dc.contributor.author |
Μαλεβιζιάν, Σαρκίς - Σωτήριος
|
el |
dc.contributor.author |
Malevizian, Sarkis - Sotirios
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-08T09:23:55Z |
|
dc.date.available |
2024-01-08T09:23:55Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58512 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26208 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συντελεστής ισοδυναμίας |
el |
dc.subject |
Ισοδύναμη κυκλοφορία |
el |
dc.subject |
Φθορά οδοστρώματος |
el |
dc.subject |
Κόπωση ασφαλτικής στρώσης |
el |
dc.subject |
Τυπικός άξονας τροχών |
el |
dc.subject |
Load equivalency factor |
en |
dc.subject |
Equivalent traffic |
en |
dc.subject |
Pavement damage |
en |
dc.subject |
Fatigue cracking |
en |
dc.subject |
Standard axle wheel |
en |
dc.title |
Συγκριτική ανάλυση διαφορετικών θεωρήσεων ισοδύναμης κυκλοφορίας για τον σχεδιασμό εύκαμπτου οδοστρώματος |
el |
dc.title |
Comparative analysis of equivalent axle load methods for flexible pavement design |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδοστρώματα |
el |
heal.classification |
Σχεδιασμός οδοστρωμάτων |
el |
heal.classification |
Κατασκευή οδών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-18 |
|
heal.abstract |
Ο συντελεστής ισοδυναμίας (LEF = Load Equivalency Factor ή Equivalency Factor συνήθως) είναι μια έννοια που δημιουργήθηκε θεωρητικά και εμπειρικά κατά τον σχεδιασμό οδοστρωμάτων μετά από αρκετά πειράματα στο πεδίo (AASHO Road Test). Η προσέγγιση της επεξεργασίας των διαφορετικών φορτίων κυκλοφορίας με τη χρήση ενός συντελεστή ισοδυναμίας, ήταν μια ανάγκη που προέκυψε ως προς τη μελέτη συμπεριφοράς και σχεδιασμού ενός οδοστρώματος. Συγκεκριμένα έγινε αντιληπτό ότι ένα οδόστρωμα κυριότερα επηρεάζεται από την κυκλοφορία που υφίσταται, όμως ο υπολογισμός της πραγματικής κυκλοφορίας και η πρόβλεψη της κατάστασης ενός οδοστρώματος βάσει εκείνης, μπορεί ενίοτε να αποτελεί μια σύνθετη, επίπονη και μερικές φορές χρονοβόρα διαδικασία. Κατά συνέπεια, ήταν απαραίτητο να απλουστευτεί η ανάλυση και να μπορεί να ποσοτικοποιηθεί η φθορά ενός οδοστρώματος μέσα από κάποιες εκτιμούμενες ισοδύναμες διελεύσεις ενός συμβατικού τυπικού άξονα τροχών. Η έκφραση ενός συντελεστή ισοδυναμίας θα απέδιδε αυτή τη μετατροπή. Έκτοτε, πολλά ερευνητικά κέντρα και οργανισμοί σε διάφορες χώρες, βασιζόμενοι στα πρώτα αποτελέσματα, επιχείρησαν να δώσουν τη δική τους θεωρία και γνώση, μέσω μεθόδων για την έκφραση του συντελεστή ισοδυναμίας και κατά συνέπεια την εκτίμηση μιας νέας ισοδύναμης κυκλοφορίας αποτελούμενης από τον τυπικό άξονα.
Η παρούσα διπλωματική εργασία, σε πρώτο στάδιο, εστιάζει στο να εντοπισθούν και να παρουσιαστούν αυτές οι μέθοδοι έκφρασης του συντελεστή ισοδυναμίας που υπάρχουν στον κόσμο, με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητές τους. Εν συνεχεία, αποσκοπεί στη συγκριτική ανάλυση των θεωρήσεων ισοδύναμης κυκλοφορίας από τις διάφορες μεθόδους, στο πλαίσιο διερεύνησης της επίδρασής τους σε ένα εύκαμπτο οδόστρωμα. Πιο συγκεκριμένα, η ανάλυση πραγματοποιείται ούτως ώστε να διερευνηθεί το αν, υπό ποιες συνθήκες και γιατί αυτές παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους στη φθορά του οδοστρώματος εξαιτίας φαινομένων κόπωσης της ασφαλτικής στρώσης (fatigue cracking). Απώτερος σκοπός είναι τα αποτελέσματά της ανάλυσης να συνθέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο, αφενός για την καλύτερη κατανόηση στη χρήση των θεωρήσεων συντελεστών ισοδυναμίας και αφετέρου, για μια ορθότερη αποτύπωση της κυκλοφορίας που έχει καθοριστικό ρόλο στον σχεδιασμό των οδοστρωμάτων. |
el |
heal.advisorName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαυρομάτης, Στέργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
132 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|