dc.contributor.author |
Σταματούζα, Αριάδνη
|
el |
dc.contributor.author |
Stamatoyza, Ariadni
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-07-07T11:03:46Z |
|
dc.date.available |
2023-07-07T11:03:46Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57884 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25581 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Music architecture |
en |
dc.subject |
Xenakis |
en |
dc.subject |
Le Corbusier |
en |
dc.subject |
Rhythm |
en |
dc.subject |
Gestalt in Rhythm |
en |
dc.subject |
Μουσική αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ρυθμός |
el |
dc.subject |
Ξενάκης |
el |
dc.subject |
Νότα |
el |
dc.subject |
Επανάληψη |
el |
dc.subject |
Μοτίβο |
el |
dc.subject |
Μέτρο |
el |
dc.subject |
Πυραμίδες |
el |
dc.subject |
Παρθενώνας |
el |
dc.subject |
Ψυχολογία |
el |
dc.title |
Μουσική - αρχιτεκτονική: μεταφράσεις του ρυθμού σε αρχιτεκτονικό χώρο |
el |
dc.title |
Music -architecture: translations of rhythm in architecture space |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Music and architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-06-27 |
|
heal.abstract |
Θέμα της εργασίας αποτελεί η χρήση του ρυθμού ως εργαλείο της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση του πως μπορεί να επιτευγχθεί η θεματική αυτή, ξεχώρισα τέσσερις έννοιες οι οποίες για εμένα ορίζουν τον ρυθμό. Οι έννοιες αυτές είναι το Μέτρο, η Επανάληψη, Το Μοτίβο και ο μουσικός φθόγγος [Νοτα]. Σε πρώτο στάδιο, θα πραγματευτώ την κάθε έννοια ξεχωριστά και στη συνέχεια θα προβώ σε παραδείγματα που έχουν χρησιμοποιήσει τις έννοιες αυτές ως εργαλεία αρχιτεκτονικής σκέψης. Επιπροσθέτως, θα παραθέσω ένα δικό μου μοντέλο της χρήσης του ρυθμού με εφαρμογή σε διαφορετικά είδη μουσικής δημιουργώντας αρχιτεκτονική σύνθεση. Ως ερευνητικό ερώτημα θέτω το εξής: Μπορει ο ρυθμός στην μουσική να αποτελέσει εργαλείο στην αρχιτεκτονική αντίληψη; |
el |
heal.abstract |
The theme of the work is the use of rhythm as a tool of architectural composition. With the view for a deeper understanding I singled out four concepts that set the pace. These concepts are Meter, Repetition, Pattern, and last but not least, the musical note. In the first stage, I will deal with each concept separately and then I will proceed with examples that have used these concepts as tools of architectural thinking. In addition, I will cite my model of the use of rhythm as applied to different genres of music creating an architectural composition. As a research question I pose the following: Can rhythm in music be a tool in architectural perception? |
en |
heal.tableOfContents |
Ορισμός Μέτρου
Α] Μέθοδος μέτρησεως αξιών στο μέτρο
Β] Αναλογία μέτρου στο μουσικό και τον αρχιτεκτονικό τομέα
2.2 Ορισμός Επανάληψης
Α] Επανάληψη στην αρχιτεκτονική
Β] Ορισμός Επανάληψης σε αναλογία Μουσικής- Αρχιτεκτονική
Γ] Παραδείγματα
i. Η Πυραμίδα
ii. Ο Παρθενώνας
Δ] Θεωρία Gestalt
i. Αρχή Γειτνίασης
ii. Αρχή Ομοιότητας
2.3 Ορισμός Μοτίβου
Α] Αναλογία του Μοτίβου στους τομείς Μουσική-Αρχιτεκτονική
Β] Παραλλαγή Μοτίβου
2.4 Ορισμός Μουσικού Φθόγγου
Α] Αναλογία του Μουσικού Φθόγγου στους τομείς Μουσική-Αρχιτεκτονική
Β] Ανατομία Μουσικών Φθόγγων στο Φάσμα του Μέτρου ως ΑξίαΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ · CASE STUDIES ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
3.1 Ιάννης Ξενάκης
Α] Βιογραφικά Στοιχεία
Β] Η Ιδέα του Modulor
Γ] Τα έργα του Ιάννη Ξενάκη
Γ1. Μοναστήρι La Tourette | Ιάννης Ξενάκης [ Le Corbusier]
i ] Μουσικός Φθόγγος, η νότα- Γυάλινα Πανέλλα
ii ] Μοτίβο- Σχηματισμός
iii ] Το Μέτρο
iv ] Επανάληψη
Γ.2] Αναδιατύπωση των εννοιών του Ρυθμού
i ] Μουσικός Φθόγγος- Πυκνότητα Γυάλινων Πανέλων
ii] Το Μέτρο
iii] Επανάληψη
iv] Μοτίβο
Γ.3] Η διαφοροποίηση μεταξύ των δύο αρχιτεκτόνων Ξενάκη- Le Corbusier
Γ.4] Metastasis- Phillips Pavillion [ Glissandi] Ιάνης Ξενάκης, Βρυξέλλες [ Le Corbusier]
i] Μέτρο
ii] Μουσικός Φθόγγος| Δομικό Στοιχείο
iii] Επανάληψη
iv] Μοτίβο
ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΣΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΧΩΡΟ | ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΑΜΑΤΟYZA3.2 Bloch City | Peter Cook
A] Ανάλυση Έργου
Β] Μέτρο
Γ] Επανάληψη
Δ] Μοτίβο
Ε] Μουσικός Φθόγγος| Δομικό Στοιχείο
3.3 Structural Levels of Rhythm and Form in African Music | LAZ E.N. EKWUEME
A] Εισαγωγή εργασίας
Β] Το Μέτρο
Γ] Επανάληψη
Δ] Μοτίβο
Ε] Μουσικός Φθόγγος | Δομικό Στοιχείο
ΣΤ] Αποτελέσματα ΜελέτηςΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ · Ο ΡΥΘΜΟΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΕ
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΡΓΑ | ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΑΜΑΤΟΥΖΑ
4.1] Εισαγωγή Μοντέλου
4.2] Μεθοδολογία για τη δημιουργία του Μοντέλου με εφαρμογή σε παράδειγμα Jazz Μουσικής
4.3] Εφαρμογή Πρώτη: Bessie’s Blues από John Coltrane
Α] Το Μέτρο
Β] Μουσικός Φθόγγος | Δομικό Στοιχείο
Γ] Μοτίβο
Δ] Επανάληψη
4.4] Εφαρμογή Δεύτερη: “Baby I love your way” από το μουσικό σχήμα Big Mountain
Α] Το Μέτρο
Β] Μουσικός Φθόγγος | Δομικό Στοιχείο
Γ] Μοτίβο
Δ] Επανάληψη
Ε] Σημαντική Σημείωση
4.5] Εφαρμογή Τρίτη : “The Thrill Is Gone” από Roy Hawkins και Rick Darnell
Α] Το Μέτρο
Β] Μουσικός Φθόγγος | Δομικό Στοιχείο
Γ] Μοτίβο
Δ] Επανάληψη
Ε] Σημαντική Σημείωση
ΣΤ] Συμπεράσματα
5. Επίλογος
6. Βιβλιογραφία
ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΣΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΧΩΡΟ | ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΑΜΑΤΟΥΖΑ
3.2 Bloch City | Peter Cook
A] Ανάλυση Έργου
Β] Μέτρο
Γ] Επανάληψη
Δ] Μοτίβο
Ε] Μουσικός Φθόγγος| Δομικό Στοιχείο
3.3 Structural Levels of Rhythm and Form in African Music | LAZ E.N. EKWUEME
A] Εισαγωγή εργασίας
Β] Το Μέτρο
Γ] Επανάληψη
Δ] Μοτίβο
Ε] Μουσικός Φθόγγος | Δομικό Στοιχείο
ΣΤ] Αποτελέσματα Μελέτης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|