dc.contributor.author | Μάκαρη, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Makari, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-20T08:48:53Z | |
dc.date.available | 2023-11-20T08:48:53Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58299 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.25995 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τροχαία ατυχήματα | el |
dc.subject | ΒΟΑΚ | el |
dc.subject | Χωρική αυτοσυσχέτιση | el |
dc.subject | Ανάλυση πυκνότητας πυρήνα | el |
dc.subject | Ανάλυση hotspot | el |
dc.subject | Road traffic accidents | en |
dc.subject | VOAK | en |
dc.subject | Spatial autocorrelation | en |
dc.subject | Kernel density estimation | en |
dc.subject | Hotspot analysis | en |
dc.title | Χωροχρονική ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων: η περίπτωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) την περίοδο 2000 – 2020 | el |
dc.title | Spatio-temporal analysis of road traffic accidents: the case of Nothern Road Axis of Crete (VOAK) in the period 2000-2020 | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Spatial analysis | en |
heal.classification | Χωρική ανάλυση | el |
heal.classification | Geographic information systems | en |
heal.classification | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-03 | |
heal.abstract | Οι οδικές μεταφορές αποτελούν έναν εξαιρετικά σημαντικό τομέα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας αλλά και σημαντική πηγή κινδύνων με σοβαρές συνέπειες για την κοινωνία. Τα τροχαία οδικά ατυχήματα (Road Traffic Accidents – RTAs) είναι μια από αυτές τις πηγές κινδύνου και μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας, καθώς αποτελούν την 8η αιτία θανάτου όλων των ηλικιών παγκοσμίως. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την χωροχρονική ανάλυση των τροχαίων οδικών ατυχημάτων. Συγκεκριμένα, αντικείμενο της παρούσας αποτέλεσε τόσο η στατιστική όσο και η χωρική επεξεργασία και ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στον Αυτοκινητόδρομο 090 (Α90) κατά το διάστημα 2000 – 2020. Ο Α90 γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), με συνολικό μήκος 312χλμ, είναι ένας από τους πιο γνωστούς αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα για το ιδιαίτερα βαρύ ιστορικό του σε RTAs, ενώ αποτελεί την κύρια οδική αρτηρία του νησιού. Η μελέτη εξετάζει το χωρικό πρότυπο του φαινομένου των RTAs στον ΒΟΑΚ και τη μεταβολή του διαχρονικά, τόσο στο σύνολο όσο και ανά κατηγορία ατυχημάτων ανάλογα με τη σοβαρότητα τραυματισμού του παθόντα. Επιπλέον, εντοπίζονται περιοχές όπου οι τραυματισμοί και οι θάνατοι από RTAs, είτε παρουσιάζουν υψηλή ομαδοποίηση (clusters & outliers) είτε συγκεντρώνουν υψηλό κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων (hotspots) στα υποδιαστήματα 2000-2009, 2010-2020 και αναδεικνύεται η διαχρονικότητα τους. Η μεθοδολογία στηρίζεται στη χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με επιλογή των κατάλληλων τεχνικών χωρικής ανάλυσης, όπως η εκτίμηση πυκνότητας πυρήνα (KDE) και η χωρική ανάλυση αυτοσυσχέτισης. Προϋπόθεση για την εφαρμογή των γεωχωρικών τεχνικών, ήταν η σημειακή τοπολογία των RTAs, η γνώση δηλαδή της γεωγραφικής τους θέσης. Ο γεωγραφικός προσδιορισμός αυτών υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας τις Χιλιομετρικές Θέσεις των περιστατικών που αναγράφονται στα Δελτία Οδικών Ατυχημάτων της Τροχαίας, με εξάρτηση από τους Χιλιομετρικούς Δείκτες που υπάρχουν κατά μήκος του ΒΟΑΚ. Η Γεωγραφική Βάση Δεδομένων που δημιουργήθηκε από την ένωση της χωρικής πληροφορίας των θέσεων των RTAs με τα θεματικά χαρακτηριστικά αυτών, χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση των γεωχωρικών αναλύσεων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα πιο σημαντικά hotspots και clusters RTAs βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία του ΒΟΑΚ που απαιτούν στοχευμένες παρεμβάσεις, κυρίως λόγω κακής υποδομής και επικίνδυνης οδηγικής συμπεριφοράς. Τέλος, αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία μιας συνολικής προσέγγισης στη διαχείριση της οδικής ασφάλειας και παρέχει πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών για τη μείωση τόσο του αριθμού των RTAs όσο και των τραυματισμών και των θανάτων που προκαλούνται από αυτούς. | el |
heal.abstract | Road transport is an extremely important sector for the social and economic development of a country, but also an important source of risks with serious consequences for society. Road Traffic Accidents (RTAs) are one of these sources of risk and a major public health issue, as they are the 8th leading cause of death for all ages worldwide. This master thesis deals with the spatio-temporal analysis of traffic accidents. In particular, the subject of this paper was both the statistical and spatial processing and analysis of RTAs that have occurred on the 090 (A90) Motorway during the period 2000 – 2020. The A90, also known as the Northern Road Axis of Crete (VOAK), with a total 312 km length, is one of the most well-known highways in Greece for its particularly heavy history of RTAs, while it is the main road artery of the island. The study examines the spatial pattern of RTAs in VOAK and its change over time, both in total and by category of accidents depending on the severity of the victim's injury. In addition, areas are identified where injuries and deaths from RTAs, either show high spatial clustering (clusters & outliers) or concentrate a high risk of causing accidents (hotspots) in the sub-intervals 2000-2009, 2010-2020 where their timelessness is highlighted. The methodology is based on the use of Geographic Information Systems (GIS) with the selection of appropriate spatial analysis techniques, such as Kernel Density Estimation (KDE) and Spatial Autocorrelation Analysis. A prerequisite for the application of geospatial techniques was the point level of spatial analysis for the RTAs, i.e. the knowledge of their geographic location. The geographical determination of the locations that RTAs occurred was implemented using the Kilometric Positions of the incidents listed in the Traffic Accident Reports, depending on the Kilometric Signs that exist along the VOAK. The Geographical Database created by combining the spatial information of the RTAs locations with their thematic characteristics, was used to implement the geospatial analyses. The findings indicate that the most significant hotspots and clusters of RTAs are located in specific parts of VOAK that require targeted interventions, mostly due to poor infrastructure along with dangerous driving behavior. Finally, this study highlights the importance of a comprehensive approach to road safety management and provides insights that can help develop effective strategies for reducing both the number of RTAs and the injuries and deaths caused by them. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.advisorName | Kepaptsoglou, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Kepaptsoglou, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Spyropoulou, Ioanna | en |
heal.committeeMemberName | Vlahogianni, Eleni | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 142 σ. | ελ |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: