HEAL DSpace

Πίσω στα θρανία: το αποτύπωμα του εκπαιδευτικού πνεύματος στον σχεδιασμένο χώρο του σχολείου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παριώτη, Μαριέττα el
dc.contributor.author Parioti, Marietta en
dc.date.accessioned 2023-10-23T10:00:14Z
dc.date.available 2023-10-23T10:00:14Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58233
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25929
dc.rights Default License
dc.subject Χώροι εκπαίδευσης el
dc.subject Εκπαιδευτικό πνεύμα el
dc.subject Εκπαιδευτικές πρακτικές el
dc.subject Σχολικά κτήρια el
dc.subject Σχολικές τάξεις el
dc.subject Αλληλεπίδραση χρήστη - χώρου el
dc.subject Educational spaces en
dc.subject Educational spirit en
dc.subject Educational practices en
dc.subject School buildings en
dc.subject Classrooms en
dc.subject User - space interaction en
dc.title Πίσω στα θρανία: το αποτύπωμα του εκπαιδευτικού πνεύματος στον σχεδιασμένο χώρο του σχολείου el
dc.title Back to school: the influence of the education spirit on the designed school building. en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification School buildings -- Design and construction -- Greece en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-09-28
heal.abstract Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης που εντοπίζεται ανάμεσα στο εκπαιδευτικό πνεύμα και στον σχεδιασμένο χώρο του σχολικού κτηρίου. Αφετηρία της αναζήτησης, αποτελεί ο ορισμός του όρου «σχολείο» και η αναδρομή σε χώρους εκπαίδευσης στη διάρκεια της ελληνικής ιστορίας ξεκινώντας από τα «διδασκαλεία πρώτων γραμμάτων» και τα γυμνάσια της αρχαίας Ελλάδας ως τα προεπαναστατικά σχολεία και τη Σχολή της Δημητσάνας. Με τον τρόπο αυτό μελετώνται πρωτογενείς διατάξεις χώρων, οι οποίοι προορίζονταν να φιλοξενήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, σε μια προσπάθεια να αποσαφηνιστεί η έννοια του εκπαιδευτικού πνεύματος, εντοπίζονται και αναλύονται συνοπτικά τα κυρίαρχα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και ο τρόπος με τον οποίον οργανώνεται βάσει αυτών μια τυπική αίθουσα διδασκαλίας. Παράλληλα, αφού τεθεί η αίθουσα διδασκαλίας, ως βασική μονάδα του σχολικού κτηρίου, γίνεται αναφορά, σε τέσσερις κύριους τύπους σχολικών κτηρίων. Ακολούθως, εστιάζοντας στην περίπτωση της ελληνικής εκπαίδευσης, παρουσιάζεται η πρώτη απόπειρα στην ιστορία του νεοσύστατου ελληνικού κράτους για την αναδιάρθρωσή της. Με τον τρόπο αυτόν, η διερεύνηση αυτή οδηγείται στην παρουσίαση των σχολείων του τύπου «Συγγρού-Καλλία», τα οποία αποτέλεσαν πρότυπο για την ελληνική σχολική αρχιτεκτονική. Τέλος, επιλέγονται συγκεκριμένα παραδείγματα δημοσίων σχολικών κτηρίων, διαφορετικών ιστορικών περιόδων, και αναλύονται με στόχο την κατανόηση της επιρροής του σχεδιασμένου χώρου στην εκπαιδευτική διεργασία αλλά και στο δίκτυο των σχέσεων που δύνανται να αναπτυχθούν σε αυτόν. Έτσι, το πόνημα αυτό καταλήγει σε μια σύνοψη των ζητημάτων που μελετήθηκαν και τίθενται ερωτήματα για προβληματισμό και περαιτέρω έρευνα. el
heal.abstract The present research project investigates the relationship between the educational spirit and the designed space of the school building. The initial stages of the research involved the definition of the term ‘school’ as well as a retrospective of educational areas during Greek history beginning at ‘Didaskaleia proton grammaton’ and ancient Greek ‘Gymnasia’ up until the pro-revolutionary Greek schools of the School of Dimitsana. It was via this method that the preliminary space arrangements hosting the educational process were investigated. Subsequently, in an attempt to clarify the educational spirit, the main educational systems are detected and briefly analysed along with the manner they influence the structure of the typical school classroom. Simultaneously, following the establishment of the school classroom as the basis of the school building, the four main types of school buildings are mentioned. Thereafter, focusing on the case of Greek education, the first attempt at its restructuring in the history of the newly-established nation is demonstrated. Following this narrative, the research was led to the presentation of the ‘Siggrou-Kallia’ type schools which were rendered as prototypes for the Greek school architecture. Finally, specific examples of public school buildings from different time eras are presented and analysed in order to further comprehend the influence of the designed space not only on the operation of the educational system but also on the social network able to develop within it. Thus, the analysis and research conducted during this project concluded with a summary of the topics discussed while also raising reasonable questions, concerns and limitations that require further investigation. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής