dc.contributor.author |
Μαντζάρογλου, Χρήστος Μάρκος
|
el |
dc.contributor.author |
Mantzaroglou, Christos-Markos
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-23T10:24:25Z |
|
dc.date.available |
2024-01-23T10:24:25Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58631 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26327 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αυτόνομα οχήματα |
el |
dc.subject |
Οδηγίες μελετών οδικών έργων |
el |
dc.subject |
Μέλετη ορατότητας |
el |
dc.subject |
Υψος οφθαλμού |
el |
dc.subject |
Ακτίνα κυκλικού τόξου |
el |
dc.subject |
Lidar |
en |
dc.subject |
Impact of autonomous vehicles |
el |
dc.subject |
Highway road design |
el |
dc.subject |
Horizontal curve sight distance |
el |
dc.subject |
Stop sight distance |
el |
dc.title |
Επιπτώσεις των αυτόνομων οχημάτων στον σχεδιασμό οδών σε υπεραστικό περιβάλλον |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή τεχνική |
el |
heal.classification |
Transportation engineering |
en |
heal.classification |
Tighway engineering |
el |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-07-17 |
|
heal.abstract |
Στις μέρες μας, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερευνών που αφορά τα αυτόνομα οχήματα, ασχολείται ως επί το πλείστο με ζητήματα τα οποία άπτονται της ειδικότητας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, καθώς αφορούν κυρίως ζητήματα βελτιστοποίησης μοντέλων μηχανικής μάθησης, τεχνητής νοημοσύνης κλπ. Αδιαμφισβήτητα, το κομμάτι της επιστήμης αυτό , είναι που έχει επιτρέψει στον άνθρωπο να δημιουργήσει οχήματα τα οποία είναι σε θέση να επιτελέσουν τον σκοπό και το έργο τους χωρίς την φυσική του παρουσία στη θέση του οδηγού. Στον αντίποδα, ελάχιστες είναι οι αναφορές εργασιών, επιστημονικών δημοσιεύσεων, που να θίγουν το θέμα του γεωμετρικού σχεδιασμού των οδών, και πως αυτός σχετίζεται με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων, πως αυτός θα βελτιωθεί και πως θα προσαρμοσθεί στις νέες σχεδιαστικές ανάγκες που τα αυτόνομα οχήματα θα εισάγουν στην εξίσωση. Σκοπός της παρούσας εργασίας τίθεται το να προβλέψουμε τον τρόπο κατά τον οποίο η χρήση πλήρως αυτόνομων οχημάτων σε ευρεία κλίμακα, δύναται να επηρεάσει την μέχρι σήμερα ισχύουσα μεθοδολογία που ακολουθείται κατά τον γεωμετρικό οδικό σχεδιασμό.
Η πρόβλεψη αυτή θα γίνει βασιζόμενη στα υπάρχοντα στοιχεία γεωμετρικού σχεδιασμού οδών που αφορούν την Ελλάδα, και αποτυπώνονται μέσω των ΟΜΟΕ-Χ , αλλά και των κατασκευαστικών στοιχείων εκείνων που αφορούν τα αυτόνομα οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά, και που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τον τρόπο σχεδιασμού των οδών, όπως αυτός μας ήταν μέχρι και σήμερα γνωστός. Στοιχεία θα αντληθούν αφενός από την διεθνή και εγχώρια βιβλιογραφία που αφορά το αντικείμενο, αλλά και θα ποσοτικοποιηθούν ύστερα από την μελέτη των παραπάνω, με τη χρήση του λογισμικού ψηφιακής σχεδίασης Civil 3D της Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk Autodesk , λογισμικό το οποίο προσφέρεται για μελέτες οδοποιίας.
Όπως είναι αναμενόμενο, η μελέτη και η σύγκριση των παραπάνω μας οδηγεί ασφαλώς στο συμπέρασμα πως τα αυτόνομα οχήματα θα έχουν θετική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο μελετάμε γεωμετρικά τη χάραξη της οδού, αλλά και στο γεγονός πως χρειάζεται ακόμη πολλή και εκτεταμένη μελέτη επί του αντικειμένου, προκειμένου τα συμπεράσματα αυτά να επιβεβαιωθούν και εν τέλει να ενσωματωθούν μελλοντικά στις νέες οδηγίες σχεδίασης οδικών έργων που θα αφορούν αποκλειστικά δρόμους για κίνηση αυτόνομων οχημάτων. |
el |
heal.abstract |
Nowadays, most of the studies conducted on self-driving vehicles are, in their overwhelming majority, associated with issues related to the fields of Electrical and Computer Engineering, as they mainly concern matters of machine learning models maximization, artificial intelligence, etc.
Undoubtedly, these are the fields of engineering which have allowed people to create vehicles that are able to perform their work and their functions, without the physical presence of a driver. In sharp contrast, there have so far been few studies or scientific papers raising the issue of geometric designing of roads, how this could be associated with the circulation of self-driving vehicles too, as well as how it could be improved or adapted to the new designing needs that the development of self-driving vehicles entails. The purpose of this study is to examine how the large scale use of self-driving vehicles could possibly influence the methodology that is currently being applied on geometric roadway designing.
The outcome of this study will be based on the available data concerning the current geometric designing of roads in Greece, as they are shown in the Road Design Guidelines Manual, as well as on information regarding those components of the autonomous vehicles currently on the market, which could in their turn possibly alter the way roads have been designed until now. The relevant data, which will be drawn from both Greek and international academic literature related to this issue, will be quantified after studying the above-mentioned details and information, by using the digital design software Civil 3D of Autodesk, which is appropriate for road construction studies.
As it is expected, the study and the contrastive analysis of these details has led us to the secure conclusion that self-driving vehicles will have a positive impact on the way we are studying the geometric designing of a road, yet more extensive and thorough research on this matter needs to be done, so as these positive results to be corroborated and subsequently integrated into the new guidelines for road designing projects, which will exclusively involve roads for autonomous vehicles. |
en |
heal.advisorName |
Μητρόπουλος, Λάμπρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
119 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|