dc.contributor.author |
Μπακογιάννης, Εμμανουήλ-Θησέας
|
el |
dc.contributor.author |
Bakogiannis, Emmanouil-Thiseas
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-08T11:57:24Z |
|
dc.date.available |
2024-01-08T11:57:24Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58527 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26223 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Liu&papanikolaou |
en |
dc.subject |
Shipflow |
en |
dc.subject |
CFD |
en |
dc.title |
Εξέταση μεθόδων για τον υπολογισμό της πρόσθετης αντίστασης κυματισμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μελέτη Πλοίου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-06-08 |
|
heal.abstract |
Η καθιέρωση του δείκτη ενεργειακής σχεδίασης EEDI από τον ΙΜΟ έχει εισάγει νέα δεδομένα όσον αφορά την σχεδίαση των εμπορικών πλοίων ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου από την λειτουργία των πλοίων. Ένα από τα μέτρα επίτευξης λιγότερων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι η μείωση της εγκατεστημένης ισχύος των εμπορικών πλοίων. Οι απαιτήσεις για μείωση της εγκατεστημένης ισχύος έρχονται σε αντίθεση με τα κριτήρια που θέτει ο ΙΜΟ για την ελάχιστη απαιτούμενη εγκατεστημένη ισχύς που πρέπει να έχει ένα πλοίο ώστε να διατηρεί τις δυνατότητες πραγματοποίησης ελιγμών σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Μια σημαντική συνιστώσα της αντίστασης που δέχεται το πλοίο σε αντίξοες καιρικές συνθήκες είναι η αντίσταση εξαιτίας των θαλάσσιων κυματισμών.
Για την μελέτη της πρόσθετης αντίστασης εξαιτίας των κυματισμών έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι όπως αναλυτικές και εμπειρικές μαθηματικές σχέσεις,μέθοδοι υπολογιστικής ρευστομηχανικής (CFD) και πειράματα σε δεξαμενές. Σε αυτήν την εργασία θα γίνει χρήση των 2 πρώτων μεθόδων δηλαδή χρήση ημιεμπειρικών μαθηματικών εξισώσεων και χρήση του προγράμματος CFD Shipflow. Η έμφαση στις ημιεμπειρικές εξισώσεις δίνεται διότι επιτρέπουν στον μελετητή να υπολογίσει την πρόσθετη αντίσταση με λίγα μέσα και σε μικρό χρονικό διάστημα και με τη γνώση βασικών γεωμετρικών και υδροστατικών μεγεθών ενός πλοίου. Επίσης θα γίνει σύγκριση των αποτελεσμάτων των ημιεμπειρικών με αυτών του προγράμματος Shipflow. Για της μελέτη της εργασίας χρησιμοποιήθηκε ένα πλοίο το οποίο δεν είναι ένα υπαρκτο πλοίο αλλά ένα πρότυπο μοντέλο το containership KCS. Στο κεφάλαιο 4 θα γίνει εκτίμηση εάν το πλοίο μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του IMO που ορίζουν την Έλάχιστη Απαιτούμενη Ισχύς Πρόωσης ( Minimum Propulsion Power) που πρέπει να έχει το πλοίο ώστε να μπορεί να πλέει και να εκτελεί ελιγμούς με ασφάλεια σε κακές καιρικές συνθήκες. Το αντικείμενο της εργασίας αυτης αποτελεί αποκλειστηκά η μελέτη της πρόσθετης αντίστασης εξαιτίας των κυματισμών και του πόσο αυτή περιορίζει την δυνατότητα της μηχανολογικής ισχύς του πλοίου να καλύψει τις ανάγκες για απαραίτητη ισχύς πρόωσης με βάση τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Μέσα από την διεξαγωγή των υπολογισμών της εργασίας προέκυψαν πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα που σχετίζονται με την συνεισφορά της πρόσθετης αντίστασης στην συνολική αντίσταση του πλοίου τόσο για κανονικούς κυματισμούς( regular waves) όσο και τυχαίους κυματισμούς(irregular waves). Επίσης μελετήθηκε η πρόσθετη αντίσταση για κυματισμούς μεγάλου και μικρού μήκους κύματος. Εξετάστηκε η επίδραση παραμέτρων όπως η ταχύτητα και η διαγωγή του πλοίου, το ύψος και η διεύθυνση των κυματισμών στην πρόσθετη αντίσταση. Τέλος μελετήθηκε η επίδραση της πρόσθετης αντίστασης σε τυχαίους κυματισμούς για διαφορετικές τιμές ταχύτητας πλοίου και ύψους κύματος στην ζήτηση ισχύος από τον κινητήρα του υπό μελέτη πλοίου |
el |
heal.advisorName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπελιμπασάκης, Κωσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
130 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|