dc.contributor.author |
Κανελλόπουλος, Γεώργιος
|
|
dc.contributor.author |
Kanellopoulos, Georgios
|
|
dc.date.accessioned |
2024-01-08T09:21:08Z |
|
dc.date.available |
2024-01-08T09:21:08Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58511 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26207 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Έρευνα πεδίου |
el |
dc.subject |
Παράμετροι παραβατικότητας πεζών |
el |
dc.subject |
Μοντέλο logit |
el |
dc.subject |
Στοιχεία οδικής ασφάλειας |
el |
dc.subject |
Pedestrian delinquency parameters |
en |
dc.subject |
Model logit |
el |
dc.subject |
Road safety data |
el |
dc.title |
Διερεύνηση των παραμέτρων επιρροής της
παραβίασης της κόκκινης ένδειξης του φωτεινού
σηματοδότη από πεζούς |
el |
dc.title |
Ιnvestigation of the contributory factor of the violation of the red light indication by pedestrians |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή Τεχνική |
el |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-17 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στον προσδιορισμό των παραμέτρων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πεζών, σε σχέση με παραβατικές συμπεριφορές. Πιο συγκεκριμένα η εργασία εξετάζει τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τον πεζό όσον αφορά στην απόφαση του να διασχίσει τη διάβαση πεζών όταν η ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη είναι κόκκινη ή όταν η ένδειξη είναι πράσινη. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα πεδίου μέσω παρατηρήσεων και χρήση βιντεοκάμερας σε τρεις κόμβους του λεκανοπεδίου της Αθήνας, σε περιοχή του Παλαιού Φαλήρου (πλησίον του πάρκου Φλοίσβου), στην Αθήνα στο κόμβο δίπλα στο σταθμό μετρό Συγγρού-Φιξ και στην Αγία Παρασκευή στον κόμβο δίπλα στο σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 11 ώρες παρατηρήσεων και στους τρεις κόμβους, στις οποίες καταγράφηκαν 1581 πεζοί εκ των οποίων οι 408 διέσχιζαν με κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ 1173 δεν υπέπεσαν σε παράβαση του φωτεινού σηματοδότη. Κατά τη διάρκεια των μετρήσεων καταγράφηκαν μια σειρά από παραμέτρους που θεωρήθηκε ότι μπορεί να επηρεάζουν την απόφαση και τη συμπεριφορά του πεζού για διάσχιση με κόκκινη ένδειξη. Οι παράμετροι αυτές επιλέχθηκαν με βάση αντίστοιχες διεθνείς έρευνες, και διαχωρίζονται σε παραμέτρους που αφορούν τα ατομικά χαρακτηριστικά, τα χαρακτηριστικά του κόμβου, της διάσχισης, της κυκλοφορίας και του εξωτερικού περιβάλλοντος. Την καταγραφή των μετρήσεων ακολούθησε η επεξεργασία και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω του μοντέλου logit. Συγκεντρωτικά σχεδιάστηκαν έξι μοντέλα που παρουσιάζουν τη συμπεριφορά του συνόλου του δείγματος, ενώ σχεδιάστηκαν μοντέλα και για τους πεζούς και τη συμπεριφορά τους σε κάθε κόμβο ξεχωριστά. Συνολικά, τα αποτελέσματα υπέδειξαν ότι οι νεότεροι σε ηλικία πεζοί είναι πιο πιθανό να παραβιάσουν την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ αντίθετα το φύλο του πεζού δεν φαίνεται να έχει κάποια επίδραση. Επιπλέον, τα αποτελέσματα των μοντέλων υποδεικνύουν ότι η υψηλή ταχύτητα των οχημάτων που πλησιάζουν κάθε επιλεγμένο κόμβο, είναι πιο πιθανό να επηρεάσει το πεζό που αναμένει στο πεζοδρόμιο να παραβιάσει την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη. Τέλος, η παρουσία συνοδών πεζών κατά τη διάρκεια της διάσχισης παρατηρήθηκε, ότι έχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιρροής στην απόφαση του πεζού να παραβιάσει την κόκκινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη, ενώ στη περίπτωση που δεν υπάρχει παρουσία συνοδού είναι μικρή η πιθανότητα επιρροής στη συμπεριφορά του πεζού. |
el |
heal.abstract |
This present thesis aims to determine the parameters that affect the behavior of pedestrians, considering red light violations. For this purpose, a field study was conducted through observations and the use of video cameras in three urban signal-controlled junctions. The junctions are located in different areas of Athens, and more specifically in the area of Palaio Faliro (near Flisvos Park), in central Athens close to the Syngrou-Fix metro station and at city suburb (Agia Paraskevi/Chalandri) close to the Nomismatokopio metro station. A total of 11 hours of observations were carried out at all three junctions, while 1581 pedestrians were recorded, out of which 408 violated the red signal indication. Within the framework of the field survey several parameters were recorded which were anticipated to influence the pedestrian crossing decision. These parameters were selected based on relevant international surveys, and can be classified into parameters related to individual characteristics, junction characteristics, traffic and the external environment characteristics. Statistical analysis was performed, and in particular logit models were designed. Three models describing the behavior of the entire sample were designed, while three additional models were also designed to capture the behavior at each investigated junction. Overall, results suggest that younger pedestrians are more likely to violate the red light indication, while the gender of the pedestrians did not appear to have any effect on pedestrian behaviour. In addition, model results suggest that the velocity of vehicles approaching each selected Junction also affect pedestrian behaviour, the higher the speed the more likely pedestrians are to violate the red light. Finally, the presence of accompanying pedestrians during the crossing was observed to affect negatively pedestrians increasing the probability of red-light violations. |
en |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
|
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
|
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
|
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|