HEAL DSpace

Ενεργοποιώντας λαξευμένα τοπία: μουσείο εξόρυξης στην Τήνο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πρελορέντζου, Ελένη el
dc.contributor.author Prelorentzou, Eleni en
dc.date.accessioned 2023-08-23T05:44:04Z
dc.date.available 2023-08-23T05:44:04Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57913
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25610
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Τοπιακή συμπλήρωση el
dc.subject Spatial complement en
dc.subject Κατακόρυφη ανάγλυφη τομή el
dc.subject Vertical relief section en
dc.subject Οικειοποίηση el
dc.subject Appropriation en
dc.subject Φυσικό - τεχνητό τοπίο el
dc.subject Natural-artificial landscape en
dc.title Ενεργοποιώντας λαξευμένα τοπία: μουσείο εξόρυξης στην Τήνο el
dc.title Triggering carved landscapes: mining museum in Tinos en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός el
heal.classification Architectural design en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-07
heal.abstract Αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας είναι η ενεργοποίηση λαξευμένων τοπίων στο βόρειο τμήμα της Τήνου, τα οποία αποτελούν παράγωγα εξόρυξης, δημιουργώντας κυβιστικούς γεωμετρικούς σχηματισμούς, ως ένα τοπίο μοναδικό. Η επιλογή της περιοχής προσδιορίστηκε αφενός από την ανθρωπογενή σχηματοποίηση του εδάφους, ως κατακόρυφη ανάγλυφη τομή και αφετέρου από τη δημιουργία μιας μαρμάρινης τεχνητής λίμνης, που δημιουργήθηκε από τις αποθέσεις και τις μεταφορές υλικού. Η ιδιαιτερότητα του εδάφους, ως μια σκληρή ομοιογενής επιφάνεια σε συγκεκριμένα μέτρα, αποδίδει μια αίσθηση γλυπτικού τοπίου, εγείροντας το ερώτημα της φυσικής ή τεχνητής του υπόστασης, καθώς η ανθρώπινη εγκατάλειψη το καθιστά ανενεργό, συνυπάρχοντας με εγγύτητα στη θάλασσα και εκτεθειμένο στους δυνατούς βόρειους ανέμους του Αιγαίου. Η οικειοποίηση τέτοιων σχηματισμών συντελείται με τη βιωματική εμπειρία που προκαλείται από τη συνύπαρξη μιας ανθρωπογενούς ελάχιστης παρέμβασης, ως αφορμή επίσκεψης. Προτείνεται μια κτιριακή πράξη ενός μικρού μουσείου εξόρυξης και μιας διαδρομής προσέγγισης, που αποσκοπεί στην περιήγηση, στην παρατήρηση, καταλήγοντας στην ενημέρωση του επισκέπτη για την διαδικασία εξόρυξης εντός του μουσείου, αλλά και στην ενατένιση του τόπου και του χαρακτήρα του. Συνθετικά, το μουσείο προκύπτει ακολουθώντας τα μέτρα του κατακόρυφου λαξευμένου εδάφους, ως μια “τοπιακή” συμπλήρωση, προσθέτοντας απλά 4 μονολιθικούς όγκους, εκεί που το υλικό λείπει, ως συμβολική πράξη ανασυγκρότησής του. Έξι θεματικές ενότητες προσφέρουν μια εκτενή αφήγηση για το υλικό, την τεχνική, τα εργαλεία, την διαδικασία και τα λαξευμένα τοπία, αποτελώντας αφορμή για να επισκεφτεί κανείς αυτά τα γλυπτικά τοπία. Το μουσείο αναπτύσσεται γραμμικά και διατάσσεται σε δύο στάθμες με μια μικρή πλατεία, συνδέοντας τους όγκους με μια ευθύγραμμη πορεία. Η χαμηλή στάθμη διαχειρίζεται και ενσωματώνει το φυσικό ανάγλυφο του εδάφους ως υλικό δαπέδου και τις κάθετες πλευρικές εσοχές του, ως κτιριακό σώμα, αποσκοπώντας στην βιωματική εμπειρία της διαδικασίας λατόμευσης. Η επίγεια άνω στάθμη συμπληρώνει το κέλυφος, αποτελώντας την παράθεση 4 σκυρόδετων όγκων με αίθρια και εσωτερικούς εξώστες, επιδιώκοντας τη αντιληπτική ενότητα του μουσείου. Το μουσείο αποσκοπεί στην ανάδειξη του υλικού - του οφίτη λίθου, στην περιοχή που εξορύσσεται, αποτελώντας μια προσέγγιση οικειοποίησης και γνώσης της διαδικασίας, αλλά και πράξη στοχασμού του τόπου. el
heal.abstract The subject of the thesis is the activation of carved landscapes in the northern part of Tinos, which are derivatives of mining, creating cubist geometric formations, as a unique landscape. The choice of the area was determined on the one hand by the anthropogenic shaping of the terrain, as a vertical relief section, and on the other hand by the creation of an artificial marble lake, created by the deposition and transport of material. The particularity of the terrain, as a hard homogenous surface in specific measures, gives a sense of a sculptural landscape, raising the question of its natural or artificial existence, as human abandonment renders it inactive, coexisting with proximity to the sea and exposed to the strong northern winds of Aegean. The appropriation of such formations is done with the experiential experience caused by the coexistence of an anthropogenic minimal intervention, as a reason for visiting. A building deed of a small mining museum and an approach route is proposed, which aims to tour, to observe, ending up informing the visitor about the mining process within the museum, but also to contemplate the place and its character. Synthetically, the museum arises following the measures of the vertical carved ground, as a "local" addition, simply adding 4 monolithic volumes, where the material is missing, as a symbolic act of its reconstruction. Six thematic sections offer a comprehensive narrative of the material, technique, tools, process and carved landscapes, providing an opportunity to visit these sculptural landscapes. The museum develops linearly and is arranged on two levels with a small square, connecting the volumes with a straight path. The low level manages and integrates the natural relief of the ground as a floor material and its vertical side recesses as a building body, aiming at the experiential experience of the quarrying process. The upper ground level completes the shell, constituting the juxtaposition of 4 concrete volumes with atriums and internal balconies, seeking the perceptual unity of the museum. The museum aims to highlight the material - the ophite stone, in the area where it is mined, being an approach to appropriation and knowledge of the process, but also an act of reflection on the place. en
heal.advisorName Γκικαπέππας, Βασίλης el
heal.advisorName Ghikapeppas, Vasilis en
heal.committeeMemberName Γιαννούτσου, Βασιλική el
heal.committeeMemberName Παγώνης, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Σεβαστάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Αντωνίου, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 47
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα