dc.contributor.author |
Ανδρακάκος, Αβραάμ
|
el |
dc.contributor.author |
Andrakakos, Avraam
|
en |
dc.date.accessioned |
2023-12-28T10:07:10Z |
|
dc.date.available |
2023-12-28T10:07:10Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58482 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26178 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συγκόλληση τριβής μέσω ανάδευσης |
el |
dc.subject |
Κράματα με εδροκεντρωμένη κυβική δομή |
el |
dc.subject |
Σκληρομέτρηση Vickers |
el |
dc.subject |
Συνθήκες συγκόλλησης |
el |
dc.subject |
Κράματα αλουμινίου |
el |
dc.subject |
FSW |
en |
dc.subject |
Vickers hardness |
el |
dc.subject |
Welding parameters |
el |
dc.subject |
Aluminum alloys |
el |
dc.subject |
FCC |
el |
dc.title |
Συγκόλληση τριβής μέσω ανάδευσης (FSW) σε
κράματα με εδροκεντρωμένη κυβική δομή (FCC) |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μεταλλουργία |
el |
heal.classification |
Τεχνολογία υλικών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-05 |
|
heal.abstract |
Η τεχνική της συγκόλλησης δια τριβής με ανάδευση (FSW) είναι μια μέθοδος με αρκετά
πλεονεκτήματα, συγκριτικά με τις παραδοσιακές τεχνικές συγκόλλησης, την οποία
δημιούργησε και εφάρμοσε το Βρετανικό Ινστιτούτο Συγκολλήσεων (TWI) το 1991.
Κατηγοριοποιείται ως μια μέθοδος συγκόλλησης στερεάς κατάστασης λόγω του ότι δεν
προκαλείται τήξη των υλικών τα οποία συνενώνει αλλά λαμβάνει χώρα η πλαστική
παραμόρφωση αυτών σε συνδυασμό με την ανάδευση τους από το εργαλείο της συσκευής
συγκόλλησης.
Η δημιουργία της μεθόδου FSW ήταν η απάντηση στη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη της
σύγχρονης βιομηχανίας να πραγματοποιηθούν ενώσεις υψηλής αντοχής μεταξύ τόσο
όμοιων όσο και ανόμοιων υλικών κυρίως κραμάτων αλουμινίου που με τις υπάρχουσες
διατάξεις και μεθόδους θα ήταν δύσκολο ή και αδύνατο να συγκολληθούν (π.χ. ΑΑ2XXX και
ΑΑ7XXX). Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται σε ένα σημαντικό αριθμό βιομηχανικών τομέων
όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και η αεροναυπηγική βιομηχανία, καθώς και σε εφαρμογές
σχετικές με τη ναυπηγική με μεγάλη επιτυχία. Μεταξύ άλλων έχει αποδειχθεί αρκέτα
αποδοτική σε ό,τι έχει να κάνει με την ενεργειακή της κατανάλωση και φιλική προς το
περιβάλλον, ένω ταυτόχρονα παρέχει πολύ ικανοποιητικές μηχανικές ιδιότητες, αλλά και
εμφανίζει βελτιωμένη θερμικά επηρεασμένη ζώνη συγκριτικά με τις συμβατικές μεθόδους
συγκόλλησης.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιοριστεί ο τρόπος, με τον οποίο επιδρούν
στη σκληρότητα και τη μικροδομή συγκολλήσεων τύπου FSW ορίσμενες από τις
παραμέτρους της διαδικασίας (ταχύτητα πρόωσης και περιστροφής) σε κράματα, που
ανήκουν στις σειρές κραμάτων αλουνίου 5XXX, 6XXX και 7XXX. Πολλά εκ των δοκιμίων, που
χρησιμοποιούνται στην εργασία αυτή προέρχονται από προηγούμενες μελέτες που έγιναν
στο Ε.Μ.Π. . Βάσει αυτών αξιολογήθηκαν οι μηχανικές τους ιδιότητες μέσω ενδελεχούς
μικροσκληρομέτρησης. Έτσι, τα δείγματα αυτά υποβλήθηκαν σε κατάλληλη
μεταλλογραφική προεργασία (π.χ. εγκιβωτισμός, λείανση, στίλβωση) και έπειτα
μικροσκληρομετρήθηκαν προσεκτικά όλα τα δοκίμια στη ζώνη της συγκόλλησης και
δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα διαγράμματα σκληρότητας. Η διεξοδική μελέτη των
μηχανικών ιδιοτήτων της ζώνης της συγκόλλησης συνετέλεσε στην εξαγωγή
συμπερασμάτων αναφορικά με την επιτυχή ή μη συνένωση και την σχετική επίδραση των
κρίσιμων παραμέτρων (ταχύτητες πρόωσης και περιστροφής). |
el |
heal.abstract |
The technique of Friction Stir Welding (FSW) is a very promising method with many
advantages compared to traditional welding techniques which was created and applied by
the British Welding Institute (TWI) in 1991. It is classified as a solid-state welding method,
because there is no melting of the materials that are being welded and the applied plastic
deformation in combination with the stirring caused by the tool of the welding machine is
responsible for the welding.
The development of the method of FSW came as an answer to the ever-increasing need of
modern industry for high strength joints between both similar and dissimilar materials
mainly aluminum alloys that with the existing arrangemets and methods would be difficult or
even impossible to be welded (e.g. AA2XXX and AA7XXX). This method is used in a large
number of industrial sectors like the automobile industry and the aerospace industry and
applications regarding the marine industry with great success. It has been proven among
other things to be quite efficient in terms of its energy consumption and environmentally
friendly while at the same time providing very satisfactory mechanical properties while also
exhibiting an impoved heat affected zone compared to conventional welding methods.
The purpose of the present Master Thesis is to determine how the hardness and
microstructure of FSW welds are affected by the main process parameters (feed and rotation
speed) in alloys with face-centered cubic structure belonging to the aluminum alloy series
5XXX, 6XXX and 7XXX. The majority of the samples used in this work come from previous
studies done in N.T.U.A . Based on these, their mechanics were evaluated with thorough
micro-hardness measurements. So, these samples were subjected to appropriate
metallographic pre-processing (e.g. casting, grinding, polishing) and then microhardness
measurments were carefully carried out on the weld zone of all the samples and the
corresponding hardness diagrams were created. The thorough study of the mechanical
properties of the weld zone contributed to the conclusion regarding how successful the
friction stir welding was and which was the relative influence of the critical process
parameters (welding and rotational speed). |
en |
heal.advisorName |
Παπαευθυμίου, Σπύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαευθυμίου, Σπύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκόπουλος, Άγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
128 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|