HEAL DSpace

Διευρυμένος κινηματογράφος: συσχέτιση του πειραματικού στοιχείου με την τοποθεσία: το παράδειγμα του Τεμένους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαυράκη, Νικολέττα el
dc.contributor.author Mavraki, Nikoletta en
dc.date.accessioned 2023-10-11T14:24:27Z
dc.date.available 2023-10-11T14:24:27Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58157
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25853
dc.rights Default License
dc.subject Γ. Μαρκόπουλος el
dc.subject G. Markopoulos en
dc.subject Τέμενος el
dc.subject Temenos en
dc.subject Διευρυμένος κινηματογράφος el
dc.subject Expanded cinema en
dc.title Διευρυμένος κινηματογράφος: συσχέτιση του πειραματικού στοιχείου με την τοποθεσία: το παράδειγμα του Τεμένους el
dc.title Expanded cinema: the relationship between experimentation and location: the example of Temenos en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Motion picture projection en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-06-30
heal.abstract Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν συλλάβει την έννοια του τεμένους ως έναν ιερό χώρο ή έδαφος οριοθετημένο ως τόπο ασύλου, που προστατεύει ό,τι υπάρχει μέσα του και αποκλείει ό,τι είναι έξω από αυτό. Αντίστοιχη ήταν και η πρόθεση του -ελληνικής καταγωγής- σκηνοθέτη Γκρέγκορυ Μαρκόπουλου, όταν σε μια απομακρυσμένη δασική τοποθεσία κοντά στη Λυσσαρέα Πελοποννήσου δημιούργησε έναν χώρο προβολής και αρχείο για το έργο του ίδιου και του συντρόφου του, Robert Beavers, που ονόμασε Τέμενος. Ξεκινώντας από τα διδάγματα του Διευρυμένου Κινηματογράφου και του αμερικάνικου Underground, του οποίου εκφραστή αποτελεί κι ο ίδιος ο Μαρκόπουλος, προσεγγίζεται η καλλιτεχνική πρακτική του Τεμένους, ως μια εγκατάσταση που διασχίζει χώρο, χρόνο και μνήμη. Το έργο του «Ενιαίος», που προβάλλεται εκεί, αποτελεί τη συγκεντρωτική σύνθεση της δουλειάς του κινηματογραφιστή τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και πρακτικών, με την πειραματική συνθήκη να επικρατεί στον τρόπο γυρίσματος των φιλμ και τη συνολική πρακτική της προβολής να λειτουργεί ως μέσο ενεργοποίησης της θέσης του θεατή αλλά και της ίδιας της τοποθεσίας. el
heal.abstract The ancient Greeks had conceived the concept of the Temenos as a sacred space or territory demarcated as a place of refuge, protecting what is within it and excluding what is outside it. The intention of the Greek-born director Gregory Markopoulos was similar, when in a remote forest location near Lyssarea in the Peloponnese he created a projection space and archive for the work of himself and his partner, Robert Beavers, which he named Temenos. Starting from the ideas of Expanded Cinema and the American Underground, a movement to which belongs Markopoulos himself, the artistic practice of Temenos is approached, as an installation through space, time and memory. The work of "Eniaos", which is projected there, constitutes the total synthesis of the filmmaker's work both in terms of content and practices, with the experimental condition prevailing in the way the films are shot and the overall practice of projection acting as a means of activating the position of the viewer but also of the location itself. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής