dc.contributor.author | Χατζηδάκης, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Chatzidakis, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T09:16:22Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T09:16:22Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58025 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25722 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυτικές μηχανές | el |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject | Πολυκριτηριακή αξιολόγηση | el |
dc.subject | Marine Engines | en |
dc.subject | Alternative Fuels | el |
dc.subject | Multi-criteria assessment | el |
dc.title | Πολυκριτηριακή ανάλυση ναυτικών μηχανών εναλλακτικών καυσίμων | el |
dc.title | Multi-criteria assessment of alternative fuel engine technologies | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτική Μηχανολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-06-21 | |
heal.abstract | Σε αυτήν τη διπλωματική εργασία στόχος είναι να γίνει μια ανάλυση και σύγκριση μερικών μηχανών εναλλακτικών καυσίμων με μια συμβατική μηχανή καυσίμου VLSFO. Καταρχάς επιλέγονται συγκεκριμένες υπάρχουσες μηχανές για καύσιμα LNG, LPG και μεθανόλη. Λόγω του ότι δεν έχει κατασκευαστεί μηχανή αμμωνίας ακόμα αλλά βρίσκεται σε ερευνητικό επίπεδο δεν μπόρεσε να επιλεχθεί συγκεκριμένη μηχανή αλλά βρέθηκαν τα απαραίτητα δεδομένα μέσα από βιβλιογραφία και technical papers των κατασκευαστών. Στη συνέχεια τέθηκαν κριτήρια αξιολόγησης τα οποία ελέγχθηκαν από εξειδικευμένους ανθρώπους στο χώρο της ναυτιλίας όπου με βάση αυτά θα γίνει η σύγκριση των παραπάνω μηχανών. Μέσω συλλογής δεδομένων και μερικών υπολογισμών που ήταν αναγκαίοι τα κριτήρια αυτά αξιολογήθηκαν μέσω της μεθόδου πολυκριτηριακής αξιολόγησης ASPID. Για να δοθεί βάση στα σημαντικά κριτήρια αξιολόγησης τέθηκαν συντελεστές βάρους σε διάφορα σενάρια τα οποία προήλθαν είτε από αιτιολόγηση και λογικές παρατηρήσεις είτε από τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών. Τέλος μέσω αυτών βαθμολογήθηκαν όλες οι μηχανές με βάση τα κριτήρια. Η αξιολόγηση έγινε καθαρά για τις μηχανές χωρίς να ληφθεί υπόψη το είδος ή οι λειτουργίες του πλοίου. Βασικά συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν μετά το πέρας της εργασίας ήταν ότι δεν υπάρχει καμία μηχανή η οποία να είναι καλύτερη από τις άλλες σε όλα τα κριτήρια αξιολόγησης καθώς κάθε μηχανή βαθμολογείτε καλύτερα σε συγκεκριμένα κριτήρια. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις των εκπροσώπων των ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες είναι να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στα οικονομικά δεδομένα, στην ωριμότητα της τεχνολογίας και στην ασφάλεια του καυσίμου φαίνεται ότι δεν είναι έτοιμες να δεχθούν μια λύση μηχανής εναλλακτικών καυσίμων. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει κατά την τελική βαθμολογία μηχανών. | el |
heal.advisorName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Καϊκτσής, Λάμπρος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόρης | el |
heal.committeeMemberName | Δημόπουλος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: