dc.contributor.author | Φράγκος, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Fragkos, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-27T10:43:45Z | |
dc.date.available | 2023-11-27T10:43:45Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58337 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26033 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανθρακικό Αποτύπωμα | el |
dc.subject | Ανάλυση Κύκλου Ζωής | el |
dc.subject | Στροβιλοκινητήρας | el |
dc.subject | Πολιτική Αεροπορία | el |
dc.subject | Διοξείδιο του Άνθρακα | el |
dc.subject | Carbon Footprint | en |
dc.subject | Life Cycle Assessment | en |
dc.subject | Jet Engine | en |
dc.subject | Civil Aviation | en |
dc.subject | Carbon Dioxide | en |
dc.title | Εκτίμηση ανθρακικού αποτυπώματος στροβιλοκινητήρα κατά τον κύκλο ζωής του | el |
dc.title | Estimation of jet engine carbon footprint from during its life cycle | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Μηχανολογία | el |
heal.classification | Περιβάλλον | el |
heal.classification | Θερμικές Στροβιλομηχανές | el |
heal.classification | Αεροναυπηγική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-12 | |
heal.abstract | Στη παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται η εκτίμηση του ανθρακικού αποτυπώματος στροβιλοκινητήρων για τον κύκλο ζωής τους. Ο κύκλος ζωής περιλαμβάνει τα στάδια κατασκευής, λειτουργίας και απόσυρσης, ενώ το ανθρακικό αποτύπωμα αφορά τις εκπομπές αερίων που επιδρούν αρνητικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Για το σκοπό αυτό, ο στροβιλοκινητήρας αναλύεται στα πρότυπα της ανάλυσης κύκλου ζωής, ως ένα προϊόν. Τα πρώτα βήματα της μελέτης περιλαμβάνουν την οριοθέτηση του συστήματος και στη συνέχεια ακολουθούν οι προσπάθειες για τον προσδιορισμό των ροών μάζας και ενέργειας που εισέρχονται και εξέρχονται από αυτό. Αυτός επιτυγχάνεται με την εύρεση της κατανομής της μάζας του στροβιλοκινητήρα, των κατεργασιών των τμημάτων του, των τρόπων μεταφοράς του, των χαρακτηριστικών λειτουργίας και χειροτέρευσης του, των μεθόδων απόσυρσης του και των ειδών των καυσίμων και λιπαντικών ελαίων που καταναλώνει. Από την ειδική μελέτη του γνωστού στροβιλοκινητήρα CFM56, δημιουργείται ένα υπολογιστικό εργαλείο προγραμματισμένο σε γλώσσα Visual Basic. Έτσι, η διαδικασία που αναπτύσσεται μπορεί να γενικευθεί ώστε να γίνει η μελέτη στροβιλοκινητήρων διαφορετικών επιδόσεων ή τεχνολογίας. Η βιβλιογραφική αναζήτηση σε έντυπο τύπο και στο διαδίκτυο εμπλουτίζει το υπολογιστικό εργαλείο, δίνοντας του τη δυνατότητα εξέλιξης και χρήσης σε άλλα προϊόντα, εκτός από στροβιλοκινητήρες. Η μελέτη οδηγεί σε συμπεράσματα που επιβεβαιώνουν την ανησυχία για το μέγεθος της επιρροής των αερομεταφορών στην κλιματική αλλαγή και την ανάγκη για την υιοθέτηση μεθόδων αντιστάθμισης των εκπομπών, όπως είναι τα βιοκαύσιμα και η προώθηση αεροσκαφών με υδρογόνο. | el |
heal.abstract | In this thesis, the carbon footprint assessment of turbine engines for their life cycle is carried out. The life cycle includes the stages of construction, operation and disposal, while the carbon footprint refers to the emissions of gases that have a negative effect on the greenhouse effect. For this purpose, the turbine engine is analyzed in the life cycle analysis standards, as a product. The first steps in the study involve delineating the system, followed by efforts to determine the fluxes of mass and energy into and out of it. This is achieved by finding the mass distribution of the turbo engine, the methods of processing its parts, its transportation methods, its operating and deterioration characteristics, its withdrawal methods and the types of fuels and lubricating oils it consumes. From the primary case study of the well-known CFM56 turbofan engine, a computing tool programmed in the Visual Basic language is created. Thus, the procedure developed can be generalized to study various turbine engines of different performance or technological advancements. Researching relevant bibliography and scientific papers may enrich the computational tool, enabling it to be improved and used in products other than turbine engines. The study leads to conclusions that confirm the concern about the magnitude of the influence of aviation on climate change and the need for the adoption of methods to offset emissions, such as biofuels and the promotion of hydrogen-powered aircraft. | en |
heal.advisorName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 280 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: