HEAL DSpace

Ludwig Mies van der Rohe: από τον ελεμενταρισμό, στον σουπρεματισμό και η επιστροφή στην Schinkel-Schuler

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Συροπούλου, Σοφία Ιωάννα el
dc.contributor.author Syropoulou, Sofia Ioanna en
dc.date.accessioned 2023-10-09T11:10:36Z
dc.date.available 2023-10-09T11:10:36Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58131
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25828
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Art en
dc.subject Architecture en
dc.subject Τέχνη el
dc.title Ludwig Mies van der Rohe: από τον ελεμενταρισμό, στον σουπρεματισμό και η επιστροφή στην Schinkel-Schuler el
dc.title From elementarism, to suprematism and the return to Schinkel-Schule en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Art and architecture en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-09-21
heal.abstract Ο τίτλος της έρευνας είναι Ludwig Mies van der Rohe, από τον ελεμενταρισμό στον σουπρεματισμό και η επιστροφή στην schinkel-schule και αφορά τα εξής ερωτήματα: Ποιά η επιρροή των κινημάτων τέχνης, των διαφόρων -ισμών (κονστρουκτιβισμός, κυβισμός, φουτουρισμός, εξπρεσιονισμός, σουπρεματισμός, νεοπλαστικισμός κλπ.) στον χαρακτήρα της αρχιτεκτονικής του Mies; Ποιά ήταν η σχέση με την σχολή του bauhaus; Ποιά ήταν η επιρροή του Mies στο διεθνές στυλ; Κατά πόσο τα κινήματα στις αρχές του αιώνα επηρέασαν το έργο του στην Αμερική και πως το διαμόρφωσαν; Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί προκειμένου να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα είναι η διερεύνηση των δράσεων του καθόλη την διάρκεια της εξελικτικής του πορείας, όπου παρατηρείται ότι το αρχιτεκτονικό συντακτικό αλλάζει δραστικά μορφή λόγω των επιρροών που δέχεται από τα καλλιτεχνικά κινήματα και τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της εποχής. Αν και τα καλλιτεχνικά κινήματα είχαν πολιτική ρίζα, η έρευνα δεν επικεντρώνεται στο πολιτικό πρόσημο του μοντέρνου. Βιβλία κλειδιά για την έρευνα αποτέλεσαν το “Space, Time and Architecture” του Sigfried Giedion, η “Μοντέρνα Αρχιτεκτονική” του Kenneth Frampton και “Θεωρία και Σχεδιασμός την πρώτη βιομηχανική εποχή” του Reyner Banham κ.ά. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι μέσω του έργου του Mies, να παρατηρηθεί η σχέση τέχνης- αρχιτεκτονικής, ο διάλογος μεταξύ τους, η επίλυση προβλημάτων αρχιτεκτονικής μέσα από την τέχνη των αρχών του 20ου αιώνα. el
heal.abstract The title of the research is Ludwig Mies van der Rohe, from Elementalism to Suprematism and the return to the schinkel-schule and it addresses the following questions: What is the influence of the art movements, the various -isms (constructivism, cubism, futurism, expressionism, suprematism, neo-plasticism, etc.) on the character of Mies's architecture? What was the relationship with the bauhaus school? What was Mies’s influence on international style? To what extent did the movements at the turn of the century influence his work in America and how did they shape it? The methodology that will be followed in order to answer the above questions is to investigate his actions throughout his evolutionary course, where it is observed that the architectural syntax changes drastically in form due to the influences of the artistic movements and the socio-economic conditions of the time. Although the artistic movements had political roots, the research does not focus on the political connotation of modernism. Key books for the research were "Space, Time and Architecture" by Sigfried Giedion, "Modern Architecture" by Kenneth Frampton and "Theory and Design in the First Machine Age" by Reyner Banham etc. The aim of this research is to observe, through Mies's work, the relationship between art and architecture, the dialogue between them, and the solution of architectural problems through the art of the early 20th century. en
heal.tableOfContents Α’ Μέρος: 1921-1923 Θεωρητικές επιρροές -Ο Guadet και η στοιχειακή σύνθεση, ο Perret και ο διαχωρισμός της φέρουσας κατασκευής, ο Loos και ο προβληματισμός του διακόσμου -Η επιρροή της Schinkel Schule (ρομαντικός κλασικισμός) και αρχιτεκτονική δοκού επί στύλου -Οργανώσεις: Η Deutscher Werkbund (1898-1927) και η επιρροή του λόγου του Muthesius, η γυάλινη αλυσίδα και ο εξπρεσιονισμός (1910-1925) -Το νέο βασίλειο της τέχνης ανάμεσα στη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική: Το Proun to El Lissitzky -Πρώτα χρόνια εργασίας και συνεργασία με Peter Behrens και Hugo Haring -Γυάλινος ουρανοξύστης Friedrichstrasse (1921) Β’Μέρος: 1923-1933 H περίοδος G του Mies -Κύριες επιρροές: Η παράδοση του Berlage Το έργο του Frank Lloyd Wright Ο σουπρεματισμός του Kazimir Malevich -Άλλες επιρροές De stijl : Νεοπλαστικισμός από Mondrian και ορισμός της ελεμενταριστικής σύνθεσης από Rietveld και Van Doesburg bauhaus : “Ιδέα και Δομή” από Walter Gropius (1923) και η επιρροή του Mies στο κίνημα -Βίλα από οπτοπλινθοδομή (1923), Βίλα Tugendhat (1928) και περίπτερο της Βαρκελώνης (1929) Γ’ Μέρος: 1933-1951 Μεταστροφή στη συμμετρική μνημειακότητα -Επιρροές ενός νέου δυναμικού περιβάλλοντος σε συνάρτηση με προηγούμενες -Πανεπιστημιούπολη του Illinois Institute of Technology (1941) και Farnsworth House (1951) Δ’ Μέρος: 1951-1969 Το Διεθνές Στυλ και η επιρροή του στις επόμενες γενιές -Η εγκαθίδρυση του Μοντέρνου ως Διεθνούς από τον Mies. Μια σύντομη ανακεφαλαίωση του έργου του -Lake Shore apartments (1951-twin buildings), κτίριο γραφείων για το εργοστάσιο της Bacardi (1957) και Εθνική Πινακοθήκη του Βερολίνου (1968) -Μαθήματα από τον Mies μέσω του μαθητή του Μανώλη Γλυνιαδάκη Επίλογος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα