HEAL DSpace

Αξιολόγηση των τεχνικογεωλογικών και γεωτεχνικών συνθήκων της σήραγγας του τμήματος υπόγειας διάνοιξης του σταθμού μετρό «Περιστέρι» και συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων γεωτεχνικής παρακολούθησης κατά την κατασκευή

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρμάου, Ανέζα el
dc.contributor.author Armaou, Aneza en
dc.date.accessioned 2023-12-18T09:24:25Z
dc.date.available 2023-12-18T09:24:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58456
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26152
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μετρό el
dc.subject Σήραγγες el
dc.subject Υπόγεια έργα el
dc.subject Τεχνικογεωλογική Αξιολόγηση el
dc.subject Αθηναϊκός Σχιστόλιθος el
dc.subject Metro en
dc.subject Tunneling en
dc.subject Athens Schist en
dc.subject Engineering geological evaluation en
dc.title Αξιολόγηση των τεχνικογεωλογικών και γεωτεχνικών συνθήκων της σήραγγας του τμήματος υπόγειας διάνοιξης του σταθμού μετρό «Περιστέρι» και συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων γεωτεχνικής παρακολούθησης κατά την κατασκευή el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωτεχνική Μηχανική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-10
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο τελευταίο εξάμηνο φοίτησης στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στις σύγχρονες πόλεις, η αυξανόμενη απαίτηση για μετακινήσεις σε συνδυασμό με τον κορεσμό του υφιστάμενου επίγειου οδικού δικτύου, οδήγησε στην ανάγκη κατασκευής αξιόπιστου υπόγειου δικτύου μεταφοράς. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή υπόγειων μητροπολιτικών σιδηροδρομικών δικτύων (Metro) αποτελεί μείζονα πρόκληση, καθώς πρόκειται για πολυπαραγοντικό και σύνθετο ζήτημα. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η παρουσίαση της διαδρομής που ξεκινά με την αξιολόγηση της γεωλογικής πληροφορίας, την εκλογή γεωτεχνικών χαρακτηριστικών, προχωρά στην προσομοίωση της εκσκαφής και καταλήγει στην εξαγωγή των αποτελεσμάτων αυτής και την σύγκριση με στοιχεία κατασκευής από την γεωμηχανική παρακολούθηση. Το ιδιαίτερο γεωλογικό περιβάλλον και η παραμετροποίηση αυτού, συνδυαστικά με τη συμβατική μεθόδο διάνοιξης NATM σε μια μεγάλη διαμετρικά σήραγγα με μικρό ύψος υπερκειμένων, καθιστά την διπλωματική αυτή εργασία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και απαιτητική. Η διάρθρωση των κεφαλαίων ακολουθεί την διαδικασία της γεωτεχνικής αξιολόγησης κατά τον σχεδιασμό υπόγειας αστικής σήραγγας που διανοίγεται με συμβατικά μέσα (ΝΑΤΜ). Καταρχάς, γίνεται αναφορά σε ιστορικά στοιχεία που αφορούν το Μετρό της Αθήνας, την συμβολή αυτού στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς και την υφιστάμενη κατάσταση και μελλοντική ανάπτυξη του δικτύου. Ακολουθεί, το θεωρητικό υπόβαθρο της ανάλυσης και διαστασιολόγησης των σηραγγών. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι μέθοδοι περιγραφής και ταξινόμησης της βραχόμαζας, η μηχανική συμπεριφορά της βραχόμαζας σε υπόγεια έργα, στοιχεία για τις μεθόδους διάνοιξης σηράγγων και των αντίστοιχων μέτρων υποστήριξης, πιθανοί κίνδυνοι αστοχιών κατά την διάνοιξη, στοιχεία για τη γεωμηχανική και δομητική παρακολούθηση σηράγγων, και τέλος, οι αριθμητικές μέθοδοι ανάλυσης των σηράγγων. Συγκεκριμένα στο τμήμα υπόγειας διάνοιξης του σταθμού μετρό «Περιστέρι», εξετάζονται οι γεωλογικές και υδρογεωλογικές συνθήκες του σχηματισμού του «Αθηναϊκού Σχιστολίθου», που αποτελεί το υπόβαθρο της ευρύτερης περιοχής μελέτης. Στη συνέχεια, κατασκευάζεται γεωλογική τομή κατά μήκος του άξονα του έργου και ορίζονται οι γεωλογικές ενότητες που επικρατούν στο τμήμα έρευνας. Έπειτα, πραγματοποιείται τεχνικογεωλογική αξιολόγηση των παραπάνω ενοτήτων που αποτελούν τον σχηματισμό του «Αθηναϊκού Σχιστολίθου», και ταξινομούνται βάσει του συστήματος GSI και των τεχνικών περιγραφών των γεωτρήσεων. Ο σχηματισμός απαντάται έντονα διαταραγμένος έως και εδαφοποιημένος, οπότε η εκλογή σημαντικού αριθμού βραχωδών δειγμάτων δεν καθίσταται δυνατή. Για τον προσδιορισμό των παραμέτρων αντοχής των γεωυλικών ακολουθείται διαδικασία «ανάστροφης ανάλυσης» από τα εργαστηριακά αποτελέσματα των εδαφικών δειγμάτων συνδυαστικά με αυτά των βραχωδών δειγμάτων. Προσδιορίζονται οι παράμετροι παραμορφωσιμότητας των γεωυλικών και συντάσσεται συγκεντρωτικός πίνακας των τεχνικογεωλογικών ενοτήτων που δημιουργήθηκαν, με τα χαρακτηριστικά τους. Έπειτα, επιλέγονται τυπικές διατομές, ώστε να προσομοιωθούν - το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτικά - οι γεωτεχνικές συνθήκες που πρόκειται να εμφανιστούν κατά μήκος του άξονα του έργου. Ακολούθησε η ανάλυση της διάνοιξης στις ορισθείσες διατομές, με προσομοίωση των μέτρων εκσκαφής και υποστήριξης στο λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων RS2. Η επάρκεια των μέτρων προσωρινής υποστήριξης ελέγχθηκε από τις μέγιστες μετακινήσεις στην σήραγγα και την επιφάνεια σύμφωνα με τα όρια που θέτει ο κανονισμός. Εν συνεχεία, οι μετακινήσεις αυτές συγκρίθηκαν με τις μετρούμενες κατά την κατασκευή του έργου. Στο τελευταίο στάδιο ακολούθησαν πρόσθετες αναλύσεις ώστε να εκτιμηθεί η συνεισφορά συγκεκριμένων παραμέτρων στην μείωση των μετακινήσεων. el
heal.abstract Present thesis was conducted in the final semester of studies as part of the curriculum of the School of Civil Engineering at the National Technical University of Athens (NTUA) In modern cities, the increasing demand for transportation along with the overfilling of the existing surface road network, has necessitated the construction of a reliable underground transportation network. The design and construction of underground metropolitan railway networks (Metro) pose a major challenge as it involves a multifactorial and complex issue. The aim of this thesis is to present the process that starts with the evaluation of geological information, the selection of geotechnical characteristics, proceeds with the simulation of excavation, and culminates in the extraction of its results and comparison with construction data from geotechnical monitoring. The unique geological environment and its parameterization, combined with the conventional New Austrian Tunneling Method (NATM) in a large diameter tunnel with a small overburden, make this thesis particularly interesting and demanding. The capital structure follows the process of geotechnical assessment during the design of an underground urban tunnel excavated using conventional methods (NATM). Initially, reference is made to historical data regarding the Athens Metro, its contribution to daily commuting, as well as the current state and future development of the network. Subsequently, the theoretical background of tunnel analysis and dimensioning is presented. Specifically, methods for rock mass description and classification, the mechanical behavior of rock mass in underground works, details on tunnel excavation methods and corresponding support measures, potential risks during excavation, information on geomechanical and structural monitoring of tunnels, and finally, numerical methods for tunnel analysis are presented. Specifically, in the section of the underground excavation at the "Peristeri" metro station, the geological and hydrogeological conditions of the "Athens Schist" are examined, which constitutes the bedrock of the broader study area. Subsequently, a geological cross-section is constructed along the axis of the project, and the prevailing geological units in the sub-research section are defined. Following that, a geotechnical assessment of the aforementioned units that constitute the "Athens Schist" is conducted, and they are classified based on the GSI system and the technical descriptions of the boreholes. The formation is found to be heavily disturbed to the point of being weathered, making it impractical to obtain a significant number of intact rock samples. To determine the strength parameters of the rock mass, a process of "back analysis" is followed, using laboratory results from soil samples in combination with the ones from rock samples. The deformability parameters of the geological formations are determined, and a comprehensive table is compiled, indicating the technical-geological units that were formed along with their characteristics. Next, typical cross-sections are selected to simulate - as accurately as possible - the geotechnical conditions that are expected to occur along the project axis. The excavation analysis was performed on the defined cross-sections, simulating the excavation and support measures using the finite element software RS2. The adequacy of the temporary support measures was assessed based on the maximum displacements within the tunnel and at the surface, in accordance with the limits set by regulations. Subsequently, these displacements were compared with the measured values obtained during the construction of the project. In the final stage, additional analyses were conducted to assess the contribution of specific parameters to the reduction of displacements. en
heal.advisorName Μαρίνος, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Γερόλυμος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδημητρίου, Αχιλλέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Γεωτεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 184 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα