dc.contributor.author | Γιαννακούλα, Χριστιάνα | el |
dc.contributor.author | Giannakoula, Christiana | en |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T09:49:29Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T09:49:29Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58429 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26125 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιώσιμη κινητικότητα | el |
dc.subject | Ποδηλατικές υποδομές | el |
dc.subject | Ποδηλατόδρομοι | el |
dc.subject | Ιερά οδός | el |
dc.subject | Ιερά μονή δαφνίου | el |
dc.subject | Sustainable mobility | en |
dc.subject | Cycling infrastructure | en |
dc.subject | Cycle path | en |
dc.subject | Iera odos | en |
dc.subject | Holy monastery of daphni | en |
dc.title | Βιώσιμη κινητικότητα – ποδηλατόδρομος στην Ιερά Οδό, από το Γκάζι έως την Ιερά Μονή Δαφνίου | el |
dc.title | Sustainable mobility – cycling infrastructure on Iera Odos, from Gazi to the holy monastery of Daphni | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-13 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στον Τομέα Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού, της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών – Μηχανικών Γεωπληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πραγματεύεται την βιώσιμη κινητικότητα και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην Ιερά Οδό, από το Γκάζι έως την Ιερά Μονή Δαφνίου, στο Χαϊδάρι. Λόγω των φανερών, πλέον, επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής οι περισσότερες χώρες, εντός και εκτός Ευρώπης υιοθετούν βιωσιμότερες πολιτικές, όπως για παράδειγμα στον τομέα των μεταφορών. Το ποδήλατο αποτελεί το βιωσιμότερο μέσο μετακίνησης εντός του αστικού ιστού, για την κάλυψη μικρών, κυρίως, αποστάσεων. Με σκοπό την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις μελετάται η δημιουργία ποδηλατοδρόμου επί της Ιεράς Οδού. Η Ιερά Οδός έχει μεγάλη πολιτιστική, συγκοινωνιακή και μελλοντικά οικονομική και πολεοδομική σημασία, ενώ στο παρελθόν, η Αρχαία Ιερά Οδός είχε συνδεθεί με θρησκευτική και λατρευτική σημασία. Στο θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας αναλύεται ο τομέας των μεταφορών και ορισμένες έννοιες αυτού, καθώς και η βιώσιμη κινητικότητα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην χώρα μας. Επιπλέον, περιγράφεται η σημασία και η εξέλιξη του ποδηλάτου, και οι πολιτικές που έχουν ληφθεί, με σκοπό την αύξηση των καθημερινών μετακινήσεων με το ποδήλατο και ταυτόχρονα τη μείωση των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο, σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, αναλύεται η ιστορία και η σημασία της περιοχή μελέτης, δηλαδή της Ιεράς Οδού και των περιοχών εκατέρωθεν αυτής. Έπειτα, περιγράφεται το νομοθετικό υπόβαθρο που περιλαμβάνει τις τεχνικές οδηγίες για τις ποδηλατικές υποδομές. Επίσης, παρουσιάζονται τα διαφορετικά είδη ποδηλατικών υποδομών και ορισμένα παραδείγματα ποδηλατοδρόμων σε διάφορες πόλεις από ολόκληρο τον κόσμο και τα ποσοστά χρήσης των ποδηλάτων για τις καθημερινές μετακινήσεις σε αυτές. Στη συνέχεια, αναλύεται η μεθοδολογία στην οποία στηρίχτηκε η χάραξη και ο σχεδιασμός του ποδηλατοδρόμου στην Ιερά Οδό, με τη προτεραιότητα να δίνεται στους ποδηλάτες και ο τελικός ποδηλατόδρομος, επί της οδού, να αποτελείται από 4 διαφορετικά είδη ποδηλατικών υποδομών, το καταλληλότερο για κάθε τμήμα της οδού, καλύπτοντας ολόκληρο το μήκος της Ιεράς Οδού. Τέλος, αναφέρονται ορισμένες συμπληρωματικές δράσεις, πολιτικές και τεχνολογίες με σκοπό την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς επίσης παρουσιάζονται και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν κατά την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis was written in the framework of the Department of Geography and Regional Planning, School of Rural and Surveying Engineering - Geoinformatics Engineering (NTUA) and deals with sustainable mobility and the creation of a cycle track on Iera Odos, from Gazi to the Holy Monastery of Daphni, in Chaidari. Due to the obvious effects of climate change nowadays, most countries, inside and outside Europe, are adopting more sustainable policies, for example in the transport sector. The bicycle is the most sustainable means of movement within the urban fabric, for covering mainly short distances. In order to increase the use of the bicycle in daily transportation, the creation of a cycle track on Iera Odos is being studied. Iera Odos has great cultural, transport and in the future economic and urban planning importance, while in the past, the Ancient Iera Odos was connected with religious and cultic importance. The theoretical background analyzes the transport sector and some of its concepts, as well as sustainable mobility, both in Europe and in our country. In addition, the importance and evolution of the bicycle is described, and the policies that have been taken, with the aim of increasing the daily trips by bicycle and at the same time reducing trips by car, in various European countries and in Greece. Then, the history and significance of the study area, i.e. the Iera Odos and the areas on either side of it, are analysed. Subsequently, the legislative background is described which includes the technical instructions for cycling infrastructure. The different types of bicycle infrastructure and some examples of different bicycle lanes in cities from all around the world and the rates of bicycle use for daily transportation in them are also presented. Next, the methodology that was used for the design and planning of the cycle track on Iera Odo is analyzed, with the priority given to cyclists and the final cycle track on the road consisting of 4 different types of cycle infrastructure, the most suitable for each section of the road, covering the entire length of Iera Odo. Last but not least, some additional actions, policies and technologies are mentioned in order to promote the use of bicycles in daily transportation, and the conclusions drawn during the preparation of this thesis are presented. | en |
heal.advisorName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.advisorName | Bakogiannis, Euthimios | en |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.committeeMemberName | Στρατηγέα, Αναστασία | el |
heal.committeeMemberName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 151 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: