dc.contributor.author |
Κούγια, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Kougia, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-12-15T07:23:23Z |
|
dc.date.available |
2023-12-15T07:23:23Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58441 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26137 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κοινόχρηστα οχήματα |
el |
dc.subject |
Κοινόχρηστη κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Οικονομία του διαμοιρασμού |
el |
dc.subject |
Προθυμία χρήσης carsharing |
el |
dc.subject |
Πείραμα δεδηλωμένων προτιμήσεων |
el |
dc.subject |
Carsharing |
en |
dc.subject |
Shared vehicles |
en |
dc.subject |
Sharing economy |
en |
dc.subject |
Stated preference experiment |
en |
dc.subject |
Willingness to use carsharing |
en |
dc.title |
Διερεύνηση παραμέτρων προτίμησης μετακίνησης με
κοινόχρηστα οχήματα σε αστικές περιοχές |
el |
dc.title |
Modeling the willingness to use Carsharing Services in
Urban Areas |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-17 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτέλεσε η διερεύνηση των παραμέτρων
προτίμησης μετακίνησης με υπηρεσίες κοινόχρηστων οχημάτων (όρος carsharing) σε αστικές
περιοχές. Με εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στη παγκόσμια βιβλιογραφία, αλλά και
παρεμφερών μελετών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε διάφορες χώρες του
κόσμου, επιχειρήθηκαν να επισημανθούν οι βασικοί παράμετροι προτίμησης των
κοινόχρηστων οχημάτων έναντι άλλων μέσων μεταφοράς. Για την επίτευξη του στόχου της
εργασίας δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο στο οποίο επιχειρήθηκε με τη μέθοδο των
δεδηλωμένων προτιμήσεων να αποσαφηνισθούν οι προτιμήσεις των μετακινούμενων, καθώς
και οι παράγοντες επιρροής στην επιλογή του μέσου. Το δείγμα αποτελούνταν από 210
απαντήσεις - 51% γυναίκες και 49%, άνδρες, με το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων να
ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών και το 71% να αποτελεί πτυχιούχους τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης. Ακολούθως πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων με
ανάλυση διακριτών επιλογών και υπολογίσθηκε το μοντέλο λογιστικής παλινδρόμησης
(μοντέλο logit). Από τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του μέσου μεταφοράς
κυριάρχησε το κόστος. Για τον λόγο αυτό, στον υπολογισμό της ελαστικότητας, η μεταβλητή
αυτή αποτέλεσε στοιχείο μεγάλης σημασίας και αναλύθηκε η επιρροή του στην επιλογή χρήσης
συστημάτων κοινόχρηστων οχημάτων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι
κυριότεροι παράγοντες επιλογής του carsharing ήταν η διαθεσιμότητα δωρεάν στάθμευσης για
τα κοινόχρηστα οχήματα, η καθαριότητα στο εσωτερικό τους, το οικονομικό όφελος από τη
χρήση της υπηρεσίας, καθώς και η διαθεσιμότητά των οχημάτων αυτών. Οι γυναίκες φάνηκε
να είναι περισσότερο θετικές ως προς τη χρήση των κοινόχρηστων οχημάτων, ενώ η κατοχή
οχήματος αποτέλεσε ενισχυτικό παράγοντα της χρήσης του carsharing. |
el |
heal.abstract |
The aim of this thesis was to investigate the parameters of preference for commuting with
shared vehicles (carsharing) in urban areas. This work attempted to identify the main parameters
of preference for carsharing vehicles over other modes of transport. For this purpose, a
comprehensive review of the world literature was conducted based on case studies and similar
studies conducted in several countries around the world in recent years. In order to achieve the
objective of the paper, a questionnaire was designed using the stated preference method in an
attempt to clarify commuters' preferences and the factors influencing their choice of
transportation mode. The sample consisted of 210 responses, of which 51% were female and
49% were male. Most respondents were in the age group of 18-35 years and 71% had a college
degree. Then, statistical analysis of the results was performed with discrete choice analysis and
the logistic regression model was calculated. Among the factors affecting the choice of
transportation mode, cost dominated both car sharing and private car use. For this reason, the
cost variable was an element of significant importance in the elasticity calculation, and its
influence on the decision to use carsharing was further analyzed. From the research results, the
most important factors for choosing carsharing services were the availability of free parking for
shared vehicles, the cleanliness of the interior, the financial advantage of using shared vehicles,
and their availability. Women appeared to be more positive about using shared vehicles, while
owning a vehicle was a reinforcing factor for using carsharing. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωσταντίνος |
el |
heal.advisorName |
Kepaptsoglou, Konstantinos |
en |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
151 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|