dc.contributor.author | Σαμψάκης Μπακόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Sampsakis Bakopoulos, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T10:19:08Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T10:19:08Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58293 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25989 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Geotechnical | en |
dc.subject | Tunneling | en |
dc.subject | Piraeus | en |
dc.subject | Metro Station | en |
dc.subject | Observational Method | en |
dc.subject | Γεωτεχνική | el |
dc.subject | Πειραιάς | el |
dc.subject | Όργανα Παρακολούθησης | el |
dc.subject | Αριθμητική Ανάλυση | el |
dc.subject | Σταθμός Μετρό | el |
dc.title | Σταθμός μετρό "Πειραιάς" : Σύγκριση αποτελεσμάτων αριθμητικών αναλύσεων με μετρήσεις ενόργανης παρακολούθησης | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Athens’s Metro “Piraeus” Station: Numerical analysis versus observational method | en |
heal.classification | Geotechnical Engineering | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-04 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων” . Σκοπός της εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός αναλυτικού προσομοιώματος του σταθμού, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη γεωμετρία και τη γεωλογία της περιοχής όσο και τα κατασκευαστικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του. Η εργασία χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη, τα οποία όμως είναι άκρως αλληλένδετα. Στο πρώτο μέρος γίνεται η παρουσίαση οργάνων παρακολούθησης που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του σταθμού, καθώς και οι γεωτεχνικές παράμετροι σχεδιασμού, που έχουν προκύψει από την Έκθεση Γεωλογικής Αξιολόγησης Παραμέτρων Σχεδιασμού. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη γίνεται η εισαγωγή των τιμών για τη δημιουργία του μοντέλου προσομοίωσης του σταθμού του Πειραιά και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα. Στο δεύτερο μέρος συγκρίνονται σε πρώτο στάδιο τα αποτελέσματα της αρχικής αριθμητικής ανάλυσης με τις μετρήσεις των οργάνων της ΓΔΠ, ενώ σε δεύτερο στάδιο τροποποιείται το αρχικό προσομοίωμα, έτσι ώστε να ταυτιστούν, όσο αυτό είναι δυνατό, οι συνθήκες με τις πραγματικές που καταγράφηκαν. Με αυτόν τον τρόπο, παρατηρούνται και αναλύονται οι διαφορές στις τιμές που προκύπτουν από όλες τις παραμετρικές διερευνήσεις και εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των βασικών στοιχείων του τεχνικού έργου, και γενικότερα της επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά. Το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται τα κύρια συστήματα προσωρινής αντιστήριξης που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του έργου καθώς και τους λόγους που επιλέχθηκαν. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η διαδικασία κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων, που αποτελούν το κύριο σύστημα αντιστήριξης του σταθμού. Στο τρίτο κεφάλαιο ακολουθεί εκτενής ανάλυση του γεωλογικού υποβάθρου στην περιοχή κατασκευής του σταθμού, καθώς και η παρουσίαση των γεωτεχνικών παραμέτρων σχεδιασμού που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία των μοντέλων προσομοίωσης, οι οποίοι έχουν προκύψει από την Έκθεση Γεωλογικής Αξιολόγησης Παραμέτρων Σχεδιασμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση του συστήματος οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν για τη γεωτεχνική και δομητική παρακολούθηση του σταθμού και πως αυτά θα αξιοποιηθούν στην εργασία. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται η κατασκευή του αρχικού προσομοιώματος του σταθμού, ενώ αναλύονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτό. Στο έκτο κεφάλαιο ακολουθεί η σύγκριση των αποτελεσμάτων της προσομοίωσης του πέμπτου κεφαλαίου με τα αποτελέσματα των οργάνων της ΓΔΠ και αναλύονται οι λόγοι στις διαφορές και αποκλίσεις που προκύπτουν. Στο έβδομο κεφάλαιο γίνονται παραμετρικές διερευνήσεις με σκοπό την επίτευξη των πλησιέστερων στην πραγματικότητα συνθηκών που επικράτησαν κατά την κατασκευή του έργου. Κύριος στόχος είναι η σύγκλιση των τιμών των οριζοντίων μετακινήσεων των διαφραγματικών τοίχων, των καθιζήσεων στην επιφάνεια, και των πιέσεων των πόρων του νερού σε συγκεκριμένες θέσεις με αυτές των οργάνων της ΓΔΠ. Στο όγδοο κεφάλαιο ανακεφαλαιώνονται τα αποτελέσματα των έξι παραμετρικών διερευνήσεων, αποτυπώνοντάς τα σε κοινά διαγράμματα με τις μετρήσεις των οργάνων της ΓΔΠ και εξάγονται τα τελικά συμπεράσματα. | el |
heal.abstract | Piraeus, Europe’s busiest passenger port and primary gateway to the Greek islands, required a vital metro connection to address the significant tourist influx and resulting traffic congestion during the summer. The inclusion of Piraeus in the Line 3 extension project not only met this demand but also served as a compelling case study for exemplary infrastructure development. The station’s underground location, just 40 meters from the sea and 2 meters from the historic ISAP terminal, presented intricate challenges. These challenges involved managing surface traffic diversion and adhering to regulatory guidelines for settlements due to the station’s proximity to the ISAP terminal. To overcome the complex hydrogeological conditions and limited surface area, the construction employed the cut-and-cover method with diaphragm walls and prestressed steel struts as temporary support. This approach ensured stability and structural integrity while providing an opportunity for an in-depth case study on implementing the cut-and-cover method in challenging hydrogeological conditions. An array of geotechnical monitoring instruments were meticulously installed, which played a pivotal role in measuring structural displacements of the diaphragm walls and nearby structures, variations in groundwater levels due to dewatering processes and settlements arising from the construction activities. By utilizing the geological and mechanical parameters, finite element calculations were utilized to determine the displacements of all monitored points. This comprehensive case study focuses on comparing the monitored data gathered during the construction phase with the corresponding values obtained through finite element analysis, with particular emphasis on settlement curves at the surface and displacements arising from significant uplift forces attributed to high groundwater conditions. The results derived from the aforementioned back analysis exhibit a high degree of concordance with the measured values, affirming the reliability and accuracy of the applied methodologies. | en |
heal.advisorName | Σαμψάκης Μπακόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Γερόλυμος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδόπουλος, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 117 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: