dc.contributor.author |
Παριώτη, Μαριέττα
|
el |
dc.contributor.author |
Parioti, Marietta
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-10-23T10:00:14Z |
|
dc.date.available |
2023-10-23T10:00:14Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58233 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25929 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χώροι εκπαίδευσης |
el |
dc.subject |
Εκπαιδευτικό πνεύμα |
el |
dc.subject |
Εκπαιδευτικές πρακτικές |
el |
dc.subject |
Σχολικά κτήρια |
el |
dc.subject |
Σχολικές τάξεις |
el |
dc.subject |
Αλληλεπίδραση χρήστη - χώρου |
el |
dc.subject |
Educational spaces |
en |
dc.subject |
Educational spirit |
en |
dc.subject |
Educational practices |
en |
dc.subject |
School buildings |
en |
dc.subject |
Classrooms |
en |
dc.subject |
User - space interaction |
en |
dc.title |
Πίσω στα θρανία: το αποτύπωμα του εκπαιδευτικού πνεύματος στον σχεδιασμένο χώρο του σχολείου |
el |
dc.title |
Back to school: the influence of the education spirit on the designed school building. |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
School buildings -- Design and construction -- Greece |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-09-28 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης που εντοπίζεται ανάμεσα στο εκπαιδευτικό πνεύμα και στον σχεδιασμένο χώρο του σχολικού κτηρίου. Αφετηρία της αναζήτησης, αποτελεί ο ορισμός του όρου «σχολείο» και η αναδρομή σε χώρους εκπαίδευσης στη διάρκεια της ελληνικής ιστορίας ξεκινώντας από τα «διδασκαλεία πρώτων γραμμάτων» και τα γυμνάσια της αρχαίας Ελλάδας ως τα προεπαναστατικά σχολεία και τη Σχολή της Δημητσάνας. Με τον τρόπο αυτό μελετώνται πρωτογενείς διατάξεις χώρων, οι οποίοι προορίζονταν να φιλοξενήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, σε μια προσπάθεια να αποσαφηνιστεί η έννοια του εκπαιδευτικού πνεύματος, εντοπίζονται και αναλύονται συνοπτικά τα κυρίαρχα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και ο τρόπος με τον οποίον οργανώνεται βάσει αυτών μια τυπική αίθουσα διδασκαλίας. Παράλληλα, αφού τεθεί η αίθουσα διδασκαλίας, ως βασική μονάδα του σχολικού κτηρίου, γίνεται αναφορά, σε τέσσερις κύριους τύπους σχολικών κτηρίων. Ακολούθως, εστιάζοντας στην περίπτωση της ελληνικής εκπαίδευσης, παρουσιάζεται η πρώτη απόπειρα στην ιστορία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους για την αναδιάρθρωσή της. Με τον τρόπο αυτόν, η διερεύνηση αυτή οδηγείται στην παρουσίαση των σχολείων του τύπου «Συγγρού-Καλλία», τα οποία αποτέλεσαν πρότυπο για την ελληνική σχολική αρχιτεκτονική. Τέλος, επιλέγονται συγκεκριμένα παραδείγματα δημοσίων σχολικών κτηρίων, διαφορετικών ιστορικών περιόδων, και αναλύονται με στόχο την κατανόηση της επιρροής του σχεδιασμένου χώρου στην εκπαιδευτική διεργασία αλλά και στο δίκτυο των σχέσεων που δύνανται να αναπτυχθούν σε αυτόν. Έτσι, το πόνημα αυτό καταλήγει σε μια σύνοψη των ζητημάτων που μελετήθηκαν και τίθενται ερωτήματα για προβληματισμό και περαιτέρω έρευνα. |
el |
heal.abstract |
The present research project investigates the relationship between the educational spirit and the designed space of the school building. The initial stages of the research involved the definition of the term ‘school’ as well as a retrospective of educational areas during Greek history beginning at ‘Didaskaleia proton grammaton’ and ancient Greek ‘Gymnasia’ up until the pro-revolutionary Greek schools of the School of Dimitsana. It was via this method that the preliminary space arrangements hosting the educational process were investigated. Subsequently, in an attempt to clarify the educational spirit, the main educational systems are detected and briefly analysed along with the manner they influence the structure of the typical school classroom. Simultaneously, following the establishment of the school classroom as the basis of the school building, the four main types of school buildings are mentioned. Thereafter, focusing on the case of Greek education, the first attempt at its restructuring in the history of the newly-established nation is demonstrated. Following this narrative, the research was led to the presentation of the ‘Siggrou-Kallia’ type schools which were rendered as prototypes for the Greek school architecture. Finally, specific examples of public school buildings from different time eras are presented and analysed in order to further comprehend the influence of the designed space not only on the operation of the educational system but also on the social network able to develop within it. Thus, the analysis and research conducted during this project concluded with a summary of the topics discussed while also raising reasonable questions, concerns and limitations that require further investigation. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|