dc.contributor.author |
Ρώσσης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Rossis, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-10-26T09:31:35Z |
|
dc.date.available |
2023-10-26T09:31:35Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58253 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25949 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα |
el |
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Κόστος σηράγγων |
el |
dc.subject |
Τεχνητή νοημοσύνη σήραγγες |
el |
dc.subject |
Κόστος υποστήριξης σηράγγων |
el |
dc.title |
Εφαρμογή τεχνητών νευρωνικών δικτύων για την προκοστολόγηση της κατασκευής σηράγγων |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
« Application of artificial neural networks for prediction of tunnel construction» |
en |
heal.classification |
Τεχνητή νοημοσύνη |
el |
heal.classification |
Βραχομηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-05 |
|
heal.abstract |
Η ανάγκη για άμεση και ασφαλή μεταφορά ανθρώπων και αγαθών τα τελευταία
χρόνια έχουν οδηγήσει τον κατασκευαστικό κλάδο στο σχεδιασμό και τη δημιουργία
ολοένα και περισσότερων σηράγγων. Οι σήραγγες οι οποίες μειώνουν δραματικά το
χρόνο μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων είναι έργα σύνθετα με πολύ μεγάλο
κόστος. Είναι συνεπώς επιτακτική ανάγκη για άμεση κοστολόγηση μελλοντικών
σηράγγων με τρόπο άμεσο και ακριβή.
Η ανάπτυξη των Υ/Η και της υπολογιστής ισχύς τους έχουν οδηγήσει στη δημιουργία
τεχνητών νευρωνικών δικτύων οι οποίοι μιμούνται τη λειτουργία του ανθρώπινου
εγκεφάλου. Στην παρούσα διπλωματική έγινε χρήση των τεχνητών νευρωνικών
δικτύων με σκοπό την προκοστολόγηση της άμεσης και της μόνιμης υποστήριξης των
σηράγγων.
Αρχικά γίνεται μία εισαγωγή αναλύοντας τις κατασκευές των σηράγγων από την
αρχαιότητα έως και σήμερα. Στη συνέχεια αναλύονται τα γεωλογικά και μηχανικά
χαρακτηριστικά των σηράγγων και επεξηγείται η συμβατική μέθοδος διάνοιξης. Σε
επόμενο κεφάλαιο αναλύεται το κόστος των τεχνικών έργων με ιδιαίτερη έμφαση στα
έργα σηράγγων παραθέτοντας τα ανάλογα τιμολόγια που χρησιμοποιούνται στην
Ελλάδα έως και σήμερα. Στο 5
ο
κεφάλαιο περιγράφεται ο ρόλος των βιολογιών και
τεχνητών νευρωνικών δικτύων και πως η ραγδαία αύξηση των υπολογιστών οδήγησε
στη χρήση τους σε πολλούς επιστημονικούς κλάδους.
Στο 6
ο
κεφάλαιο παρουσιάζεται η δημιουργία μοντέλων τεχνητών νευρωνικών
δικτύων με δεδομένα από 40 σήραγγες που κατασκευάστηκαν σε Ελλάδα και
εξωτερικό τα τελευταία 30 χρόνια. Η ανάπτυξη των μοντέλων χρησιμοποιήθηκε με το
λογισμικό WEKA μέσω του αλγορίθμου multilayer perceptron (MLP).
Τέλος ακολουθεί η σύγκριση των μοντέλων ΤΝΔ οι περιορισμοί στη χρήση τους
καθώς και η εξαγωγή συμπερασμάτων με σκοπό τη μελλοντική χρήση από μηχανικούς,
κατασκευαστικές εταιρίες καθώς και το υπουργείο υποδομών και μεταφορών. |
el |
heal.advisorName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζευγώλης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
88 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|