HEAL DSpace

Κριτική προσέγγιση στην αξιολόγηση των Risk Control Options στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των Μελετών Formal Safety Analysis: Μελέτη περίπτωσης για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ιορδανίδης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Iordanidis, Georgios en
dc.date.accessioned 2024-01-24T11:47:23Z
dc.date.available 2024-01-24T11:47:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58653
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26349
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Risk en
dc.subject FSA en
dc.subject HAZID en
dc.subject Ρίσκο el
dc.subject Διακινδύνευση el
dc.title Κριτική προσέγγιση στην αξιολόγηση των Risk Control Options στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των Μελετών Formal Safety Analysis: Μελέτη περίπτωσης για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μελέτη διακινδύνευσης el
heal.classification Risk Analysis en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-07-01
heal.abstract Στόχος της εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας μελέτης της αποτελεσματικότητας των επιλογών περιορισμού του ρίσκου, σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται δυναμικά κατά τη λειτουργία ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε περιοχές υψηλής θαλάσσιας κυκλοφορίας. Η μελέτη της διακινδύνευσης και η υποβοήθηση της λήψης αποφάσεων περιορισμού του μελετάται τόσο από την βιομηχανία της ναυτιλίας όσο και από τη βιβλιογραφία, με σκοπό την επίτευξη αποδεκτών επιπέδων ρίσκου. Η πολυπλοκότητα του εγχειρήματος γιγαντώνεται όταν το ρίσκο μελετάται για ολόκληρο το πλοίο σε δυναμικά πλαίσια, όπου οι κίνδυνοι συνεχώς αλλάζουν και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιμέρους συστημάτων, λειτουργειών και μηχανισμών του πλοίου αυξομειώνουν το ρίσκο διαρκώς. Ο χώρος της ναυτιλίας επιχειρεί να μελετήσει τις επιλογές περιορισμού της διακινδύνευσης κυρίως μέσω στατικών φορμών που συμπληρώνονται από το πλήρωμα. Παράλληλα, η βιβλιογραφία προτείνει μοντέλα μελέτης που κατά κύριο λόγο είτε αφορούν μία εκ των λειτουργιών του πλοίου, χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τις προαναφερθείσες αλληλεπιδράσεις, είτε συμπεριλαμβάνουν υπολογισμούς που σε ζωντανές συνθήκες όπου υπάρχει ανάγκη λήψης αποφάσεων δεν μπορούν να εφαρμοστούν πρακτικά. Εντός της εργασίας αναπτύσσεται αρχικά μια συνδυαστική μεθοδολογία που επιχειρεί να συνενώσει τη λογική των δύο αυτών κόσμων, και να ποσοτικοποιήσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων περιορισμού της διακινδύνευσης, μέσω του προγραμματιστικού εργαλείου που αναπτύχθηκε. Εντός του εργαλείου, δίνεται στους χρήστες η δυνατότητα να λαμβάνουν δεδομένα για την επικινδυνότητα μιας κατάστασης και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ο χώρος της ναυτιλίας αξιοποιεί για την επίλυσή της. Η υποκειμενικότητα με την οποία ο χρήστης αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο ελαχιστοποιείται μέσω μιας διαδικασίας συσχέτισης των ποιοτικών του αξιολογήσεων με ποσοτικοποιημένους δείκτες. Το εργαλείο αυτό εμπλουτίζεται και η συσχέτιση αυτή γίνεται όλο και ακριβέστερη, δίνοντας μας τη δυνατότητα να αντιληφθούμε τόσο τις διαφορές στον τρόπο που αξιολογούν τα μέτρα αντιμετώπισης του κινδύνου οι κύριες ειδικότητες του χώρου, όσο και την πραγματική αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου μέτρου, μέσω ποσοτικοποιημένων δεικτών. Τελικώς λαμβάνονται διαφορετικές συσχετίσεις των ποιοτικών αξιολογήσεων των χρηστών με το υπολογισθέν πραγματικό ρίσκο με γνώμονα την ειδικότητα του χρήστη και τις προηγούμενες αξιολογήσεις που έχουν δοθεί από τους αντίστοιχους ειδικούς. el
heal.abstract The goal of this thesis is the development of a methodology of studying the effectiveness of measures to reduce risk, in a dynamic environment during operation of a containership in congested waters. The study of risk and assistance in decision making is being studied both by the industry of shipping and the scientific community, with the clear goal of eliminating danger and optimizing the effectiveness of risk control measures. The complexity of this endeavour rises when risk is studied for the whole ship as a system of interactions between individual mechanisms and funtions that fluctuate risk factors constantly. The shipping industry attempts to resolve this problem using static forms that are filled by the crew. Meanwhile, the bibliography proposes models that mostly either focus on one function of the ship, without taking the aforementioned interactions into account, or contain calculations and factors that cannot be practically applied in a live environment where danger is present. Within this thesis a methodology is developed that combines the logic of both these fields, to quantify the effectiveness of risk control measures using a programming tool that was created. Thistool providesthe user with data regarding the dangers of a situation and the effectiveness of measures that the industry uses to resolve it. The effect of the subjectivity of the user’s perception of danger is minimized thanks to a process of correlating qualitative assessments of effectiveness with quantitative indices. This correlation becomes more accurate the more assessments are given from users, giving us a clear picture of the way risk control options are assessed by the main fields of expertise within shipping, as well as the true effectiveness of such options through the tool’s quantifiable outputs. Different correlations are extracted regarding the qualitative assessments of risk control measures and true quantifiable risk based on the expertise of the user and the assessments of similar experts. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ανυφαντής, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 102 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα