HEAL DSpace

Τεχνοοικονομική μελέτη αγοράς και εγκατάστασης εξοπλισμού ακτοπλοϊκών πλοίων με σκοπό την ηλεκτροδότηση από το λιμάνι

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πανταζής, Χρήστος Παναγιώτης el
dc.contributor.author Pantazis, Christos Panagiotis en
dc.date.accessioned 2023-10-16T09:28:15Z
dc.date.available 2023-10-16T09:28:15Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58193
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25889
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Cold Ironing en
dc.subject Ηλεκτροδότηση πλοίων el
dc.title Τεχνοοικονομική μελέτη αγοράς και εγκατάστασης εξοπλισμού ακτοπλοϊκών πλοίων με σκοπό την ηλεκτροδότηση από το λιμάνι el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τεχνοοικονομική μελέτη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-07
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται τεχνική και οικονομική μελέτη αγοράς και εγκατάσταση του απαραίτητου ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού των ακτοπλοϊκών πλοίων της Ελλάδας, με σκοπό την ηλεκτροδότηση τους από την ξηρά (μέθοδος Cold Ironing) κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους λιμένες. Η ραγδαία βιομηχανική ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο, επιτάσσει την εύρεση νεών μεθόδων προστασίας τόσο του φυσικού όσο και του αστικού περιβάλλοντος από τις εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων. Η μέθοδος του Cold Ironing συνίσταται στη διαδικασία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στα πλοία, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους λιμένες, έχοντας απενεργοποιημένες τόσο τις κύριες όσο και τις βοηθητικές μηχανές. Η επακόλουθη μη κατανάλωση καυσίμου, έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση εκπομπών των ρύπων. Αρχικά, γίνεται μια προσπάθεια χαρτογράφησης της σύγχρονης ναυτιλίας τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ελληνικό επίπεδο, δίνοντας ιδιαίτερη βάση στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας και της ακτοπλοϊας. Στη συνέχεια παρουσιάζεται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της μεθόδου παγκοσμίως, καθώς και άλλες τάσεις και οδηγίες από επίσημους φορείς. Στη συνέχεια γίνεται τεχνική μελέτη για τον απαραίτητο εξοπλισμό του πλοίου, έτσι ώστε να μπορεί να πραγματοποιεί Cold Ironing, συνοδευόμενη από τη διαστασιολόγηση του εξοπλισμού. Έπειτα, γίνεται ανάλυση της αγοράς καυσίμων και ηλεκτρικού ρεύματος και οι προβλέψεις που χρησιμοποιούνται στην οικονομική ανάλυση. Ακόμη, πραγματοποιείται μελέτη εφικτότητας της αγοράς κι εγκατάστασης του εξοπλισμού, λαμβάνοντας υπόψη τις ενεργειακές ανάγκες των πλοίων, κάνοντας μελέτη ευαισθησίας με διάφορα σενάρια και παρουσιάζονται οι απαραίτητοι οικονομικοί δείκτες. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της μεθόδου της ΚΠΑ και του ΕΒΑ, αξιολογείται η εφικτότητα η μη του κάθε σεναρίου, εξάγοντας τα απαραίτητα συμπεράσματα. Τέλος, παρατίθενται γενικά συμπεράσματα για τη διπλωματικη εργασία και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη μέθοδο του Cold Ironing. el
heal.advisorName Lyridis, Dimitrios V. en
heal.committeeMemberName Prousalidis, John en
heal.committeeMemberName Ventikos, Nikolaos P. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 129 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα