dc.contributor.author |
Γκόνου, Νικολέττα
|
el |
dc.contributor.author |
Gkonou, Nikoletta
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-08T09:16:16Z |
|
dc.date.available |
2024-01-08T09:16:16Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58509 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26205 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Ελαχιστοποίηση κόστους |
el |
dc.subject |
Προγραμματισμός συντήρησης |
el |
dc.subject |
Σιδηροδρομική γραμμή |
el |
dc.subject |
Καθυστερήσεις |
el |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Minimize cost |
en |
dc.subject |
Maintenance planning |
en |
dc.subject |
Railway line |
en |
dc.subject |
Delays |
en |
dc.title |
Βελτιστοποίηση προγραμματισμού εργασιών συντήρησης και συνεργείων σε σιδηροδρομικά δίκτυα |
el |
dc.title |
Optimization of scheduling maintenance works and crews in railway networks |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βελτιστοποίηση |
el |
heal.classification |
Μαθηματικά |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-17 |
|
heal.abstract |
Η ανάπτυξη και η διερεύνηση σχετικά με την συντήρηση της γραμμής των τρένων, προβληματίζει αρκετά ως θέμα διότι πρέπει να παρέχεται η ασφάλεια, η αποδοτικότητα και η αξιοπιστία των σιδηροδρομικών δικτύων. Η γραμμή των τρένων είναι θεμέλιος λίθος για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και η διατήρηση της σε καλή κατάσταση είναι απαραίτητη για την ασφαλή και ομαλή κίνηση των τρένων. Για το λόγο αυτό η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο το βέλτιστο προγραμματισμό των εργασιών συντήρησης και των συνεργείων. Η διαμόρφωση του μοντέλου στηρίχθηκε, αρχικά, στο να βρεθεί ένας αποδοτικός τρόπος για τον καταμερισμό των εργασιών συντήρησης, υπακούοντας περιορισμούς, ομαδοποιώντας διάφορες εργασίες και ελαχιστοποιώντας το κόστος. Ένα δεύτερο βήμα ήταν ο βέλτιστος προγραμματισμός των συνεργείων, με σκοπό την ένταξη διαφορετικών πληρωμάτων εργασίας, για την εκτέλεση των ήδη ορισμένων εργασιών καταμερίζοντας τον εργασιακό φόρτο. Έτσι αναπτύσσεται ένα μαθηματικό μοντέλο βελτιστοποίησης γραμμικού δυαδικού προγραμματισμού, δημιουργώντας τα απαραίτητα στοιχεία και εφαρμόζοντας ένα αριθμητικό παράδειγμα. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται κατάλληλες παραδοχές, ώστε να προγραμματιστεί μια σειρά εργασιών και πληρωμάτων εργασιών για να υλοποιηθούν στην διάρκεια ενός χρόνου, χωρισμένο σε εβδομάδες και σε διάφορους συνδέσμους. Για την εφαρμογή, εκτελέστηκε το αριθμητικό παράδειγμα σε λογισμικό βελτιστοποίησης GUROBI. Έπειτα, συγκρίθηκαν τα αποτελέσματα του διαμορφωμένου μοντέλου με του βασικού μοντέλου Budai & Dekker (2004), που ασχολήθηκε η διπλωματική εργασία, και φάνηκε ότι όταν ομαδοποιούνται εργασίες μαζί, υπακούοντας τις προϋποθέσεις που ορίστηκαν τότε μειώνεται το συνολικό κόστος για τις εργασίες, αφού μειώνεται και ο χρόνος κατοχής της γραμμής για συντήρηση σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Επίσης, στα πληρώματα εργασίας μοιράζεται ο εργασιακός φόρτος και καλύπτονται όλες οι απαραίτητες εργασίες από αυτά. Τέλος, ενδιαφέρον σημείο για περαιτέρω έρευνα θα μπορούσε να είναι η διερεύνηση των ορίων του προβλήματος, ώστε να φανούν τα περιθώρια επίλυσής του σε εύλογο χρόνο. |
el |
heal.abstract |
The development and exploration regarding train line maintenance raises significant concerns since ensuring safety, efficiency, and reliability of railway networks is essential. The train line serves as a cornerstone for the operation of the railway system and its maintenance in a good condition is necessary for the safe and smooth movement of trains. Therefore, this thesis focusing on optimizing maintenance work and crews. Initially, the configuration of the model aimed to find an efficient way to allocate maintenance tasks, adhering to constraints, grouping various tasks, and minimizing costs. The second step involved optimizing crew scheduling by integrating different work crews to execute the predefined tasks, thereby distributing the workload effectively. For this reason, a mathematical model for linear binary programming optimization was developed, creating the necessary elements, and applying a numerical example while using suitable assumptions to schedule a series of tasks and work crews over a designated timeframe divided into weeks and different shifts. The numerical example was implemented using the GUROBI optimization software. Subsequently, the results of the configured model were compared with those of the basic model addressed in the dissertation, demonstrating that grouping tasks together, according to the defined conditions, reduces the overall cost of the tasks by minimizing the time required for maintenance during different time periods. Additionally, workload distribution among the work crews ensures that all necessary tasks are covered. Finally, an interesting area for further research could be exploring the boundaries of the problem to identify feasible solution spaces within a reasonable timeframe. |
en |
heal.advisorName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.advisorName |
Gkiotsalitis, Konstantinos |
en |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
63 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|