dc.contributor.author | Κωνσταντακοπούλου, Παναγιώτα | el |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T10:05:02Z | |
dc.date.available | 2023-07-19T10:05:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57900 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25597 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Καύσιμο | el |
dc.title | Επιρροή της τιμής του καυσίμου στη βελτίωση της απότομης συμπεριφοράς του οδηγού στην Ελλάδα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-17 | |
heal.abstract | Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εξετάζει την επίδραση της τιμής του καυσίμου στη βελτίωση της απότομης συμπεριφοράς του οδηγού στην Ελλάδα. Αναλύονται οι συνέπειες της τιμής του καυσίμου στην συμπεριφορά του οδηγού και εξετάζεται πώς η μεταβολή της τιμής μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο οδήγησης, τις απότομες κινήσεις των οδηγών και την ταχύτητα τους.Η έρευνα περιλαμβάνει στατιστικά δεδομένα σχετικά με τις τιμές των καυσίμων και τη συμπεριφορά των οδηγών για τα έτη μεταξύ 2019 έως 2022. Επίσης, αναλύονται οι πιθανές αιτίες που οδηγούν σε απότομη οδήγηση, όπως οικονομικοί παράγοντες, περιβαλλοντικές συνθήκες κ.α. Προκύπτουν αποτελέσματα τα οποία επιβεβαιώνουν την επιρροή της τιμής του καυσίμου στην απότομη συμπεριφορά των οδηγών. Τέλος, προτείνονται πιθανές λύσεις και πολιτικές που μπορούν να υιοθετηθούν για να ενθαρρύνουν την πιο οικολογική οδήγηση και να μειώσουν την απότομη συμπεριφορά των οδηγών, όπως η προώθηση των οχημάτων με μικρή κατανάλωση καυσίμων, η εκπαίδευση των οδηγών και η επιβολή προστίμων για παραβάσεις. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία συμβάλλει στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ τιμής καυσίμου και οδηγικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα και προτείνει μέτρα για την προαγωγή ασφαλούς και οικολογικής οδήγησης. | el |
heal.tableOfContents | ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ 2 ΠΕΡΙΛΗΨΗ 6 ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΙΝΑΚΩΝ 11 ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 12 1. Εισαγωγή 13 1.2 Σκοπός της Διπλωματικής Εργασίας 14 1.2 Δομή της Διπλωματικής Εργασίας 14 2. Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 17 2.1 Εισαγωγή 17 2.2 Συναφείς Έρευνες και Μεθοδολογίες 17 2.3 Συμπεράσματα Βιβλιογραφίας 22 3. Θεωρητικό Υπόβαθρο 25 3.1 Βασικές έννοιες Στατιστικής 25 3.2 Συντελεστής συσχέτισης μεταβλητών 26 3.3 Κανονική Κατανομή 27 3.4 Μαθηματικά Πρότυπα 27 3.4.1 Γραμμική Παλινδρόμηση 27 3.4.2 Μέθοδος Ελαχίστων Τετραγώνων 29 3.4.3 Λογαριθμοκανονική Παλινδρόμηση 30 3.4.4 Γενικό γραμμικό μοντέλο 30 3.4.5 Ανάλυση δεδομένων πάνελ 30 3.5Στατιστική Αξιολόγηση και Κριτήρια Αποδοχής Μοντέλου 31 4. Συλλογή και Επεξεργασία δεδομένων 35 4.1 Εισαγωγή 35 4.2 Συλλογή δεδομένων 35 4.2.1 Δεδομένα τιμής Καυσίμου 35 4.2.2 Δεδομένα συμπεριφοράς του οδηγού 36 4.3 Επεξεργασία δεδομένων 37 4.3.1Περιγραφική Στατιστική Δεδομένων 39 5. Ανάπτυξη μαθηματικών προτύπων 47 5.1 Εισαγωγή 47 5.1.1 Λογισμικό SPSS 47 5.1.2 Εισαγωγή της βάσης δεδομένων στο περιβάλλον του SPSS 47 5.1.3 Συσχέτιση μεταβλητών (Pearson Correlation) 48 10 5.2 Δημιουργία Στατιστικών μοντέλων 50 5.2.1 Ανάπτυξη Μοντέλου 1: Πρόβλεψη των απότομων επιταχύνσεων 53 5.2.2 Ανάπτυξη Μοντέλου 2: Πρόβλεψη των απότομων επιταχύνσεων 56 5.2.3 Ανάπτυξη Μοντέλου 3: Πρόβλεψη των απότομων επιβραδύνσεων 59 5.2.4 Ανάπτυξη Μοντέλου 4: Πρόβλεψη των απότομων επιβραδύνσεων 62 5.3 Ελαστικότητα και Επιρροή των ανεξάρτητων μεταβλητών 65 6. Συμπεράσματα 69 6.1 Σύνοψη 69 6.2 Συμπεράσματα 70 6.3 Προτάσεις για την βελτίωση της συμπεριφοράς του οδηγού 72 6.4 Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα 74 Βιβλιογραφία 75 | el |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής (ΜΣΥ) | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Αρχεία | Μέγεθος | Μορφότυπο | Προβολή |
---|---|---|---|
Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο. |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: