HEAL DSpace

Η αρχιτεκτονική διδασκαλία εν καιρώ πανδημίας: το μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπιμπίκου, Αμαλία Νεφέλη el
dc.contributor.author Bimpikou, Amalia Nefeli en
dc.date.accessioned 2023-09-20T13:44:03Z
dc.date.available 2023-09-20T13:44:03Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58068
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25765
dc.rights Default License
dc.subject Αρχιτεκτονική διδασκαλία el
dc.subject Σύνθεση el
dc.subject Εικονικό εργαστήριο σχεδιασμού el
dc.subject Covid 19 en
dc.subject Τηλεκπαίδευση el
dc.subject Φοιτητές/-τριες el
dc.subject Διδάσκοντες/-ουσες el
dc.subject Architectural education en
dc.subject Design en
dc.subject Virtual design studios en
dc.subject Remote learning en
dc.subject Students en
dc.subject Teachers en
dc.title Η αρχιτεκτονική διδασκαλία εν καιρώ πανδημίας: το μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού el
dc.title Architectural education during covid 19: the course of architectural design en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Distance education en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-09-21
heal.abstract Τα 2 πρώτα χρόνια της πανδημίας του Covid 19 (2020-21) ήταν μια μεταβατική περόδος, όπου η κοινωνική απόσταση, η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση αποτελούσαν στοιχεία της καθημερινότητας. Με αφορμή αυτό η παρούσα διάλεξη εμβαθύνει στην εξ αποστάσεως διδασκαλία στις σχολές αρχιτεκτονικής. Μέσα από μια ιστορική αναδρομή της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης, επισημαίνει τα βασικά της χαρακτηριστικά, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί μέχρι σήμερα. Πυρήνας του προγράμματος σπουδών των σχολών αρχιτεκτονικής είναι το μάθημα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, το οποίο βασίζεται στην αντίληψη του χώρου, στην όξυνση της κριτικής σκέψης και στην εφαρμογή των γνώσεων των υπόλοιπων μαθημάτων. Βασικοί άξονες που διατρέχουν την εκπαίδευση στο σχεδιαστήριο αποτελούν η επιτόπια εργασία του κάθε φοιτητή στο σχεδιαστήριο, η άμεση σχέση και επικοινωνία του φοιτητή με τον διδάσκοντα καθώς και η διάδραση των φοιτητών μεταξύ τους. Στη συνέχεια, γίνεται μια ιστορική έρευνα για την τηλεκπαίδευση και για το εικονικό σχεδιαστήριο (virtual design studio). Περιγράφεται, τέλος, η σημερινή κατάσταση στα διαδικτυακά δωμάτια διδασκαλίας, που έχει επιβληθεί σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα εξαιτίας της πανδημίας. Με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού, που έχει συλλεχθεί από τους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, αλλά και μέσα από συνεντεύξεις με καθηγητές και φοιτητές, γίνεται καταγραφή των δυσκολιών που προέκυψαν, των προβληματισμών που δημιουργήθηκαν καθώς και της αποτελεσματικότητας του νέου αυτού μέσου εκπαίδευσης. Η ανάλυση της σημερινής συνθήκης της τηλεκπαίδευσης αναπτύσσεται με βάση τους 3 άξονες που προαναφέρθηκαν ως καθοριστικοί για την εκπαίδευση στο σχεδιαστήριο. Τέλος, διατυπώνονται προβληματισμοί για τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στα σχεδιαστικά μαθήματα μελλοντικά, αλλά και στη διαδικασία της σύνθεσης γενικότερα. el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής