HEAL DSpace

Σταθμός μετρό "Πειραιάς" : Σύγκριση αποτελεσμάτων αριθμητικών αναλύσεων με μετρήσεις ενόργανης παρακολούθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαμψάκης Μπακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Sampsakis Bakopoulos, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2023-11-13T10:19:08Z
dc.date.available 2023-11-13T10:19:08Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58293
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25989
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Geotechnical en
dc.subject Tunneling en
dc.subject Piraeus en
dc.subject Metro Station en
dc.subject Observational Method en
dc.subject Γεωτεχνική el
dc.subject Πειραιάς el
dc.subject Όργανα Παρακολούθησης el
dc.subject Αριθμητική Ανάλυση el
dc.subject Σταθμός Μετρό el
dc.title Σταθμός μετρό "Πειραιάς" : Σύγκριση αποτελεσμάτων αριθμητικών αναλύσεων με μετρήσεις ενόργανης παρακολούθησης el
heal.type masterThesis
heal.secondaryTitle Athens’s Metro “Piraeus” Station: Numerical analysis versus observational method en
heal.classification Geotechnical Engineering en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-04
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων” . Σκοπός της εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός αναλυτικού προσομοιώματος του σταθμού, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη γεωμετρία και τη γεωλογία της περιοχής όσο και τα κατασκευαστικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του. Η εργασία χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη, τα οποία όμως είναι άκρως αλληλένδετα. Στο πρώτο μέρος γίνεται η παρουσίαση οργάνων παρακολούθησης που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του σταθμού, καθώς και οι γεωτεχνικές παράμετροι σχεδιασμού, που έχουν προκύψει από την Έκθεση Γεωλογικής Αξιολόγησης Παραμέτρων Σχεδιασμού. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη γίνεται η εισαγωγή των τιμών για τη δημιουργία του μοντέλου προσομοίωσης του σταθμού του Πειραιά και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα. Στο δεύτερο μέρος συγκρίνονται σε πρώτο στάδιο τα αποτελέσματα της αρχικής αριθμητικής ανάλυσης με τις μετρήσεις των οργάνων της ΓΔΠ, ενώ σε δεύτερο στάδιο τροποποιείται το αρχικό προσομοίωμα, έτσι ώστε να ταυτιστούν, όσο αυτό είναι δυνατό, οι συνθήκες με τις πραγματικές που καταγράφηκαν. Με αυτόν τον τρόπο, παρατηρούνται και αναλύονται οι διαφορές στις τιμές που προκύπτουν από όλες τις παραμετρικές διερευνήσεις και εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των βασικών στοιχείων του τεχνικού έργου, και γενικότερα της επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά. Το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται τα κύρια συστήματα προσωρινής αντιστήριξης που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του έργου καθώς και τους λόγους που επιλέχθηκαν. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η διαδικασία κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων, που αποτελούν το κύριο σύστημα αντιστήριξης του σταθμού. Στο τρίτο κεφάλαιο ακολουθεί εκτενής ανάλυση του γεωλογικού υποβάθρου στην περιοχή κατασκευής του σταθμού, καθώς και η παρουσίαση των γεωτεχνικών παραμέτρων σχεδιασμού που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία των μοντέλων προσομοίωσης, οι οποίοι έχουν προκύψει από την Έκθεση Γεωλογικής Αξιολόγησης Παραμέτρων Σχεδιασμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση του συστήματος οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν για τη γεωτεχνική και δομητική παρακολούθηση του σταθμού και πως αυτά θα αξιοποιηθούν στην εργασία. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται η κατασκευή του αρχικού προσομοιώματος του σταθμού, ενώ αναλύονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτό. Στο έκτο κεφάλαιο ακολουθεί η σύγκριση των αποτελεσμάτων της προσομοίωσης του πέμπτου κεφαλαίου με τα αποτελέσματα των οργάνων της ΓΔΠ και αναλύονται οι λόγοι στις διαφορές και αποκλίσεις που προκύπτουν. Στο έβδομο κεφάλαιο γίνονται παραμετρικές διερευνήσεις με σκοπό την επίτευξη των πλησιέστερων στην πραγματικότητα συνθηκών που επικράτησαν κατά την κατασκευή του έργου. Κύριος στόχος είναι η σύγκλιση των τιμών των οριζοντίων μετακινήσεων των διαφραγματικών τοίχων, των καθιζήσεων στην επιφάνεια, και των πιέσεων των πόρων του νερού σε συγκεκριμένες θέσεις με αυτές των οργάνων της ΓΔΠ. Στο όγδοο κεφάλαιο ανακεφαλαιώνονται τα αποτελέσματα των έξι παραμετρικών διερευνήσεων, αποτυπώνοντάς τα σε κοινά διαγράμματα με τις μετρήσεις των οργάνων της ΓΔΠ και εξάγονται τα τελικά συμπεράσματα. el
heal.abstract Piraeus, Europe’s busiest passenger port and primary gateway to the Greek islands, required a vital metro connection to address the significant tourist influx and resulting traffic congestion during the summer. The inclusion of Piraeus in the Line 3 extension project not only met this demand but also served as a compelling case study for exemplary infrastructure development. The station’s underground location, just 40 meters from the sea and 2 meters from the historic ISAP terminal, presented intricate challenges. These challenges involved managing surface traffic diversion and adhering to regulatory guidelines for settlements due to the station’s proximity to the ISAP terminal. To overcome the complex hydrogeological conditions and limited surface area, the construction employed the cut-and-cover method with diaphragm walls and prestressed steel struts as temporary support. This approach ensured stability and structural integrity while providing an opportunity for an in-depth case study on implementing the cut-and-cover method in challenging hydrogeological conditions. An array of geotechnical monitoring instruments were meticulously installed, which played a pivotal role in measuring structural displacements of the diaphragm walls and nearby structures, variations in groundwater levels due to dewatering processes and settlements arising from the construction activities. By utilizing the geological and mechanical parameters, finite element calculations were utilized to determine the displacements of all monitored points. This comprehensive case study focuses on comparing the monitored data gathered during the construction phase with the corresponding values obtained through finite element analysis, with particular emphasis on settlement curves at the surface and displacements arising from significant uplift forces attributed to high groundwater conditions. The results derived from the aforementioned back analysis exhibit a high degree of concordance with the measured values, affirming the reliability and accuracy of the applied methodologies. en
heal.advisorName Σαμψάκης Μπακόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Γερόλυμος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Βασίλειος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 117 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα