dc.contributor.author | Σταυρίδης, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Stavridis, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2023-10-04T08:55:10Z | |
dc.date.available | 2023-10-04T08:55:10Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58117 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25814 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρογεννήτρια | el |
dc.subject | Καταστάσεις λειτουργίας | el |
dc.subject | Μοντέλο πρόβλεψης | el |
dc.subject | Κατανάλωση καυσίμου | el |
dc.subject | Diesel generator | en |
dc.subject | Ship states | en |
dc.subject | Predictive model | en |
dc.subject | Σύγκριση καταστάσεων | el |
dc.subject | States' comparison | en |
dc.subject | Fuel consumption | en |
dc.subject | Operational assessment of marine power generators using data | en |
dc.title | Αξιολόγηση λειτουργίας ναυτικών ηλεκτρογεννητριών με χρήση δεδομένων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μελέτη Πλοίου | el |
heal.classification | Ανάλυση Δεδομένων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-06-23 | |
heal.abstract | Η βοηθητική ισχύς των γεννητριών ντίζελ είναι μείζονος σημασίας για τη λειτουργία του πλοίου. Κατά συνέπεια, ένα μεγάλο πλοίο διαθέτει τρεις ή τέσσερις διαφορετικές γεννήτριες ντίζελ. Ειδικότερα, σε πλοία τύπου containerships που φέρουν εμπορευματοκιβώτια ψύξης (reefers) οι ανάγκες βοηθητικής ισχύος είναι αυξημένες. Γι’ αυτό, απαιτείται παρακολούθηση και αξιολόγηση της λειτουργίας αυτών των μηχανημάτων, ώστε να επιτυγχάνεται η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και επομένως εξοικονόμηση πόρων. Η διπλωματική εργασία αναλύει τη λειτουργία τεσσάρων γεννητριών ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων reefers με βάση επιχειρησιακά δεδομένα που αφορούν χρονικό διάστημα τρεισήμισι ετών και στοχεύει στη συσχέτιση μεταξύ μεταβλητών που διέπουν τη λειτουργία των γεννητριών και στην πρόβλεψη της κατανάλωσης καυσίμου. Για να επιτευχθούν οι στόχοι, τα δεδομένα υπόκεινται σε μια αρχική επεξεργασία, η λειτουργία του πλοίου διαχωρίζεται σε δύο κύριες καταστάσεις λειτουργίας (πλου και ελλιμενισμού) και πραγματοποιείται μια στατιστική ανάλυση για την αρχική κατάσταση των συστημάτων. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται ανάλυση γραμμικής συσχέτισης με βάση το συντελεστή Pearson για την εξέταση της συσχέτισης της κατανάλωσης καυσίμου με τις υπόλοιπες μεταβλητές. Αφού πραγματοποιηθεί ένας επόμενος κύκλος φιλτραρίσματος (εκκαθάριση), ακολουθεί ο υπολογισμός των μοντέλων πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης για κάθε μια από τις δύο κύριες καταστάσεις λειτουργίας όσον αφορά την πρόβλεψη της κατανάλωσης καυσίμου των ηλεκτρομηχανών. Στα μοντέλα πρόβλεψης οι δείκτες πρόβλεψης είναι το ηλεκτρικό φορτίο, ο αριθμός των κιβωτίων ψύξης και ο χρόνος λειτουργίας των γεννητριών. Τέλος πραγματοποιείται σύγκριση των μοντέλων των καταστάσεων λειτουργίας που υποδεικνύει τη λειτουργία εν πλω ως τη βέλτιστη ως προς την κατανάλωση καυσίμου. | el |
heal.abstract | The auxiliary power of the diesel generators is of major importance for the operation of the ship. Consequently, a large ship carries three or four different diesel generators. In particular, on containerships carrying refrigerated containers (reefers) the need for auxiliary power is increased. Therefore, monitoring and evaluation of the operation of these machines is required in order to achieve the lowest possible consumption and therefore savings. The thesis describes the operation of four generators of a container ship, including reefers, based on operational data over a period of three and a half years and aims to correlate variables governing the operation of the generators and to predict fuel consumption. To achieve the objectives, the data are subjected to an initial processing, the ship operation is divided into two main operational states (sailing and berthing) and a statistical analysis is performed on the initial state of the systems. A linear correlation analysis based on the Pearson coefficient is then carried out, indicating the correlation between fuel consumption and the other variables. After a subsequent filtering (cleansing) cycle, a linear regression model for each of the two main operating states is synthesized for the prediction of the fuel consumption of the generators. In the predictive models, the predictive indicators are the electrical load, the number of reefers and the generators’ operating time. In conclusion, a comparison of the operating condition models is made which indicates the open sea operation as optimal in terms of fuel consumption. | en |
heal.advisorName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σπύρου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Προυσαλίδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 91 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: