dc.contributor.author | Τσέκερης, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Tsekeris, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2023-08-28T11:01:53Z | |
dc.date.available | 2023-08-28T11:01:53Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/57934 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25631 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μεταμοντερνισμός | el |
dc.subject | Πρόγραμμα | el |
dc.subject | Μεταμόρφωση | el |
dc.subject | Μορφή | el |
dc.subject | Φορμαλισμός | el |
dc.subject | Tschumi | en |
dc.subject | Program | en |
dc.subject | Transformation | en |
dc.subject | Deconstructivism | en |
dc.subject | Concept | en |
dc.title | Η κατάρρευση της πυραμίδας: η προγραμματική μεταμόρφωση ως γένεση της μορφής | el |
dc.title | Collapse of the pyramid: programmatic transformation as creation of the form | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Form (Aesthetics) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-03 | |
heal.abstract | Η υπέρβαση του φανξιοναλισμού έχει αποτελέσει βασικό κίνητρο της μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής κριτικής. Παράλληλα ωστόσο, η μεταμοντέρνα εποχή χαρακτηρίστηκε από ένα χάσμα ανάμεσα σε φορμαλιστικές προσεγγίσεις της αρχιτεκτονικής μορφής από την μία, βασισμένες είτε στην παράδοση είτε σε ένα αυτόνομο αρχιτεκτονικό concept, και από την άλλη προσεγγίσεις της μορφής ως έκφρασης προγράμματος και κίνησης. Με βάση αυτό τον διαχωρισμό, η παρούσα ανάλυση μελετάει ιστορικές προσεγγίσεις της αρχιτεκτονικής μορφής στην θεωρία, παραλληλίζοντας ταυτόχρονα την εκάστοτε ιδεολογία με εκφράσεις σε προτάσεις ή υλοποιημένα κτίρια. Στο πρώτο μέρος, επιχειρείται να καταστεί συνειδητή η αυθαίρετη φύση του φορμαλισμού, τόσο στις μορφές που βασίζονται στην μίμηση του παρελθόντος όσο και σε αυτές που αποτελούν νέους πειραματισμούς με το κτιριακό σχήμα. Στο δεύτερο μέρος αναδεικνύεται η σημασία του προγράμματος και της κίνησης ως βασικού λεξιλογίου της αρχιτεκτονικής, και η δυνατότητα του πειραματισμού με αυτό το λεξιλόγιο, μέσω του προγραμματικού διαγράμματος, να παράγει τόσο πληθωρικές χωρικές εμπειρίες, συνδυασμούς δραστηριοτήτων και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις όσο και πλούσιες τεκτονικές μορφές. Ο τελικός σκοπός είναι η ανάδειξη μίας νοοτροπίας που μπορεί να αποτελέσει δικαιολόγηση του πειραματισμού με την αρχιτεκτονική μορφή, καθιστώντας την μορφή λιγότερο αυτοσκοπό της αρχιτεκτονικής σύνθεσης και περισσότερο τελική έκφραση της διαδικασίας σύνθεσης ενός εσωτερικού προγραμματικού και κινητικού αφηγήματος. | el |
heal.abstract | Transgression of functionalism has been a dominant motivation of postmodern architectural critique. Simultaneously however, the postmodern era has seen a divide between formalist approaches to architectural form on one hand, which are based either on tradition or an autonomous architectural concept, and on the other hand approaches to form as expression of program and movement. Based on this divide, this essay is a study of historical approaches to architectural form in theory, while comparing each ideology to expressions in the form of proposals or realized buildings. The first part attempts to clarify the arbitrary nature of formalism, both in forms based on imitating the past and forms that constitute novel experimentations with the building’s shape. The second part highlights the importance of program and movement as an essential vocabulary of architecture, as well as the ability of experimentation with this vocabulary, through a programmatic diagram, to produce exuberant spatial experiences, combinations of activities and social interactions, as well as pluralistic tectonic forms. The ultimate goal is to advocate for a way of thinking that can constitute a justification for experimenting with architectural form, by making form less of an end in itself and more of a final expression of the process that composes an interior programmatic and kinetic narrative. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: