dc.contributor.author |
Φράγκου, Σωτηρία-Νεκταρία
|
el |
dc.contributor.author |
Ψαρράκη, Χρυσαυγή
|
el |
dc.contributor.author |
Fragkou, Sotiria-Nektaria
|
en |
dc.contributor.author |
Psarraki, Chrysavgi
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-10-30T07:45:08Z |
|
dc.date.available |
2023-10-30T07:45:08Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58262 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25958 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Σινεμά |
el |
dc.subject |
Μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Μεταμοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Κατοικία |
el |
dc.subject |
Κακός |
el |
dc.subject |
Αντι-ήρωας |
el |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Modernism |
en |
dc.subject |
Post-modernism |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Home |
en |
dc.subject |
Villain |
en |
dc.title |
Κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της μοντέρνας κατοικίας |
el |
dc.title |
Cinematic representations of the modern home |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-09-20 |
|
heal.abstract |
Από τα μέσα του 20ου αιώνα, οι σκηνοθέτες, επιλέγουν, όλο και περισσότερο, να απεικονίζουν τους κακούς του κινηματογράφου -σχεδόν αποκλειστικά αρσενικού φύλου- να κατοικούν σε κομψά, μίνιμαλ και πολυτελή σπίτια, από γυαλί, χάλυβα και σκυρόδεμα. Η παρούσα εργασία, εμβαθύνει στο γιατί η μοντερνιστική, φουτουριστική και ουτοπική αρχιτεκτονική έχει συνδεθεί με την ανηθικότητα και το πως αυτή, έχει γίνει πλέον το αρχέτυπο για τους κακούς, εμμονικούς και ιδεαλιστές ερημίτες. Με μια αναδρομή στην ιστορική απεικόνιση των κινηματογραφικών κακών που κατοικούν σε επιβλητικά γοτθικά αρχοντικά και σκοτεινά, μυστηριώδη κάστρα, γίνεται ανάλυση της στροφής αυτής της παράδοσης, γεγονός που συνδέεται με την εμφάνιση του μεταμοντερνισμού και με τις εξελισσόμενες πολιτιστικές και κοινωνικές αξίες. Επιπλέον, εξετάζεται η συμβίωση μεταξύ κινηματογράφου και αρχιτεκτονικής, δηλαδή το πώς οι σκηνοθέτες, χρησιμοποιούν στρατηγικά αρχιτεκτονικά σκηνικά, για να μεταφέρουν βαθύτερα στρώματα χαρακτήρα, κινήτρων και θεματικής απήχησης, καθιστώντας την αρχιτεκτονική, κάτι περισσότερο από μια απλή αισθητική επιλογή. Στόχος της εργασίας, είναι να ερμηνευτεί το πώς εμφανίστηκε και γιατί συνεχίζεται αυτό το μοτίβο, της σύνδεσης ανταγωνιστών και μοντερνισμού, μέσα από λεπτομερείς περιπτωσιολογικές μελέτες, των ταινιών "Double Double" (1984), "Sleeping with the Enemy" (1991), "The Girl with the Dragon Tattoo" (2011) και "Ex Machina" (2014). |
el |
heal.abstract |
Since the mid 20th century, filmmakers have been choosing more and more to portray movie villains -almost exclusively male- to inhabit elegant, minimal and luxurious houses, made of glass, steel and concrete. This research delves into why modernist, futuristic and utopian architecture has been associated with immorality and how it has become the archetype for evil, obsessive and idealistic hermits. With a look back at the historical depiction of cinematic villains that reside in imposing Gothic mansions and dark, mysterious castles, the shift in this tradition is analyzed as it relates to the emergence of postmodernism and evolving cultural and social values. Furthermore, it explores the coexistence of cinema and architecture, specifically how directors strategically use architectural settings to convey deeper layers of character, motivation, and thematic resonance, making architecture more than just an aesthetic choice. The aim of this research is to interpret how this pattern of linking antagonists and modernism appeared and why it continues, through detailed case studies of the films "Double Double" (1984), "Sleeping with the Enemy" (1991), "The Girl with the Dragon Tattoo" (2011), and "Ex Machina" (2014). |
en |
heal.tableOfContents |
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1.1 Θέμα και στόχος
1.2 Μεθοδολογία - βήματα έρευνας
1.3 Βιβλιογραφικές αναφορές
2. ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
2.1 Ο ρόλος του κακού στον κινηματογράφο
2.2 Η εξέλιξη του χαρακτήρα και της κατοικίας του κακού
2.3 Παραδείγματα-Αναφορές σπιτιών που έχουν φιλοξενήσει κακούς
2.3.1 Η αρχιτεκτονική του John Lautner ως το απόλυτο λημέρι του κακού
2.3.2 Οι κακοί του James Bond και τα καταφύγια τους
3. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
3.1 Body Double
3.1.1 Ανάλυση κακού
3.1.2 Ανάλυση κατοικίας
3.2 Sleeping With The Enemy
3.2.1 Ανάλυση κακού
3.2.2 Ανάλυση κατοικίας
3.3 The Girl With The Dragon Tattoo
3.3.1 Ανάλυση κακού
3.3.2 Ανάλυση κατοικίας
3.4 Ex Machina
3.4.1 Ανάλυση κακού
3.4.2 Ανάλυση κατοικίας
3.4.3 Γοτθικά στοιχεία στην ταινία και στο σπίτι του “Ex Machina”
4. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
4.1 Εισαγωγή
4.2 Μοντέρνα αρχιτεκτονική και φύση
4.3 Έμφυλα ζητήματα στον κινηματογράφο
4.4 Μοντέρνα αρχιτεκτονική και μάζες
4.5 Επίλογος
5. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|