dc.contributor.author | Καγκέλης, Δημήτριος-Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Kagkelis, Dimitrios-Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-24T07:59:47Z | |
dc.date.available | 2023-11-24T07:59:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58311 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26007 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Λιμενικές Υποδομές | el |
dc.subject | Παρακολούθηση Δομικής Υγείας | el |
dc.subject | Αξιολόγηση Κατάστασης | el |
dc.subject | Επιθεώρηση | el |
dc.subject | Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος | el |
dc.subject | Μηχανική της Εικόνας | el |
dc.subject | Ανάλυση Εικόνας | el |
dc.subject | Ανίχνευση Ρωγμών | el |
dc.subject | Γεωχωρική Πληροφορία | el |
dc.subject | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
dc.subject | Port Infrastructure | en |
dc.subject | Structural Health Monitoring | en |
dc.subject | Condition Assessment | en |
dc.subject | Inspection | en |
dc.subject | Unmanned Aerial Vehicles | en |
dc.subject | Image Engineering | en |
dc.subject | Image Analysis | en |
dc.subject | Crack Detection | en |
dc.subject | Geospatial Information | en |
dc.title | Ανάπτυξη μεθοδολογίας ανίχνευσης ρωγμών λιμενικών υποδομών από σκυρόδεμα μέσω ανάλυσης εικόνων με γεωχωρική πληροφορία | el |
dc.title | Crack detection in port concrete infrastructure by analyzing geospatial images | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Παρακολούθηση Δομικής Υγείας | el |
heal.classification | Μηχανική της Εικόνας | el |
heal.classification | Ανάλυση Εικόνας | el |
heal.classification | Ανάλυση Δεδομένων | el |
heal.classification | Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών | el |
heal.classification | Τηλεπισκόπηση | el |
heal.classification | Προγραμματισμός | el |
heal.classification | Φωτογραμμετρία | el |
heal.classification | Structural Health Monitoring | en |
heal.classification | Image Engineering | en |
heal.classification | Image Analysis | en |
heal.classification | Data Analysis | en |
heal.classification | Geographic Information Systems | en |
heal.classification | Remote Sensing | en |
heal.classification | Programming | en |
heal.classification | Photogrammetry | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-13 | |
heal.abstract | Οι λιμένες αποτελούν κρίσιμα περιουσιακά στοιχεία υποδομής που ενισχύουν τις οικονομίες καθώς λειτουργούν ως κόμβοι για το διεθνές εμπόριο και τη διαμετακόμιση. Η συνεχής λειτουργία τους επηρεάζει τη λειτουργική και δομική ακεραιότητα των λιμενικών υποδομών, οι οποίες δέχονται πολυάριθμες καταπονήσεις. Στο πλαίσιο της ορθής διαχείρισης των λιμένων, είναι απαραίτητη η εφαρμογή ενός συστήματος παρακολούθησης της δομικής υγείας (Structural Health Monitoring, SHM), των λιμενικών υποδομών με στόχο την καταγραφή των φθορών και των αστοχιών, την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και τη λήψη σχετικών αποφάσεων για συντήρηση ή αποκατάσταση. Ειδικότερα, όσον αφορά στην ανωδομή ενός λιμένα και στις αντίστοιχες υποδομές από σκυρόδεμα, η παρακολούθηση της δομικής υγείας συχνά συνδέεται με την ανίχνευση ρωγμών. Ο συμβατικός τρόπος ανίχνευσης των ρωγμών σε πλάκες σκυροδέματος περιλαμβάνει επιτόπιες οπτικές επιθεωρήσεις, οι οποίες, ωστόσο, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην υποκειμενικότητα των επιθεωρητών ενώ παράλληλα ενδέχεται να είναι χρονοβόρες στις περιπτώσεις όπου απαιτείται λεπτομερής καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Στη σύγχρονη εποχή, παρατηρείται μια αυξανόμενη τάση προς τη χρήση εικόνων που λαμβάνονται από Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) για τον εντοπισμό ρωγμών σε επιφάνειες σκυροδέματος, με σκοπό να ξεπεραστούν ορισμένα μειονεκτήματα της οπτικής επιθεώρησης και να δημιουργηθεί η δυνατότητα αυτοματοποίησης της διαδικασίας του εντοπισμού, της καταγραφής και της ποσοτικοποίησης των ρωγμών. Τα ΣμηΕΑ παρέχουν την δυνατότητα λήψης διαφόρων τύπων εικόνων μέσω των καμερών που είτε είναι ενσωματωμένες είτε τοποθετούνται πρόσθετα σ’ αυτά. Οι εικόνες αυτές μπορούν να αναλυθούν περαιτέρω με όλα τα είδη μεθόδων της Μηχανικής της Εικόνας για την εξαγωγή πληροφοριών σχετικά με τις ρωγμές. Με τη διερεύνηση των υφιστάμενων μεθόδων Ανάλυσης Εικόνας με τεχνικές που καθιστούν δυνατή την επεξεργασία γεωχωρικών δεδομένων, η παρούσα εργασία επιδιώκει την εξέλιξη των πρακτικών ανίχνευσης ρωγμών σε λιμενικές υποδομές από σκυρόδεμα. Η προτεινόμενη μεθοδολογία περιλαμβάνει τη χρήση διαφόρων ενοτήτων και βιβλιοθηκών της γλώσσας προγραμματισμού Python για την ανάγνωση, ανάλυση και εξαγωγή εικόνων με όλες τις διαθέσιμες γεωχωρικές πληροφορίες, ενώ η πρόσθετη ανάλυση και οπτικοποίηση πραγματοποιείται με εργαλεία Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS). Για να επαληθευτεί η δυναμική της μεθοδολογίας επιλέγεται η εφαρμογή της στη μελέτη περίπτωσης του Λιμένα Λαυρίου, ο οποίος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Αττικής. Η συνολική ανάλυση έδειξε πως η διαδικασία επεξεργασίας εικόνας ενισχυμένη με εργαλεία που βοηθούν στη διατήρηση της γεωχωρικής πληροφορίας επιτρέπει τη χαρτογράφηση και τον εντοπισμό των ρωγμών με υψηλά ποσοστά ακρίβειας στις λιμενικές υποδομές από σκυρόδεμα. | el |
heal.abstract | Ports are critical infrastructure assets that strengthen economies since they act as hubs for international trade and transit. Their continuous operation affects the functional and structural integrity of port infrastructure, which is subject to numerous stresses and strains. In light of efficient port management, it is necessary to implement a Structural Health Monitoring (SHM) system for port infrastructure to identify distresses and failures, assess the existing condition and make decisions on maintenance or rehabilitation. Within the framework of assessing the performance of port concrete infrastructure, structural health monitoring is often associated with crack detection. The traditional way of detecting cracks in concrete slabs involves in-situ visual inspections, which, however, rely heavily on the subjectivity of the inspectors and may be time-consuming in cases where a detailed identification of the existing condition is required. Nowadays, there is an increasing trend towards the use of images captured by Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) to detect cracks in concrete surfaces aiming at overcoming certain disadvantages of visual inspection while enabling automating the overall process of detection, mapping, visualization, and quantification. UAVs offer the opportunity to capture different types of images through cameras that are either built-in or mounted on them. These images can be further analyzed using Image Engineering to extract information about the cracks. By exploring current Image Analysis methods with techniques that enable geospatial processing, this research seeks to advance the practice of crack detection in port concrete infrastructure. The proposed methodology involves the use of various Python programming language modules and libraries to read, analyze and extract images with all available geospatial information, while additional analysis and visualization steps are performed using Geographic Information Systems (GIS) tools. To verify the robustness of the methodology, the case study of the Port of Lavrio located at the southeastern tip of Attica, was selected. The overall analysis shown that image processing enhanced with tools that help to retain geospatial information allows for the identification and localization of cracks with high accuracy rates. | en |
heal.advisorName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.advisorName | Tsoukala, Vasiliki | en |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Tsoukala, Vasiliki | en |
heal.committeeMemberName | Καράντζαλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Karantzalos, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Μαλαμής, Συμεών | el |
heal.committeeMemberName | Malamis, Simos | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 220 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: