επίσης, εισάγονται ορισμένες βασικές έννοιες της θεωρίας των γραμματικών σχημάτων. Στο τρίτο μέρος, επεξηγείται η έννοια της αντίστιξης στη μουσική. Αναλύονται βασικές αρχές της πολυφωνικής δημιουργίας μελετώντας τη δομή της φούγκας. Στο τέταρτο μέρος, προτείνεται μια γραμματική σχημάτων των αντιστικτικών αρχών για χρήση στο χωρικό σχεδιασμό. Το πέμπτο μέρος χρησιμοποιεί τους γραμματικούς κανόνες σε στοιχεία χωρικά για να ελέγξει τη δυνατότητα εφαρμογής τους στη διαμόρφωση σχημάτων αποτελούμενα από γραμμές στο επίπεδο. Τέλος, το έκτο μέρος συνοψίζει το προτεινόμενο υπολογιστικό πλαίσιο, τα συμπεράσματα και τις σκέψεις για μελλοντική έρευνα. el
heal.abstract This research examines the association of music with architecture and how this is expressed conceptually and productively through computation. In particular, it investigates the creation of a shape grammar that transfers to spatial composition principles arising from the musical syntax. The presentation is organized into six parts. After a short introduction, the second part presents historical and recent examples of relevant studies. Also, some basic concepts of the theory of shape grammars are introduced. In the third part, the concept of counterpoint in music is explained. Basic principles of polyphonic creation are analyzed by studying the fugue structure. In the fourth part, a shape grammar of counterpoint principles is proposed to be used in spatial design. The fifth part uses the grammatical rules with spatial elements to test their applicability in configuring arrangements with shapes made out of lines on the plane. Finally, the sixth part summarizes the proposed computational framework, the conclusions, and thoughts for future research en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής