dc.contributor.author | Πατρινέλης, Φώτιος | el |
dc.contributor.author | Patrinelis, Fotios | en |
dc.date.accessioned | 2023-12-28T11:30:59Z | |
dc.date.available | 2023-12-28T11:30:59Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58489 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26185 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οπλισμένο σκυρόδεμα | el |
dc.subject | Tunnel form | en |
dc.subject | Ελαφροσκυρόδεμα | el |
dc.subject | Πολυώροφο κτίριο | el |
dc.subject | Lightweight concrete | en |
dc.title | Σχεδιασμός και μελέτη συμπεριφοράς σε σεισμό πολυώροφου κτιρίου ΟΣ με δόμηση tunnel form και ελαφροσκυρόδεμα | el |
dc.title | Design and study of earthquake behavior of a multi-storey RC building with tunnel form construction and ligtweight concrete | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οπλισμένο σκυρόδεμα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2023-07-13 | |
heal.abstract | Τα «Tunnel Form» κτίρια κατασκευάζονται με μια πρωτοπόρα μέθοδο ταχείας κατασκευής πολυώροφων κτιρίων με έτοιμους μεταλλότυπους (tunnel formwork), που γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη ιδίως σε σεισμογενείς περιοχές, λόγω της θετικής συμπεριφοράς τους έναντι σεισμών. Η χρήση ελαφροσκυροδέματος στα κτίρια αυτά δεν εμφανίζεται συχνά, λόγω του χαμηλού μέτρου ελαστικότητας και της μειωμένης δυσκαμψίας των δομικών μελών, κάτι το οποίο διερευνάται στην παρούσα διπλωματική. Συγκεκριμένα εξετάζεται μια νέα ξενοδοχειακή μονάδα, εννέα ορόφων με πλάκα κοιτόστρωσης στη θεμελίωση της, που θα κατασκευαστεί σε παραλιακή περιοχή με τη μέθοδο κατασκευής «Tunnel Form». Αρχικά, διερευνάται η χρήση ελαφροσκυροδέματος στις πλάκες των ορόφων με τη δημιουργία 18 διδιάστατων προσομοιωμάτων πλακών με επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία, αλλά και ισάριθμων τρισδιάστατων προσομοιωμάτων όλου του φέροντος οργανισμού. Οι διαφορετικές κατηγορίες αντοχής του συμβατικού σκυροδέματος και του ειδικού βάρους των ελαφροσκυροδεμάτων καθόρισαν την τελική επιλογή του υλικού και του πάχους των πλακών, όσο και των τοιχωμάτων από τα οποία απαρτίζεται το tunnel form κτίριο, με κριτήρια την ισχύ της διαφραγματικής λειτουργίας και τον έλεγχο των βελών κάμψης. Το τελικό προσομοίωμα του κτιρίου περιλαμβάνει πλάκες με επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία, τοιχώματα προσομοιωμένα με «Wall elements» αλλά και με πεπερασμένα στοιχεία για την ορθή διακριτοποίηση των ανοιγμάτων των τοιχωμάτων του κλιμακοστασίου, ενώ το έδαφος θεμελίωσης προσομοιώθηκε απλοποιητικά με ελατήρια Winkler σε ξεχωριστό προσομοίωμα του φορέα. Κύριο ζήτημα που αντιμετωπίζεται είναι η κατάταξη του φέροντος οργανισμού σε στατικό σύστημα σύμφωνα με το EN1998-1:2004 λαμβάνοντας υπόψη την στρεπτική ευαισθησία που εμφανίζουν τα κτίρια αυτά. Επιπλέον εξετάζονται οι τιμές των εκτιμώμενων ιδιοπεριόδων από τις σχέσεις διαφόρων αντισεισμικών κανονισμών ανά τον κόσμο καθώς και δημοσιεύσεων για την εύρεση απόκλισης με τις αντίστοιχες τιμές που υπολογίζονται από το λογισμικό επίλυσης. Τέλος, πραγματοποιείται η τελική διαστασιολόγηση και όπλιση όλων των δομικών μελών του φέροντος οργανισμού με ιδιαίτερη έμφαση στα πλάστιμα και τα ελαφρώς οπλισμένα τοιχώματα. | el |
heal.abstract | The "Tunnel Form" buildings are constructed with a pioneering method of rapid construction of multi-storey buildings with ready metal formwork, which is particularly developed especially in seismic areas, due to their positive behavior during earthquakes. The use of lightweight concrete in these buildings is not common, due to the low modulus of elasticity and the reduced stiffness of the structural members, which is investigated in this thesis. Specifically, a new hotel of nine floors with a raft foundation is being examined, which will be constructed using the “Tunnel Form” construction method in a coastal area. Initially, the use of lightweight concrete in the floor slabs is investigated through the creation of 18 two-dimensional models of slabs with surface finite elements, as well as an equal number of three-dimensional (3D) models of the entire structural system. The different strength classes of conventional concrete and the dry density of lightweight concretes determined the final choice of the material and thickness of the slabs, as well as the walls of which the tunnel form building is composed, based on the strength of the diaphragm function and the control of deflections. The final model of the building includes slabs with surface finite elements, walls simulated with "Wall elements" but also with finite elements for the correct discretization of the openings of the staircase walls, while the foundation ground was simplified with Winkler springs in a separate model of the structure. The main issue addressed is the classification of the structure into a static system according to EN1998-1:2004, considering the torsional sensitivity exhibited by these buildings. In addition, the values of estimated natural periods are examined based on various seismic design codes worldwide, as well as publications that compare them with the values calculated by the analysis software. Finally, the final dimensioning and reinforcement of all structural members of the tunnel form structure is carried out with particular emphasis on the ductile and light reinforced walls. | en |
heal.advisorName | Ζέρης, Χρήστος | el |
heal.committeeMemberName | Βουγιούκας, Εμμανουήλ | el |
heal.committeeMemberName | Βαμβάτσικος, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Οπλισμένου Σκυροδέματος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 210 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: