heal.abstract |
Η εκπόνηση της παρούσας εργασίας στοχεύει στην κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των κρυογενικών ναυτιλιακών καυσίμων και του τρόπου αποθήκευσής τους. Στην κατηγορία των κρυογενικών ναυτιλιακών καυσίμων, εντάσσονται τα καύσιμα, τα οποία για τη διατήρηση της υγροποιημένης φύσης τους σε συνθήκες ατμοσφαιρικής πίεσης, απαιτούνται χαμηλές θερμοκρασίες. Μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση παρατηρήθηκε πως σε αυτή την τάξη καυσίμων εντάσσεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το υγραέριο (LPG), η υγροποιημένη αμμωνία (LNH3), καθώς και το υγροποιημένο υδρογόνο (LH2). Σε πρώτη φάση, επιδιώκεται, για το κάθε κρυογενικό καύσιμο ξεχωριστά, η παρουσίαση των επιμέρους χαρακτηριστικών του. Αναλυτικότερα, για το κάθε καύσιμο παρουσιάζονται οι γενικές του ιδιότητες, ο τρόπος παραγωγής και υγροποίησης, η εφοδιαστική αλυσίδα του όσον αφορά στις χερσαίες δομές και στα πλοία μεταφοράς, ενώ παρατίθεται και αξιολογείται το υπόβαθρο και οι δυνατότητες που υπάρχουν σχετικά με τη χρήση του στη ναυτιλία. Συγχρόνως, γίνεται αναφορά στα κατάλληλα συστήματα πρόωσης, καθώς και στα θέματα ασφαλείας που ενδεχομένως να προκύψουν κατά περίπτωση.
Στη συνέχεια, πραγματοποιείται αναλυτική περιγραφή των τύπων των δεξαμενών που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των κρυογενικών καυσίμων, ενώ παράλληλα γίνεται μια αρχική παρουσίαση των βασικών υλικών κατασκευής των κύριων περιβλημάτων των δεξαμενών. Συνοπτικά, οι δεξαμενές αποθήκευσης μπορεί να είναι μεταλλικές ή από σύνθετα υλικά.
Εν κατακλείδι, επιδιώκεται η αξιολόγηση της επίδραση των κρυογενικών καυσίμων στα μεταλλικά και στα σύνθετα υλικά κατασκευής των δεξαμενών. Συγκεκριμένα, για το κάθε καύσιμο εξετάζεται τόσο η επίδραση των συνθηκών αποθήκευσης όσο και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της φυσικής και χημικής τους σύστασης. Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση καυσίμου, γίνεται αναφορά σε σχετικούς κανονισμούς ή κατευθυντήριες γραμμές που πρέπει να πληρούν τα μεταλλικά και τα σύνθετα υλικά κατασκευής, ενώ παρέχονται και σχετικές πληροφορίες περί καταλληλότητας. |
el |