dc.contributor.author |
Xρονοπούλου, Γρηγορία
|
el |
dc.contributor.author |
Chronopoulou, Grigoria
|
en |
dc.contributor.author |
Παγκράτη, Ευδοκία
|
el |
dc.contributor.author |
Pagkrati, Evdokia
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-07-11T06:40:16Z |
|
dc.date.available |
2023-07-11T06:40:16Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57887 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25584 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κεραμική |
el |
dc.subject |
Ceramics |
en |
dc.subject |
Πηλός |
el |
dc.subject |
Ανάδειξη |
el |
dc.subject |
Κέντρο πηλού |
el |
dc.subject |
Highlighting |
en |
dc.subject |
Clay centers |
en |
dc.subject |
Networks |
en |
dc.title |
Διαλειτουργικό κέντρο πηλού στη γειτονιά του Αμαρουσίου |
el |
dc.title |
Interfunctional clay centre in the neighourhood of Maroussi |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Μελέτη της πόλης και του χώρου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-02-22 |
|
heal.abstract |
Το προσωπικό µας ενδιαφέρον για τον πηλό και τα αποτυπώματα του στο υλικό καθαυτό, αλλά και στον χώρο, είναι αυτό που αποτέλεσε βασικό κριτήριο των αναζητήσεων µας στη διπλωματική.
Ακολουθώντας τα ίχνη της νεότερης κεραμικής στην Ελλάδα, οδηγηθήκαµε στην πλούσια ιστορία της νεότερης κεραµικής τέχνης. Με κέντρο τη Σίφνο, ακολουθήσαμε τις κινήσεις των αγγειοπλαστών και οδηγηθήκαμε στην κεραμική µνήµη του Αµαρουσίου. Με πληθώρα επισκέψεων σε µέχρι και σήµερα ενεργά εργαστήρια, εντοπίσαμε το παρασκευαστήριο πηλού του κ.Καλογήρου -το οικόπεδο µας- και κατανοήσαμε την ανάγκη αναβίωσης και ανάδειξης της σηµαντικής για τη περιοχή κεραµικής µνήµης. Παράλληλα, µε προσεκτική ανάγνωση της περιοχής εντοπίσαµε τις αντιθέσεις και ελλείψεις της και κατανοήσαµε τις ανάγκες των κατοίκων.
Συνδυάζοντας αυτές τις παραµέτρους και εντοπίζοντας τις συσπειρώσεις των εργαστηρίων, προτείνουμε µια διαδρομή που περνάει από αυτά µε στόχο τη λειτουργική ένωση του παλαιού κέντρου του Αµαρουσίου (‘καρδιά’ της περιοχής) µε την περιοχή τουοικοπέδου µας, αλλά και τον τονισµό των κεραµικών θεάσεων ως ενίσχυση αυτής της ιστορικής πτυχής. Απόληξη αυτής της διαδροµής είναι το οικόπεδο µας, όπου διατηρούµε τα υφιστάµενα κελύφη -σπίτι, παρασκευαστήριο- και συµπληρώνουµε µε χρήσεις που καλύπτουν το κενό των “αναγκών” της κεραµικής τέχνης, όπως η ορθή εκπαίδευση, η διαιώνιση των παραδοσιακών τεχνικών γνώσεων, και το βιβλιογραφικό υλικό. Συγχρόνως, διαµορφώνοντας δηµόσιες ροές, πλατείες και λειτουργίες που απευθύνονται στη γειτονιά, απαντάµε στην πόλη και στις τοπικές ελλείψεις, δίνοντας χώρο στη γειτονία.
Με την ανάµειξη των χρήσεων που απευθύνονται στη γειτονιά και των χρήσεων των κεραµικών διαδικασιών, επιτυγχάνεται η επαφή µε το υλικό του πηλού και η δηµιουργία ενός τοπίου εµπλουτισµένου µε κεραµικές µορφές, θεάσεις και υφές, διαµορφώνοντας ένα πολυαισθητηριακό και διαλειτουργικό Κέντρο Πηλού στη γειτονιά του Αµαρουσίου. |
el |
heal.abstract |
Our personal interest in clay and its imprints on the material itself, but also in space, is what was the main criterion of our research in the thesis.
Following the traces of modern ceramics in Greece, we were led to the rich history of modern ceramic art. With Sifnos as our centre, we followed the movements of the potters and were led to the ceramic memory of Amaroussi. With numerous visits to workshops that are still active today, we identified the clay preparation workshop of Mr Kalogerou - our plot - and we understood the need to revive and highlight the important ceramic memory of the region. At the same time, by carefully reading the area we identified its contrasts and deficiencies and understood the needs of the inhabitants.
Combining these parameters and identifying the clusters of ceramic workshops, we propose a route that passes through them, aiming at the functional connection of the old centre of Maroussi (the ‘heart’ of the area) with the area of our plot, but also at the emphasis of the ceramic sights as a reinforcement of this historical aspect. The end of this path is our plot, where we maintain the existing shells -house, clay preparation room- and supplement them with uses that fill the gap of the “needs” of the ceramic art, such as proper education, the perpetuation of traditional technical knowledge, and bibliographic material.
At the same time, by shaping public flows, squares and functions that address the neighborhood, we respond to the city and local deficiencies by giving space to the neighborhood.
By mixing the uses addressed to the neighbourhood and the uses of ceramic processes, we achieve contact with the clay material and the creation of a landscape enriched with ceramic forms, views and textures, forming a multi-sensory and interoperable Clay Centre in the neighbourhood of Maroussi. |
en |
heal.advisorName |
Κουτσουμπός, Λεωνίδας |
|
heal.advisorName |
Koutsoumpos, Leonidas |
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
334 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|