dc.contributor.author | Ιωαννίδης, Πέτρος | el |
dc.contributor.author | Ioannidis, Petros | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-24T08:00:42Z | |
dc.date.available | 2023-11-24T08:00:42Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58312 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26008 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject | Χωρικές επιπτώσεις | en |
dc.subject | Χωρική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις | el |
dc.subject | Sustainable development | en |
dc.subject | Κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις | el |
dc.subject | Socioeconomic impacts | en |
dc.subject | Environmental impacts | en |
dc.subject | Spatial development | en |
dc.subject | Spatial additions | en |
dc.title | Αξιολόγηση της βιωσιμότητας των λιμένων και των επιπτώσεων λειτουργίας τους με χρήση της πολυκριτηριακής ανάλυσης: η περίπτωση του λιμένα Βόλου | el |
dc.title | Assessment of the sustainability of ports and their operational impacts using multi-criteria analysis: the case of the port of Volos | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Διαχείριση λιμένων | el |
heal.classification | Λιμένες και βιωσιμότητα | el |
heal.classification | Department of ports | en |
heal.classification | Ports and sustainability | en |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-05 | |
heal.abstract | Σήμερα, οι λιμένες διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών, αποτελώντας κόμβους της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας στοιχείο που τους επιτρέπει να αποκτήσουν μια δυναμική μέσω της οποίας να μπορούν να επηρεάζουν σημαντικά την περιοχή στην οποία βρίσκονται και όχι μόνο. Συνεπώς, η βιωσιμότητα για έναν λιμένα καθώς και ο εντοπισμός των επιπτώσεων που επιφέρει η λειτουργία του είναι καθοριστικοί παράγοντες για την μετέπειτα εξέλιξή του. Αντιστοίχως και η δυναμική της ενδοχώρας του λιμένα μπορεί να προσδιορίσει τις προοπτικές ανάπτυξης, αλλά και το είδος λειτουργίας του. Στην συγκεκριμένη διπλωματική εργασία εξετάζεται η βιωσιμότητα του λιμένα της πόλης του Βόλου, όσο και μια σειρά από επιπτώσεις που προκαλεί η λειτουργία του στην πόλη (Χωρικές, Περιβαλλοντικές, Κοινωνικοοικονομικές). Η έρευνα αυτή πραγματοποιείται αξιολογώντας διαφορετικά σενάρια που δομούνται βάσει της μεταφοράς λειτουργιών του λιμένα. Τα σενάρια αυτά βαθμολογούνται με τη χρήση της μεθόδου της Πολυκριτηριακής Ανάλυσης, ενώ παράλληλα το βάρος για κάθε κριτήριο εξάγεται μέσω της διαδικασίας της Αναλυτικής Ιεράρχησης. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται η επιλογή του σεναρίου που θα ωφελήσει περισσότερο τον λιμένα ως προς την βιωσιμότητα και ανάπτυξη του, όσο και την ίδια του την ενδοχώρα. Τέλος, λαμβάνοντας υπόψιν και τα έργα που προβλέπονται να πραγματοποιηθούν μελλοντικά, ο λιμένας της πόλης του Βόλου μπορεί να γίνει ανταγωνιστικός αποτελώντας έναν λιμένα διεθνούς σημασίας. | el |
heal.abstract | Today, the ports are nodes of the global supply chain, an element that allows them to acquire a dynamic through which they can significantly influence the region in which they are located and beyond. Therefore, the sustainability of a port as well as the identification of the impacts brought about by it’s operation are decisive factors for it’s subsequent development. Correspondingly, the dynamics of the hinterland of the port can determine the scope for development, but also it’s type of operation. In this particular thesis, the sustainability of the port of the city of Volos is examined, as well as a series of effects caused by it’s operation in the city (Spatial, Environmental, Socioeconomic). This research is carried out by evaluating different scenarios structured around the transfer of port functions. These scenarios are scored using the Multi-Criteria Analysis method, while at the same time the weight for each criterion is extracted through the Analytical Hierarchy process. In this way, the scenario is chosen that is more beneficial both for the sustainability and development of the port and it’s hinterland. Finally, taking into account the projects that are expected to be implemented in the future, the port of the city of Volos can become competitive by being a port of international importance. | en |
heal.advisorName | Σταθόπουλος, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Μαλαμής, Συμεών | el |
heal.committeeMemberName | Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 143 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: