HEAL DSpace

Διερεύνηση παραμέτρων προτίμησης μετακίνησης με κοινόχρηστα οχήματα σε αστικές περιοχές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κούγια, Ελένη el
dc.contributor.author Kougia, Eleni en
dc.date.accessioned 2023-12-15T07:23:23Z
dc.date.available 2023-12-15T07:23:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58441
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26137
dc.rights Default License
dc.subject Κοινόχρηστα οχήματα el
dc.subject Κοινόχρηστη κινητικότητα el
dc.subject Οικονομία του διαμοιρασμού el
dc.subject Προθυμία χρήσης carsharing el
dc.subject Πείραμα δεδηλωμένων προτιμήσεων el
dc.subject Carsharing en
dc.subject Shared vehicles en
dc.subject Sharing economy en
dc.subject Stated preference experiment en
dc.subject Willingness to use carsharing en
dc.title Διερεύνηση παραμέτρων προτίμησης μετακίνησης με κοινόχρηστα οχήματα σε αστικές περιοχές el
dc.title Modeling the willingness to use Carsharing Services in Urban Areas en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-17
heal.abstract Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτέλεσε η διερεύνηση των παραμέτρων προτίμησης μετακίνησης με υπηρεσίες κοινόχρηστων οχημάτων (όρος carsharing) σε αστικές περιοχές. Με εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση πάνω στη παγκόσμια βιβλιογραφία, αλλά και παρεμφερών μελετών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε διάφορες χώρες του κόσμου, επιχειρήθηκαν να επισημανθούν οι βασικοί παράμετροι προτίμησης των κοινόχρηστων οχημάτων έναντι άλλων μέσων μεταφοράς. Για την επίτευξη του στόχου της εργασίας δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο στο οποίο επιχειρήθηκε με τη μέθοδο των δεδηλωμένων προτιμήσεων να αποσαφηνισθούν οι προτιμήσεις των μετακινούμενων, καθώς και οι παράγοντες επιρροής στην επιλογή του μέσου. Το δείγμα αποτελούνταν από 210 απαντήσεις - 51% γυναίκες και 49%, άνδρες, με το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων να ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών και το 71% να αποτελεί πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ακολούθως πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων με ανάλυση διακριτών επιλογών και υπολογίσθηκε το μοντέλο λογιστικής παλινδρόμησης (μοντέλο logit). Από τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του μέσου μεταφοράς κυριάρχησε το κόστος. Για τον λόγο αυτό, στον υπολογισμό της ελαστικότητας, η μεταβλητή αυτή αποτέλεσε στοιχείο μεγάλης σημασίας και αναλύθηκε η επιρροή του στην επιλογή χρήσης συστημάτων κοινόχρηστων οχημάτων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι κυριότεροι παράγοντες επιλογής του carsharing ήταν η διαθεσιμότητα δωρεάν στάθμευσης για τα κοινόχρηστα οχήματα, η καθαριότητα στο εσωτερικό τους, το οικονομικό όφελος από τη χρήση της υπηρεσίας, καθώς και η διαθεσιμότητά των οχημάτων αυτών. Οι γυναίκες φάνηκε να είναι περισσότερο θετικές ως προς τη χρήση των κοινόχρηστων οχημάτων, ενώ η κατοχή οχήματος αποτέλεσε ενισχυτικό παράγοντα της χρήσης του carsharing. el
heal.abstract The aim of this thesis was to investigate the parameters of preference for commuting with shared vehicles (carsharing) in urban areas. This work attempted to identify the main parameters of preference for carsharing vehicles over other modes of transport. For this purpose, a comprehensive review of the world literature was conducted based on case studies and similar studies conducted in several countries around the world in recent years. In order to achieve the objective of the paper, a questionnaire was designed using the stated preference method in an attempt to clarify commuters' preferences and the factors influencing their choice of transportation mode. The sample consisted of 210 responses, of which 51% were female and 49% were male. Most respondents were in the age group of 18-35 years and 71% had a college degree. Then, statistical analysis of the results was performed with discrete choice analysis and the logistic regression model was calculated. Among the factors affecting the choice of transportation mode, cost dominated both car sharing and private car use. For this reason, the cost variable was an element of significant importance in the elasticity calculation, and its influence on the decision to use carsharing was further analyzed. From the research results, the most important factors for choosing carsharing services were the availability of free parking for shared vehicles, the cleanliness of the interior, the financial advantage of using shared vehicles, and their availability. Women appeared to be more positive about using shared vehicles, while owning a vehicle was a reinforcing factor for using carsharing. en
heal.advisorName Κεπαπτσόγλου, Κωσταντίνος el
heal.advisorName Kepaptsoglou, Konstantinos en
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 151 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής