HEAL DSpace

Διερεύνηση ολισθηρότητας επιφάνειας δύσκαμπτων οδοστρωμάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Προβατάρη, Ελένη el
dc.contributor.author Provatari, Eleni en
dc.date.accessioned 2024-01-10T10:30:44Z
dc.date.available 2024-01-10T10:30:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58550
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26246
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Δύσκαμπτο οδόστρωμα el
dc.subject Oλισθηρότητα el
dc.subject Yφή el
dc.subject Grip Tester en
dc.subject Rigid pavement en
dc.subject Concrete pavement en
dc.subject Skid resistance en
dc.subject Texture en
dc.subject Grip Tester en
dc.title Διερεύνηση ολισθηρότητας επιφάνειας δύσκαμπτων οδοστρωμάτων el
dc.title Skid resistance investigation on rigid pavements en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδοστρώματα el
heal.classification Ολισθηρότητα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-18
heal.abstract Στο πλαίσιο διασφάλισης ασφαλούς λειτουργίας των οδών, η λειτουργική κατάσταση του οδοστρώματος αποτελεί μια πολύ σημαντική παράμετρο. Ένα λειτουργικό χαρακτηριστικό που συνδέεται άμεσα με την οδική ασφάλεια είναι η ολισθηρότητα ή διαφορετικά, η αντίσταση σε ολίσθηση των επιφανειών των οδοστρωμάτων. Η αντίσταση σε ολίσθηση ενός οδοστρώματος επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες στη διάρκεια ζωής του. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η παρακολούθηση και η αξιολόγησή της με διάφορες μεθόδους και συστήματα. Εκτός από την αντιολισθητική ικανότητα των ασφαλτικών οδοστρωμάτων, που έχει ερευνηθεί ενδελεχώς, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ολισθηρότητα των δύσκαμπτων οδοστρωμάτων. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της αντιολισθητικής ικανότητας της επιφάνειας δύσκαμπτων οδοστρωμάτων. Για την επίτευξη του στόχου, αρχικά, γίνεται ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικά με τις συνιστώσες και τους μηχανισμούς δημιουργίας τριβής. Βάσει αυτής αναλύονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την αντιολισθητική ικανότητα της επιφάνειας των οδοστρωμάτων και αναδεικνύονται οι δυνατότητες αξιολόγησης που δίνουν τα διάφορα συστήματα μέτρησης της ολισθηρότητας. Στη συνέχεια, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε έρευνες σχετικά με την ολισθηρότητα των δύσκαμπτων οδοστρωμάτων και τη διερεύνησή της σε σχέση με τα ασφαλτικά οδοστρώματα. Για την ενίσχυση του στόχου της διπλωματικής πραγματοποιείται ανάλυση στοιχείων ολισθηρότητας από το πεδίο (μετρήσεις), που ανακτήθηκαν από τη βάση δεδομένων του Εργαστηρίου Οδοστρωμάτων του ΕΜΠ. Με βάση τα αποτελέσματα των αναλύσεων εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τη σύγκριση της αντιολισθητικής ικανότητας ασφαλτικών και δύσκαμπτων οδοστρωμάτων και την αξιολόγηση δύσκαμπτου οδοστρώματος μετά από επέμβαση βελτίωσης της υφής. el
heal.abstract In the context of ensuring the safe operation of roads, the functional condition of the road surface is a very important parameter. A functional characteristic that is directly related to road safety is the skid resistance of road surfaces. The skid resistance of a road surface is influenced by several factors during its lifetime. For this reason, it is necessary to monitor and evaluate it by various methods and systems. In addition to the skid resistance of asphalt pavements, which has been thoroughly investigated, the skid resistance of rigid pavements is also of interest. In the light of the above, the aim of this diploma thesis is to investigate the surface skid resistance of rigid pavements. To achieve this objective, firstly, a review of the international literature on the components and mechanisms of friction generation is carried out. On this basis, the factors influencing the skid resistance of the pavement surface are analysed and the evaluation possibilities offered by the various skid resistance measurement systems are highlighted. Subsequently, the focus is on research on the skid resistance of rigid pavements and its investigation in relation to asphalt pavements. To strengthen the objective of the thesis, an analysis of field skid resistance data (measurements) retrieved from the database of the NTUA Pavement Laboratory is carried out. Based on the results of the analyses, conclusions are drawn regarding the comparison of the skid resistance of asphalt and rigid pavements and the evaluation of rigid pavement after texture improvement intervention. en
heal.advisorName Πλατή, Χριστίνα el
heal.committeeMemberName Λοΐζος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα