HEAL DSpace

Επιπτώσεις των αυτόνομων οχημάτων στον σχεδιασμό οδών σε υπεραστικό περιβάλλον

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μαντζάρογλου, Χρήστος Μάρκος el
dc.contributor.author Mantzaroglou, Christos-Markos en
dc.date.accessioned 2024-01-23T10:24:25Z
dc.date.available 2024-01-23T10:24:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58631
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26327
dc.rights Default License
dc.subject Αυτόνομα οχήματα el
dc.subject Οδηγίες μελετών οδικών έργων el
dc.subject Μέλετη ορατότητας el
dc.subject Υψος οφθαλμού el
dc.subject Ακτίνα κυκλικού τόξου el
dc.subject Lidar en
dc.subject Impact of autonomous vehicles el
dc.subject Highway road design el
dc.subject Horizontal curve sight distance el
dc.subject Stop sight distance el
dc.title Επιπτώσεις των αυτόνομων οχημάτων στον σχεδιασμό οδών σε υπεραστικό περιβάλλον el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.classification Transportation engineering en
heal.classification Tighway engineering el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-17
heal.abstract Στις μέρες μας, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερευνών που αφορά τα αυτόνομα οχήματα, ασχολείται ως επί το πλείστο με ζητήματα τα οποία άπτονται της ειδικότητας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, καθώς αφορούν κυρίως ζητήματα βελτιστοποίησης μοντέλων μηχανικής μάθησης, τεχνητής νοημοσύνης κλπ. Αδιαμφισβήτητα, το κομμάτι της επιστήμης αυτό , είναι που έχει επιτρέψει στον άνθρωπο να δημιουργήσει οχήματα τα οποία είναι σε θέση να επιτελέσουν τον σκοπό και το έργο τους χωρίς την φυσική του παρουσία στη θέση του οδηγού. Στον αντίποδα, ελάχιστες είναι οι αναφορές εργασιών, επιστημονικών δημοσιεύσεων, που να θίγουν το θέμα του γεωμετρικού σχεδιασμού των οδών, και πως αυτός σχετίζεται με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων, πως αυτός θα βελτιωθεί και πως θα προσαρμοσθεί στις νέες σχεδιαστικές ανάγκες που τα αυτόνομα οχήματα θα εισάγουν στην εξίσωση. Σκοπός της παρούσας εργασίας τίθεται το να προβλέψουμε τον τρόπο κατά τον οποίο η χρήση πλήρως αυτόνομων οχημάτων σε ευρεία κλίμακα, δύναται να επηρεάσει την μέχρι σήμερα ισχύουσα μεθοδολογία που ακολουθείται κατά τον γεωμετρικό οδικό σχεδιασμό. Η πρόβλεψη αυτή θα γίνει βασιζόμενη στα υπάρχοντα στοιχεία γεωμετρικού σχεδιασμού οδών που αφορούν την Ελλάδα, και αποτυπώνονται μέσω των ΟΜΟΕ-Χ , αλλά και των κατασκευαστικών στοιχείων εκείνων που αφορούν τα αυτόνομα οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά, και που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τον τρόπο σχεδιασμού των οδών, όπως αυτός μας ήταν μέχρι και σήμερα γνωστός. Στοιχεία θα αντληθούν αφενός από την διεθνή και εγχώρια βιβλιογραφία που αφορά το αντικείμενο, αλλά και θα ποσοτικοποιηθούν ύστερα από την μελέτη των παραπάνω, με τη χρήση του λογισμικού ψηφιακής σχεδίασης Civil 3D της Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk , λογισμικό το οποίο προσφέρεται για μελέτες οδοποιίας. Όπως είναι αναμενόμενο, η μελέτη και η σύγκριση των παραπάνω μας οδηγεί ασφαλώς στο συμπέρασμα πως τα αυτόνομα οχήματα θα έχουν θετική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο μελετάμε γεωμετρικά τη χάραξη της οδού, αλλά και στο γεγονός πως χρειάζεται ακόμη πολλή και εκτεταμένη μελέτη επί του αντικειμένου, προκειμένου τα συμπεράσματα αυτά να επιβεβαιωθούν και εν τέλει να ενσωματωθούν μελλοντικά στις νέες οδηγίες σχεδίασης οδικών έργων που θα αφορούν αποκλειστικά δρόμους για κίνηση αυτόνομων οχημάτων. el
heal.abstract Nowadays, most of the studies conducted on self-driving vehicles are, in their overwhelming majority, associated with issues related to the fields of Electrical and Computer Engineering, as they mainly concern matters of machine learning models maximization, artificial intelligence, etc. Undoubtedly, these are the fields of engineering which have allowed people to create vehicles that are able to perform their work and their functions, without the physical presence of a driver. In sharp contrast, there have so far been few studies or scientific papers raising the issue of geometric designing of roads, how this could be associated with the circulation of self-driving vehicles too, as well as how it could be improved or adapted to the new designing needs that the development of self-driving vehicles entails. The purpose of this study is to examine how the large scale use of self-driving vehicles could possibly influence the methodology that is currently being applied on geometric roadway designing. The outcome of this study will be based on the available data concerning the current geometric designing of roads in Greece, as they are shown in the Road Design Guidelines Manual, as well as on information regarding those components of the autonomous vehicles currently on the market, which could in their turn possibly alter the way roads have been designed until now. The relevant data, which will be drawn from both Greek and international academic literature related to this issue, will be quantified after studying the above-mentioned details and information, by using the digital design software Civil 3D of Autodesk, which is appropriate for road construction studies. As it is expected, the study and the contrastive analysis of these details has led us to the secure conclusion that self-driving vehicles will have a positive impact on the way we are studying the geometric designing of a road, yet more extensive and thorough research on this matter needs to be done, so as these positive results to be corroborated and subsequently integrated into the new guidelines for road designing projects, which will exclusively involve roads for autonomous vehicles. en
heal.advisorName Μητρόπουλος, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 119 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής