dc.contributor.author |
Τσίγκος, Σπύρος
|
el |
dc.contributor.author |
Tsigkos, Spyros
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-08T10:44:59Z |
|
dc.date.available |
2024-01-08T10:44:59Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58521 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26217 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδική ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Πολυπλοκότητα οδήγησης |
el |
dc.subject |
Κίνδυνος ατυχήματος |
el |
dc.title |
Συσχέτιση κινδύνου ατυχήματος με την ικανότητα του οδηγού
στην αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας της οδήγησης
με χρήση μηχανικής εκμάθησης |
el |
dc.title |
Correlation of crash risk with driver capacity
in coping with driving tasks complexity using machine learning |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-17 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η συσχέτιση της ικανότητας του οδηγού στην αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας της οδήγησης με τον κίνδυνο ατυχήματος με τεχνικές μηχανικής εκμάθησης. Η συλλογή των στοιχείων και των δεδομένων, τα οποία απαιτούνταν για την εκπόνηση της Διπλωματικής Εργασίας, αντιστοιχούν σε στοιχεία οδήγησης υπό πραγματικές συνθήκες, τα οποία συλλέχθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου i-DREAMS για τη Μεγάλη Βρετανία. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ανάλυση της βάσης δεδομένων, και αναπτύχθηκαν οκτώ (8) Μοντέλα Δομικών Εξισώσεων (SEM). Τα μοντέλα αυτά, ερεύνησαν τις συσχετίσεις και τις συνδιακυμάνσεις μεταξύ όλων των μεταβλητών που επηρεάζουν την ικανότητα των οδηγών στην αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας της οδήγησης και αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος. Η επίδραση των διαφορετικών μεταβλητών στη διαδικασία της πρόβλεψης καθορίστηκε με βάση τις επιδόσεις των μοντέλων και της στατιστικής σημαντικότητας τους. Προέκυψε πως η αύξηση της πολυπλοκότητας του ταξιδιού, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος, ενώ η χειροτέρεψη της κατάστασης του οδηγού, αλλά και του οχήματος, επίσης αυξάνουν τον κίνδυνο ενός ατυχήματος. Τέλος, παρέχονται ορισμένες προτάσεις που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την ικανότητα του οδηγού στην αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας της οδήγησης και άρα να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχήματος, όπως η μείωση των ορίων ταχύτητας, αλλά και η περαιτέρω αξιοποίηση των τεχνικών μηχανικής εκμάθησης στην ερευνητική διαδικασία. |
el |
heal.advisorName |
Γιώργος, Γιαννής |
el |
heal.committeeMemberName |
Ελένη Βλαχογιάννη |
en |
heal.committeeMemberName |
Κωνσταντίνος, Γκιοτσαλίτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιώργος, Γιαννής |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|