dc.contributor.author | Βαλασσά, Σοφία | el |
dc.contributor.author | Valassa, Sofia | en |
dc.date.accessioned | 2023-12-05T11:52:16Z | |
dc.date.available | 2023-12-05T11:52:16Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58369 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26065 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διάνοιξη με συμβατική μέθοδο | el |
dc.subject | Τεχνικογεωλογική αξιολόγηση | el |
dc.subject | Αθηναϊκός σχιστόλιθος | el |
dc.subject | Καθιζήσεις επιφανείας | el |
dc.subject | Παραμετρικές αναλύσεις | el |
dc.subject | Conventional tunneling methods | en |
dc.subject | Geotechnical assessment | en |
dc.subject | Athens schists | en |
dc.subject | Surface settlements | en |
dc.subject | Parametric analysis | en |
dc.title | Ανάλυση γεωτεχνικών συνθηκών για τον σχεδιασμό και την κατασκευή με συμβατική μέθοδο διάνοιξης της σήραγγας επέκτασης του Μετρό «Αιγάλεω - Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα)» και συγκριτική αξιολόγηση εκδήλωσης καθιζήσεων στην επιφάνεια | el |
dc.title | Analysis of geotechnical conditions for the design and construction using conventional tunneling methods of the metro extension tunnel "Aegaleo - Haidari (Agia Marina)" and comparative evaluation of surface settlements | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Γεωτεχνική μηχανική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-02-27 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό τη διερεύνηση των γεωτεχνικών και κατασκευαστικών συνθηκών που συναντώνται στην περιοχή της σήραγγας ΝΑΤΜ «Αιγάλεω – Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα)», στα πλαίσια της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό Αθηνών και κατά τη διάρκεια της εκσκαφής της οποίας εκδηλώθηκαν εκτεταμένες επιφανειακές καθιζήσεις, υπερτριπλάσιες των αποδεκτών ορίων. Αρχικά, γίνεται μία σύντομη περιγραφή των αρχών που διέπουν τη Νέα Αυστριακή Μέθοδο Διάνοιξης Σηράγγων, καθώς και των πεδίων εφαρμογής της, ενώ παρουσιάζεται και η μέθοδος «Σύγκλισης – Αποτόνωσης», η οποία αποτελεί πολύτιμο εργαλείο στην παραμετροποίηση της ΝΑΤΜ. Περιγράφεται το κριτήριο αστοχίας Hoek – Brown, το οποίο εφαρμόζεται σε βραχόμαζες και βάσει του οποίου διεξήχθησαν οι παραμετρικές αναλύσεις στη συνέχεια της εργασίας. Στο κεφάλαιο της γεωτεχνικής αξιολόγησης, παρουσιάζονται οι γεωλογικές και υδρογεωλογικές συνθήκες στην περιοχή μελέτης και ακολουθεί η αξιολόγηση εννέα (9) δειγματοληπτικών γεωτρήσεων και των αποτελεσμάτων των επί τόπου και εργαστηριακών δοκιμών που έλαβαν χώρα, με σκοπό την κατάστρωση θεματικών μηκοτομών, οι οποίες περιγράφουν τις τεχνικογεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες κατά μήκος της χάραξης. Το συνολικό μήκος μελέτης χωρίζεται σε τέσσερα αντιπροσωπευτικά υποτμήματα, ανάλογα με την ποιότητα της περιβάλλουσας και της υπερκείμενης βραχόμαζας της σήραγγας. Τελικό παραγόμενο της ανωτέρω διαδικασίας είναι ο καθορισμός γεωτεχνικών ενοτήτων, οι οποίες περιλαμβάνουν πετρογραφικούς τύπους με όμοια μηχανικά χαρακτηριστικά και παρόμοια συμπεριφορά. Η εκτίμηση των μηχανικών παραμέτρων κάθε γεωτεχνικής ενότητας πραγματοποιείται μετά από στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων των εργαστηριακών δοκιμών και βιβλιογραφικών δεδομένων. Οι παράμετροι όπως εκτιμήθηκαν στην παρούσα, συγκρίνονται με τα αποτελέσματα της «Έκθεσης Γεωτεχνικής Αξιολόγησης» που εκπονήθηκε πριν την κατασκευή της σήραγγας, για λογαριασμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Ακολουθεί η παρουσίαση των μηχανικών χαρακτηριστικών των τριών κατηγοριών προσωρινής υποστήριξης, οι οποίες διαστασιολογήθηκαν και ελέγχθηκαν κατά το στάδιο της μελέτης. Αξιολογείται ποια κατηγορία υποστήριξης εφαρμόζεται σε κάθε υποτμήμα της περιοχής μελέτης, όπως αυτά ορίσθηκαν κατά τη γεωτεχνική αξιολόγηση και πραγματοποιούνται δισδιάστατες αναλύσεις πεπερασμένων στοιχείων για τον υπολογισμό των προκληθεισών καθιζήσεων. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με αυτά που προέκυψαν κατά την εκπόνηση του «Τεύχους Υπολογισμού Προσωρινής Υποστήριξης». Τέλος, παρουσιάζονται οι γεωτεχνικές συνθήκες που συναντήθηκαν κατά την εκσκαφή της σήραγγας, καθώς και οι «ως κατασκευάσθη» διατομές προσωρινής υποστήριξης που εφαρμόσθηκαν. Πραγματοποιούνται δισδιάστατες αναλύσεις τύπου back analysis, με σκοπό την διερεύνηση και την τεκμηρίωση των πραγματικών συνθηκών που επικρατούσαν κατά την κατασκευή, οι οποίες ευθύνονται για την πρόκληση των επιφανειακών καθιζήσεων μεγάλου μεγέθους. Τα δεδομένα λαμβάνονται από το σχέδιο «Δεδομένα συναντηθεισών γεωλογικών και τεχνικογεωλογικών συνθηκών “Ως κατασκευάσθη”», το οποίο παραχωρήθηκε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. | el |
heal.advisorName | Μαρίνος, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρίνος, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: