dc.contributor.author |
Δάβιος, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Davios, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-03T10:17:54Z |
|
dc.date.available |
2024-01-03T10:17:54Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58493 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26189 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ιεροί χώροι |
el |
dc.subject |
Ιεροφάνεια |
el |
dc.subject |
Θρησκείες |
el |
dc.subject |
Συμβολισμός |
el |
dc.subject |
Φυσικά τοπία |
el |
dc.subject |
Sacred spaces |
en |
dc.subject |
Hierophany |
en |
dc.subject |
Religions |
en |
dc.subject |
Symbolism |
en |
dc.subject |
Natural landscapes |
en |
dc.subject |
Imago mundi |
en |
dc.title |
Ο συμβολισμός των ιερών χώρων της αρχαιότητας |
el |
dc.title |
Symbolism of sacred spaces of antiquity |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Symbolism in architecture |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-11-02 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στον συμβολισμό των ιερών χώρων της αρχαιότητας. Στόχος της είναι η έρευνα των αρχιτεκτονικών εκφράσεων και συμβολισμών έξι συγκεκριμένων παραδειγμάτων ιερών χώρων της αρχαιότητας και η συσχέτιση τους με την κοσμοθεωρία και το ιστορικό πλαίσιο του εκάστοτε πολιτισμού στο διάστημα κατά το οποίο τους δημιούργησε.
Αρχικά στην ενότητα της εισαγωγής διερευνάται η έννοια του ιερού χώρου από την οπτική γωνία του ανθρώπου εκείνης της εποχής αλλά και το πως αυτός αυτό αποκαλυπτόταν μέσω ‘’ιεροφανειών’’ και θρησκευτικών συμβολισμών. Όπως προαναφέρθηκε για την καλύτερη αντίληψη της σημασίας των συμβολισμών και των αρχιτεκτονικών εκφράσεων αυτών των χώρων, κάθε κτίσμα εξετάζεται την περίοδο κατασκευής του και λειτουργίας του και αναλύεται ξεχωριστά το καθένα στις επόμενες ενότητες.
Τα παραδείγματα έχουν επιλεχτεί κατά κύριο λόγω από διαφορετικά σημεία του κόσμου, διαφορετικούς πολιτισμούς , διαφορετικές χρονικές περιόδους και είναι τα εξής: Το Ζιγκουράτ της Ούρ των Σουμέριων στο σημερινό Ιράκ (3η χιλιετία π.Χ.), η Πυραμίδα του Χέοπα της Αιγύπτου ( μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ), ο Παρθενώνας της Αθήνας (5ο αιώνα π.Χ.), το Πάνθεον της Ρώμης (2ο αιώνα π.Χ.), το Άνγκορ Βατ της αυτοκρατορίας των Κμέρ στη σημερινή Καμπότζη (12ο αιώνα μ.Χ.) και τέλος το Μάτσου Πίτσου των Ίνκας στο Περού (15ο αιώνα μ.Χ.)
Στην τελευταία ενότητα των συμπερασμάτων, γίνεται μια σύνοψη όσων προαναφέρθηκαν, με σκοπό την παρατήρηση ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα των συμβολισμών των κτισμάτων και των πολιτισμών που τα κατασκεύασαν, τα αποτελέσματα και τις επιρροές που είχαν στους ανθρώπους της εποχής τους. Εν κατακλείδι, δημιουργούνται κάποια ερωτήματα σε σχέση με το ύφος και την ατμόσφαιρα των σωσμένων κτισμάτων σήμερα, αλλά και της έννοιας και της ισχύς του ιερού χώρου στην σημερινή εποχή. |
el |
heal.abstract |
This work pertains to the symbolism of ancient sacred spaces. Its objective is to explore the architectural expressions and symbolism of six specific examples of ancient sacred spaces and to correlate them with the cosmology and historical context of the respective cultures during the time of their creation.
In the introductory section, the concept of sacred space is investigated from the perspective of people of that era, as well as how it was revealed through "hierophany" and religious symbolism. As mentioned earlier, to better understand the significance of the symbolism and architectural expressions of these spaces, each structure is examined in the context of its construction and function. Each one is analyzed separately in the subsequent sections.
The examples have been selected primarily from different parts of the world, different cultures, different time periods, and include the following: The Ziggurat of Ur in Sumeria, located in present-day Iraq (3rd millennium BCE), the Pyramid of Khufu in Egypt (mid-3rd millennium BCE), the Parthenon in Athens (5th century BCE), the Pantheon in Rome (2nd century BCE), Angkor Wat of the Khmer Empire in present-day Cambodia (12th century CE), and finally, Machu Picchu of the Inca in Peru (15th century CE).
In the concluding section, a summary of the above-mentioned is provided with the aim of observing similarities and differences among the symbolism of the structures and the cultures that constructed them, as well as the results and influences they had on the people of their time. In conclusion, certain questions are raised concerning the style and atmosphere of the preserved structures today, as well as the concept and power of sacred space in the present era. |
en |
heal.tableOfContents |
Εισαγωγή 2
Το Ζιγκουράτ της Ουρ 16
Ο πολιτισμός των Σουμέριων
Οι Πυραμίδες της Γκίζας 27
Ο πολιτισμός των Αιγύπτιων
Ο Παρθενώνας της Αθήνας 40
Ο πολιτισμός των Ελλήνων
Το Πάνθεον της Ρώμης 52
Ο πολιτισμός των Ρωμαίων
Το Άνγκορ Βατ της Ανγκόρ 67
Ο αρχαίος πολιτισμός των Χμερ
Η πόλη του Μάτσου Πίτσου 82
Ο αρχαίος πολιτισμός των Ίνκας
Επίλογος 97
Βιβλιογραφία 103
Όλα τα σκαριφήματα της εργασίας αποτελούν προσωπικές
απεικονίσεις της εικονογραφίας, με στόχο την έκφραση της δικής
μου οπτικής |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|