HEAL DSpace

Le Corbusier versus Louis Kahn: η ποιητική του φυσικού φωτός

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καραβοκύρη, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Karavokyri, Aikaterini en
dc.date.accessioned 2023-09-20T12:11:30Z
dc.date.available 2023-09-20T12:11:30Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58066
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25763
dc.rights Default License
dc.subject Φυσικό φως el
dc.subject Louis Kahn en
dc.subject Le Corbusier en
dc.subject Θεατρικό φως el
dc.subject Μεταφυσικό φως el
dc.subject Μεταφορικό φως el
dc.subject Natural light en
dc.subject Theatrical light en
dc.subject Metaphorical light en
dc.subject Metaphysical ligh en
dc.title Le Corbusier versus Louis Kahn: η ποιητική του φυσικού φωτός el
dc.title Le Corbusier versus Louis Kahn: the poetry of natural light en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Light in architecture en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-09-09
heal.abstract Το φως είναι μια φυσική πραγματικότητα, μια παρουσία αλλά και μια προϋπόθεση για την δημιουργία τρισδιάστατων μορφών με υπόσταση και πλαστικότητα στον χώρο. Αν μπορούμε να σκεφτούμε κάτι που επηρεάζει την εικόνα ενός χώρου με εγκάρσιο τρόπο και, ως ένα βαθμό, γίνεται απαραίτητη προϋπόθεση για να δημιουργηθεί η ίδια η αρχιτεκτονική, αυτό είναι σίγουρα το φυσικό φως. Είναι ένα στοιχείο αρκετά ικανό να διαφοροποιεί, να διακρίνει ποιοτικά τα πράγματα μεταξύ φωτεινών και σκοτεινών χώρων, για παράδειγμα – ένας εσωτερικός χώρος αλλιώς φωτίζεται από ένα απαλό ομοιόμορφο φως ή από ισχυρές ακτίνες και πολύ έντονες σκιές, με διάστικτα ή καφασωτά παρά από μόνιμα φώτα ή οποιεσδήποτε άλλες σχεδιαστικές επιλογές με τις οποίες το φως αλλάζει τονικότητες προοδευτικά. Ενδεικτικά αυτές είναι μόνο μερικές από τις παραμέτρους που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της μελέτης του φωτός στα έργα των κορυφαίων αρχιτεκτόνων Le Corbusier και Louis Kahn. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιηθεί για τη διερεύνηση των χώρων τους είναι η συγκριτική αρχιτεκτονική χωρική ανάλυση, η οποία αποσκοπεί στην παράθεση και αντιπαράθεση των έργων των δύο αρχιτεκτόνων προκειμένου να εντοπιστούν οι ομοιότητες και οι ποιοτικές διαφορές μεταξύ τους. Μέσω αυτής της αρχικής οπτικής σύγκρισης, η οποία δημιουργεί μια εννοιολογική βάση για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν τα σενάρια φωτισμού τους, προχωράμε στη μελέτη των ερμηνειών των διαφορετικών τύπων φωτός με βάση την εξής κατάταξη: το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΦΩΣ, το ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΦΩΣ και το ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟ ΦΩΣ τρεις τύπους φωτός που θα μελετήθηκαν σε πιο συγκεκριμένες αρχιτεκτονικές, όπως η Notre Dame du Haut, το κοινοβούλιο στο Chandīgarh και η Unité d'Habitation του Le Corbusier ή το Salk Institute του Kahn και η Εθνοσυνέλευση του Μπαγκλαντές, μεταξύ άλλων. Αν και οι τεχνικές φωτισμού και η ογκοπλασία που χρησιμοποιούνται από αυτούς τους αρχιτέκτονες σε αμέτρητους χώρους ή ο τύπος του φωτός που χρησιμοποιείται είναι ο ίδιος, πολλές από τις έννοιες και τις τελικές προθέσεις τους είναι εντελώς αντίθετες. Θα μπορούσαμε επίσης να εντοπίσουμε και μια διαφοροποίηση ως προς της ιστορικές καταβολές και τις εικόνες / αναφορές που συνθέτουν το αρχιτεκτονικό σύμπαν του κάθε δημιουργού. Τολμώντας μια μεταφυσική ερμηνεία των δύο, ο Le Corbusier συνδέεται περισσότερο με τη φωτεινότητα, ενώ ο Kahn πιο πολύ αναφέρεται στο σκοτάδι των σκιών. Επομένως, επιβεβαιώνεται ότι η κύρια διαφορά στην ερμηνεία των διαφορετικών τύπων φωτός, έγκειται στην έννοια και στις αναφορές που έχουν και οι δύο σε αυτό. el
heal.abstract Light is a physical reality, a presence but also a prerequisite for the creation of threedimensional forms with substance and plasticity in space. If we can think of something that affects the image of a space in a transversal way and, to a certain extent, becomes a necessary condition for the creation of architecture itself, it is certainly natural light. It is an element quite capable of differentiating, qualitatively distinguishing things between light and dark spaces, for example - an interior space is illuminated differently by a soft uniform light or by strong rays and very strong shadows, with dappled or cascading lights rather than by permanent lights or or any kind of design options in which the light changes tonalities progressively. . These are just a few of the parameters used to develop the study of light in the works of leading architects Le Corbusier and Louis Kahn. The method that will be used to investigate their spaces is comparative architectural spatial analysis, which aims to juxtapose and contrast the works of the two architects in order to identify the similarities and qualitative differences between them. Through this initial visual comparison, which creates a conceptual basis for how they handled their lighting scenarios, we proceed to study the interpretations of the different types of light based on the following classification: THEATER LIGHT, TRANSPARENT LIGHT and TRANSFORMAL LIGHT three types of light to be studied in more specific architectures, such as Notre Dame du Haut, the parliament in Chandīgarh and Le Corbusier's Unité d'Habitation or Kahn's Salk Institute and the National Assembly of Bangladesh, among others. Although the lighting techniques and massing used by these architects in countless spaces or the type of light used is the same, many of their concepts and ultimate intentions are completely opposite. We could also detect a differentiation in terms of historical origins and the images/references that make up each creator's architectural universe. Daring a metaphysical interpretation of the two, Le Corbusier is more associated with luminosity, while Kahn is more concerned with the darkness of shadows. Therefore, it is confirmed that the main difference in the interpretation of the different types of light lies in the meaning and the references both have to it en
heal.tableOfContents Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α ΠΕΡΊΛΗΨΗ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΟΊ ΌΡΟΙ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.1 Στόχοι & Μεθοδολογία 2. ΜΕΡΟΣ Ι. ΑΡΧΙΤΈΚΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΌΣ 2.1 Το φυσικό φως και τα δημιουργήματά του : Το φυσικό φως στην αρχιτεκτονική και την τέχνη. 2.2 Οι περιπτώσεις των: 2.2α Le Corbusier 2.2β Louis I. Kahn 3. ΜΕΡΟΣ ΙΙ. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΊ ΠΊΝΑΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΎ ΤΟΥ ΦΩΤΌΣ 3.1 Ορισμός των παραμέτρων. 3.2 Συγκριτικοί πίνακες 4. ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ. ΜΕΛΈΤΗ ΤΟΥ ΤΎΠΟΥ ΤΟΥ ΦΩΤΌΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΈΣ ΤΟΥΣ 4.1 Ορισμός των τύπων φωτός 4.2 Θεατρικό φως 4.3 Μεταφυσικό φως 4.4 Μεταφορικό φως 5. ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΗΓΉ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής