dc.contributor.author |
Ράμναλης, Πασχάλης
|
el |
dc.contributor.author |
Ramnalis, Paschalis
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-09T09:34:59Z |
|
dc.date.available |
2024-01-09T09:34:59Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58540 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26236 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Superblocks |
en |
dc.subject |
SUMP |
en |
dc.subject |
Walkability |
en |
dc.subject |
Neighborhoods |
en |
dc.subject |
Polycriteria analysis |
en |
dc.subject |
ΣΒΑΚ |
el |
dc.subject |
Περπατησιμότητα |
el |
dc.subject |
Γειτονιές |
el |
dc.subject |
Πολυκριτηριακή ανάλυση |
el |
dc.title |
Προώθηση του περπατήματος στις γειτονιές της Αθήνας με την τακτική των superblocks. Μεθοδολογική προσέγγιση ενός χωρικού σχεδιασμού. |
el |
dc.title |
Enhancing walking in the neighborhoods of Athens with the use of superblocks. A methodological approach of spatial planning. |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα |
el |
heal.classification |
Sustainable Urban Mobility |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-12-08 |
|
heal.abstract |
Η εμφάνιση μηχανοκίνητων οχημάτων στις σύγχρονες πόλεις έχει προκαλέσει δυσμενείς περιβαλλοντικές και αστικές κινητικές συνθήκες τις τελευταίες δεκαετίες. Αναλυτικότερα, η κυριαρχία των αυτοκινήτων στον αστικό χώρο έχει περιορίσει την ελεύθερη κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων. Οι μεγαλύτερες επιπτώσεις των παραπάνω εμφανίζονται σε μεγαλουπόλεις ταχείας ανάπτυξης σε συνδυασμό με την έλλειψη υποδομών και της άναρχης δόμησης. Οι πρόσφατες ευρωπαϊκές πολιτικές σχετικά με Συστήματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ενθαρρύνουν την πυκνότητα των πόλεων, όμως παράλληλα αποτελούν μια πρόκληση στην προσπάθεια υποστήριξης και διατήρησης ασφαλών δημοσίων χώρων για πεζούς και ποδηλάτες.
Η παρούσα εργασία «αγκαλιάζει» την έννοια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, παρουσιάζοντας κινητικά πρότυπα και παραδείγματα ιστορικών εξελίξεων με στόχο την προώθηση του περπατήματος και της ποδηλασίας στις γειτονιές του Δήμου Αθηναίων. Προσπαθεί να υλοποιήσει την στρατηγική ενός «superblock» που εφαρμόστηκε στην πόλη της Βαρκελώνης, η οποία εμφανίζει ένα οδικό δίκτυο και δημογραφικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της Αθήνας. Αναπτύσσεται μία μεθοδολογική προσέγγιση για τον εντοπισμό εστίασης, την αξιολόγηση της γειτονιάς και την παρουσίαση προτάσεων. Τα συμπεράσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή ενός «superblock» στον Δήμο Αθηναίων είναι εφικτή σε αρκετές γειτονιές, όμως τα κριτήρια που ευνοούν την υλοποίησή του δεν την καθιστούν βιώσιμη σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, εάν δε ληφθούν υπόψη οι κατάλληλες πρακτικές ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού. |
el |
heal.abstract |
The appearance of motor vehicles in the urban environment has caused a negative impact on urban mobility and its physical environment in the past few decades. More specifically, the dominant usage of cars has led to reduced space for pedestrians and bicyclists, causing a higher number of road accidents. The most severe impacts are seen in rapidly growing cities with lack of infrastructure and the anarchic construction of the city. The compact cities are enhanced by the recent policies on Sustainable Urban Mobility Plans (SUMP) provided by the European Union, but constitute a challenge to preserve safe public space for pedestrians, cyclists and other car-friendly modes. The present thesis aims to embrace sustainable urban mobility by presenting mobility patterns and paradigms of historical development of the city, in order to enhance walking and cycling in the dense urban neighborhoods of the Municipality of Athens. The thesis proposes the strategy of a "superblock" that has been implemented in the city of Barcelona, which exhibits a road network and demographic characteristics similar to those of Athens. A methodological approach was developed to identify suitable neighborhoods, to evaluate the elected neighborhood and present solutions. The results showed that the implementation of a superblock in the Municipality of Athens is feasible in several areas of the city, but the criteria that favor those areas do not make them necessarily viable in their long-term development unless comprehensive urban planning is to be considered. |
en |
heal.advisorName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.advisorName |
Bakogiannis, Efthimios
|
en |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χατζηχρήστος, Θωμάς |
el |
heal.committeeMemberName |
Πηγάκη, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Bakogiannis, Efthimios
|
en |
heal.committeeMemberName |
Chatzichristos, Thomas |
en |
heal.committeeMemberName |
Pigaki, Maria |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
101 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|