HEAL DSpace

Κοινωνικό-οικονομική ανάλυση για την εφαρμογή Δωρεάν Δημόσιων Συγκοινωνιών στην Αθήνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βαγδατλή, Χρυσαυγή el
dc.contributor.author Vagdatli, Chrysavgi en
dc.date.accessioned 2024-01-16T10:55:55Z
dc.date.available 2024-01-16T10:55:55Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58580
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26276
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Κοινωνική ανάλυση el
dc.subject Οικονομική ανάλυση el
dc.subject Δωρεάν-δημόσιες συγκοινωνίες el
dc.subject Λογιστική παλινδρόμηση el
dc.subject Κόστοι και οφέλη των ΔΔΣ el
dc.subject ΔΔΣ=Δωρεάν Δημόσιες Συγκοινωνίες el
dc.subject Αποδοχή μετακινούμενων για ΔΔΣ el
dc.subject CBA analysis en
dc.subject Free public transport en
dc.subject Logistic regression en
dc.subject Sensitivity en
dc.subject Net Present Value en
dc.subject Καθαρή παρούσα αξία el
dc.title Κοινωνικό-οικονομική ανάλυση για την εφαρμογή Δωρεάν Δημόσιων Συγκοινωνιών στην Αθήνα el
dc.title Economic assessment of free public transport in Athens en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνίες el
heal.classification Transportation en
heal.classification Οικονομική Ανάλυση el
heal.classification CBA en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-17
heal.abstract The introduction of free public transport (FPT) is is investigated from many cities as a potential path for the control and reduction of environmental, social and economic problems. This paper aims to investigate the socio-economic feasibility of introducing FPT in Athens. For this purpose, a social-economic analysis, in the context of a Cost Benefit Analysis (CBA), was conducted to assess the socio-economic impact of the FPT, up to the year 2030. In the framework of the CBA, four Scenarios were examined considering 0% (S0-do nothing), 50% (S1), 73% (S2) and 100% (S3) discount, respectively, on public transport tickets. Consequently, a multinomial logistic model was developed to investigate for each of the three Scenarios the level preferring Athenians the FPT over private car, using data from a stated preference questionnaire survey. For S1-S3 the investment and the operational costs along with the impact on travel time, fuel consumption, road safety and air pollution were estimated and monetized. Taking into account the estimated costs and benefits from the introduction of FPT in Athens, the Economic Internal Rate of Return (ERR), the Economic Net Present Value (ENPV) and the Cost Benefit Ratio B/C were calculated to assess the socio-economic viability of the scheme over the next seven years. Finally, a sensitivity analysis of the ENPV was conducted as a function of critical parameters and assumptions that have been made. This social-economic analysis demonstrated that the introduction of FPT in Athens can contribute to social welfare mainly due to the modal shift from private cars to public transport. More precisely, the examined scheme presents a positive ENPV from 503 mil. to 733 mil. €, ERR>100%, and a B/C ratio from 7 to 33 in all the Scenarios, indicating FPT feasibility over time. It must be noted that even in extreme price changes of significant input variables, the ENPV remains positive, ensuring a positive impact on society. el
heal.abstract Η θέσπιση Δωρεάν Δημόσιων Συγκοινωνιών (ΔΔΣ) διερευνάται από πολλές πόλεις ως μια πιθανή οδός για τον έλεγχο και τη μείωση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων στα αστικά κέντρα. Οι ΔΔΣ μπορούν να λάβουν διάφορες μορφές, από τις μερικές ΔΔΣ, που περιλαμβάνουν περιορισμούς στην εφαρμογή τους και χρησιμοποιούνται ευρύτερα, μέχρι τις πλήρως ΔΔΣ. Τα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη των πλήρως ΔΔΣ κυρίως σε μικρές ή μεσαίου μεγέθους πόλεις της Β. Αμερικής και της Ευρώπης, είναι ραγδαία. Οι τρεις κύριοι στόχοι των συστημάτων αυτών είναι (1) η μείωση των αστικών μετακινήσεων με ιδιωτικής χρήσης (ΙΧ) οχήματα και η ταυτόχρονη αύξηση των μετακινήσεων με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), (2) η βελτίωση της κοινωνικής ένταξης και (3) η ενίσχυση της αστικής και οικονομικής ανάπτυξης των πόλεων. Ωστόσο, πριν από την εφαρμογή του συστήματος ΔΔΣ, είναι αναγκαία η πραγματοποίηση λεπτομερούς αξιολόγησης για να διαπιστωθεί εάν αξίζει να αναληφθεί, από την άποψη της κοινωνικής ευημερίας. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της κοινωνικο-οικονομικής σκοπιμότητας της εισαγωγής και λειτουργίας των ΔΔΣ στην Αθήνα. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιείται Ανάλυση Κόστους-Οφέλους (CBA), για την αξιολόγηση των κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων των ΔΔΣ στην Αθήνα, μέχρι το έτος 2030. Στο πλαίσιο της ανάλυσης αναπτύσσονται τα ακόλουθα Σενάρια, λαμβάνοντας υπόψη 0% (S0-do nothing), 50% (S1), 72,5% (S2) και 100% (S3) έκπτωση, αντίστοιχα, στο κόμιστρο των ΔΣ. Επισημαίνεται ότι το σενάριο S0 αντιπροσωπεύει την υφιστάμενη κατάσταση, κατά την οποία δεν πραγματοποιείται έκπτωση στο κόμιστρο των ΔΣ. Επιπλέον, αναπτύσσεται ένα μοντέλο πολυωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης για να διερευνηθεί για καθένα από τα τρία σενάρια ΔΔΣ (S1-S3) το επίπεδο αποδοχής των Αθηναίων μετακινούμενων όσον αφορά τις ΔΔΣ έναντι του ΙΧ αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας δεδομένα από έρευνα ερωτηματολογίου δηλωμένης προτίμησης. Για τα S1-S3 εκτιμήθηκαν και εκφράστηκαν σε χρηματικές μονάδες, το επενδυτικό και το λειτουργικό κόστος, καθώς και οι επιπτώσεις στο χρόνο ταξιδιού, στην κατανάλωση καυσίμων, στην οδική ασφάλεια και στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Λαμβάνοντας υπόψη το εκτιμώμενο κόστος και τα οφέλη από την εισαγωγή των ΔΔΣ στην Αθήνα, υπολογίστηκαν ο οικονομικός Εσωτερικός Βαθμός Απόδοσης (ERR) και η οικονομική Καθαρή Παρούσα Αξία (ENPV) για να αξιολογηθεί η οικονομική βιωσιμότητα της λειτουργίας των ΔΔΣ στην Αθήνα έως το έτος 2030. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση ευαισθησίας του δείκτη ENPV ως συνάρτηση κρίσιμων παραμέτρων όπως το κοινωνικό επιτόκιο αναγωγής. el
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 65 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα