HEAL DSpace

Σχεδίαση και ανάπτυξη παιχνιδιού σοβαρού σκοπού για την εκπαίδευση και συμμόρφωση παιδιών με Σακχαρώδη διαβήτη τύπου I

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολέτα, Σάλιαρη el
dc.contributor.author Nikoleta, Saliari en
dc.date.accessioned 2024-01-22T12:40:48Z
dc.date.available 2024-01-22T12:40:48Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58625
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26321
dc.rights Default License
dc.subject Σακχαρώδης διαβήτης τύπου I (ΣΔΤ1) el
dc.subject Καλύτερη αυτοδιαχείριση el
dc.subject Ευαισθητοποίηση el
dc.subject Σκοπούινσουλίνη el
dc.title Σχεδίαση και ανάπτυξη παιχνιδιού σοβαρού σκοπού για την εκπαίδευση και συμμόρφωση παιδιών με Σακχαρώδη διαβήτη τύπου I el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Τεχνητή νοημοσύνη el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-13
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού (ΠΣΣ) για την εκπαίδευση παιδιών που πάσχουν από Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου I (ΣΔΤ1). Το προτεινόμενο ΠΣΣ στοχεύει στη βαθύτερη κατανόηση του μηχανισμού με τον οποίο ο ΣΔΤ1 επηρεάζει το μεταβολισμό της γλυκόζης, στην ενίσχυση της αντίληψης σχετικά με τα οφέλη του ορθού γλυκαιμικού ελέγχου και στη γενικότερη βελτίωση της ικανότητας αυτοδιαχείρισης της ασθένειας. Για το σκοπό αυτό στο ΠΣΣ ενσωματώνονται δύο πρωτότυποι μηχανισμοί παιχνιδιού, ο συνδυασμός των οποίων συμβάλλει στην επίτευξη του εκπαιδευτικού στόχου και την ψυχαγωγία των παικτών. Ο κύριος μηχανισμός ανήκει στο είδος «Ατελείωτου Δρομέα» (endless running game), ενώ ο δεύτερος αποτελεί ένα παιχνίδι με ερωτήσεις γνώσεων. Στόχος του παίκτη είναι η διατήρηση του επιπέδου σακχάρου στο αίμα του χαρακτήρα που ελέγχει στο παιχνίδι εντός φυσιολογικού εύρους τιμών και κατ’ επέκταση η διατήρηση της ικανότητάς του να διατρέχει το παιχνίδι για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μέσω της ενασχόλησης με το παιχνίδι, ο χρήστης πληροφορείται για τα τρόφιμα χαμηλού και υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και μαθαίνει να τα επιλέγει ή αποφεύγει αντίστοιχα. Στο τέλος κάθε γύρου ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήσεις γνώσεων που τον ενημερώνουν σχετικά με υγιεινές καθημερινές συνήθειες και στοχεύουν στην καλύτερη κατανόηση των μηχανισμών του ΣΔΤ1. Για την ενίσχυση της προσήλωσης του παίκτη, ενσωματώνονται μηχανισμοί που ενισχύουν τη διαδραστικότητα και την ελκυστικότητα του παιχνιδιού, εξατομικεύοντας το περιεχόμενό του και επεμβαίνοντας στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – μηχανής. Οι δύο βασικοί μηχανισμοί που στοχεύουν σε αυτή την κατεύθυνση επιτρέπουν τη δυναμική αναπροσαρμογή του επιπέδου δυσκολίας και παρέχουν ένα πολυπαραγοντικό σύστημα βαθμολόγησης. Ένας τρίτος μηχανισμός απεικονίζει συμπτώματα κακού γλυκαιμικού ελέγχου στο χαρακτήρα του παιχνιδιού, ανάλογα με την επίδοση του παίκτη και τις διατροφικές επιλογές που πραγματοποιεί. el
heal.advisorName Νικήτα, Κωνσταντίνα el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βουλόδημος, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Νικήτα, Κωνσταντίνα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 66 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής