dc.contributor.author |
Μάκρας, Ηλίας
|
el |
dc.contributor.author |
Makras, Ilias
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-01-26T10:36:11Z |
|
dc.date.available |
2024-01-26T10:36:11Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58683 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26379 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μπεϋζιανή Συμπερασματολογία |
el |
dc.subject |
Αντίστροφο Πρόβλημα |
el |
dc.subject |
Αισθητήρες παραμορφώσεων |
el |
dc.subject |
Structural Health Monitoring |
en |
dc.subject |
Uncertainty Quantification |
en |
dc.subject |
Inverse Problem |
en |
dc.subject |
Bayesian Inference |
en |
dc.subject |
Strain Sensing |
el |
dc.title |
Corrosion Thickness Loss Monitoring in Marine Plates through Probabilistic Methods |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Condition-based Maintenance |
en |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-09-25 |
|
heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια, οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται για να διασφαλιστεί η
κατασκευαστική ακεραιότητα και η λειτουργική ασφάλεια στον ναυτιλιακό τομέα
έχουν παραμείνει ουσιαστικά ίδιες· και αν και αποδοτικές, παρουσιάζουν κάποια
σημαντικα μειονκτήματα. Επιδιώκοντας μια μεταβολή προς την προγνωστική και υπο
συνθήκες συντήρηση, ο τομέας της Παρακολούθησης Δομικής Ακεραιότητας (ΠΔΑ)
κατασκευών εχει αναδειχθεί ως βιώσιμη επιλογή απο τα ενδιαφερόμενα μέρη του
τομέα. Ο στόχος των συστημάτων ΠΔΑ είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με
την ύπαρξη ή τον βαθμό δομικής υποβάθμισης, χρησιμοποιώντας μεγάλες ποσότητες
δεδομένων απο επιτόπιους αισθητήρες. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο σκοπός αυτής
της εργασίας είναι να κατασκευάσει ενα σχέδιο ΠΔΑ, το οποίο να εκτιμάει την απώλεια
πάχους λόγω διάβρωσης στο ναυτιλιακό περιβάλλον λειτουργείας, χρησιμοποιώντας
ανίχνευση παραμορφώσεων. Για τον σκοπό αυτό, θεωρήθηκε μια απλή ορθογώνια
πλάκα σε συνθήκες ομοιόμορφης διάβρωσης, η οποία υποβάλλεται μάλιστα σε
στοχαστική φόρτιση. Ο χειρισμός της ποσότητας ενδιαφέροντος έγινε σε πλαίσιο
πιθανοτήτων χρησιμοποιώντας Μπεϋζιανή συμπερασματολογία. Τα δεδομένα
παραμορφωσιακής απόκρισης δημιουργήθηκαν μέσω ενός μοντέλου Πεπερασμένων
Στοιχείων (ΠΣ) υψηλής ακρίβειας και λόγω της φύσης της Μπεϋζιανής αναβάθμισης
πληροφορίας, υποκατάστατα μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη της λύσης
αποδοτικά. |
el |
heal.abstract |
Over the years, the practices that are used to ensure structural integrity and operational
safety in the maritime sector have remained basically the same; and although efficient,
they present some important drawbacks. In looking to enable a shift towards predictive
and condition-based maintenance, the field of Structural Health Monitoring (SHM) has
emerged as a viable option among stakeholders. The goal of SHM is to infer the
existence or level of structural degradation using large amounts of in situ sensor obtained data. In this direction, the objective of this study is to construct a SHM system
that estimates the thickness loss due to corrosion in the marine operational environment
utilizing strain sensing. For this purpose, a simple rectangular plate at uniform corrosion
was considered as a reference structural element, which was subjected to stochastic
loading as well. The quantity of interest was treated in a probabilistic framework using
Bayesian inference. Strain response data were produced through a high-fidelity Finite
Element (FE) model and due to the nature of Bayesian updating, surrogate models were
employed to proceed to solution efficiently. |
en |
heal.advisorName |
Ανυφαντής, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σαμουηλίδης, Μανόλης |
el |
heal.committeeMemberName |
Δημόπουλος, Γιώργος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
80 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|