heal.abstract |
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εκπομπές του
διοξειδίου του άνθρακα CO2, γεγονός που καθιστά αναγκαία την εφαρμογή κανονισμών
και μέτρων για τον μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η παρούσα διπλωματική
εργασία εξετάζει τον κανονισμό του δείκτη ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενων πλοίων
(ΕΕΧΙ) που εισήγαγε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ως ένα από τα μέσα
αντιμετώπισης του συγκεκριμένου προβλήματος. Η εργασία ξεκινά με τη διερεύνηση του
πλαισίου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πιο συγκεκριμένα των εκπομπών CO2
από τη ναυτιλία και συνεχίζει με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ,
συμπεριλαμβανομένου του φιλόδοξου περιβαλλοντικού πλάνου ΙΜΟ 2050. Έπειτα,
συνεχίζει αναλύοντας τη φόρμουλα υπολογισμού του δείκτη ΕΕΧΙ, τους βασικούς
παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και την επίδραση του Overridable Power Limitation
(OPL) στη διαδικασία των υπολογισμών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ταχύτητα
αναφοράς του πλοίου, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη
συμμόρφωσης. Στη συνέχεια, επικεντρώνεται στην κύρια συνεισφορά της που είναι η
εκπόνηση του Τεχνικού Φακέλου ΕΕΧΙ, του εγχειριδίου Onboard Management Manual και
την πρόταση λύσης για να επιτευχθεί η συμμόρφωση στον κανονισμό του ΕΕΧΙ. Τα
έγγραφα αυτά παρέχουν ένα ολοκληρωμένο, τεκμηριωμένο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες
και τους φορείς εκμετάλλευσης για τον υπολογισμό και την αξιολόγηση της επιτευχθείσας
τιμής του ΕΕΧΙ (attained EEXI). Ως παράδειγμα επιλέχθηκε πλοίο τύπου Bulk Carrier ενώ ως
σύστημα συμμόρφωσης, επιλέγεται το μηχανικό EPL “MAN OPL MC” της εταιρείας ΜΑΝ.
Για τον υπολογισμό του attained EEXI και την εκπόνηση του Τεχνικού Φακέλου ΕΕΧΙ
χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα του πλοίου που πάρθηκαν από βοηθητικά αρχεία όπως το
Trim and Stability Booklet, σχέδιο Γενικής Διάταξης, Τεχνικοί Φάκελοι εκπομπών ΝΟx των
μηχανών του πλοίου καθώς και η αναφορά των θαλάσσιων δοκιμών. Υπολογίστηκαν
αναλυτικά η κατανάλωση του καυσίμου της κύριας μηχανής και των ηλεκτρογεννητριών, η
ταχύτητα αναφοράς του πλοίου και βρέθηκαν τα υπόλοιπα κρίσιμα δεδομένα που πρέπει
να αναφέρονται στον ΕΕΧΙ Τεχνικό Φάκελο, όπως ορίζει η MEPC.351(78). Το υπό εξέταση
πλοίου χρησιμοποιεί καύσιμο Marine Diesel Oil και η κατανάλωση του υπολογίστηκε με
γραμμική παρεμβολή στο 83% της μειωμένης ισχύος. Παράλληλα, η ταχύτητα αναφοράς
υπολογίστηκε με μεταφορά των δεδομένων από βύθισμα σχεδίασης, στο μέγιστο βύθισμα,
με τη βοήθεια της σχέσης της MEPC.350(78), 2.2.3.4. Επιπλέον, η παρούσα εργασία
διερευνά διάφορες καινοτόμες τεχνολογίες και μέτρα ενεργειακής απόδοσης που μπορούν
να βοηθήσουν τα πλοία στην μείωση των εκπομπών CO2. Στα συμπεράσματα,
υπογραμμίζονται τα οφέλη της συμμόρφωσης του πλοίου στον κανονισμό του ΕΕΧΙ και τη
σημασία του ΕΕΧΙ Τεχνικού Φακέλου ως εγχειρίδιο και έγγραφο για την παρακολούθηση
των τροποποιήσεων και την ενσωμάτωση αλλαγών που αυτές επιφέρουν στον υπολογισμό
του ΕΕΧΙ. Τονίζεται επίσης η έκκληση για δράση, προτρέποντας όλη τη ναυτιλιακή
βιομηχανία να συνεργαστεί για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών ενεργειακά
αποδοτικότερων. Εν κατακλείδι, η παρούσα διπλωματική εργασία συμβάλλει στην
κατανόηση της θεωρίας υπολογισμού του ΕΕΧΙ, προσφέρει συμμόρφωση στον κανονισμό
και παρέχει πληροφορίες για τις προσπάθειες περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στην πορεία
προς ένα πράσινο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. |
el |