HEAL DSpace

Ηλεκτρική διασύνδεση πλοίων στον επιβατικό και εμπορικό λιμένα Πειραιά - Εκτίμηση των ενεργειακών απαιτήσεων και των ωφελειών και διερεύνηση της βέλτιστης τοπολογίας της εγκατάστασης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πούλος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Poulos, Georgios en
dc.date.accessioned 2024-02-09T08:07:29Z
dc.date.available 2024-02-09T08:07:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58812
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26508
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Τεχνο-οικονομικά συστήματα” el
dc.rights Default License
dc.subject Ψυχρή εκκίνηση el
dc.subject Ηλεκτρική σύνδεση με ακτή el
dc.subject Εναλλακτική ναυτική τροφοδότηση ισχύος el
dc.subject Ηλεκτρική τροφοδότηση από την ακτή el
dc.subject Ηλεκτρική διασύνδεση πλοίων el
dc.subject Cold Ironing en
dc.subject Shore Connection en
dc.subject Alternative Maritime Power en
dc.subject Onshore Power Supply en
dc.subject Electrical interconnection of ships en
dc.title Ηλεκτρική διασύνδεση πλοίων στον επιβατικό και εμπορικό λιμένα Πειραιά - Εκτίμηση των ενεργειακών απαιτήσεων και των ωφελειών και διερεύνηση της βέλτιστης τοπολογίας της εγκατάστασης el
heal.type masterThesis
heal.generalDescription Ηλεκτρική διασύνδεση πλοίων στον επιβατικό και εμπορικό λιμένα Πειραιά. el
heal.classification Διανομή ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-10-17
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση, σε επίπεδο προμελέτης, των ωφελειών της ηλεκτρικής διασύνδεσης ελλιμενιζόντων πλοίων στους Λιμενικούς Σταθμούς του Επιβατικού και Εμπορικού Λιμένα Πειραιά και η επιλογή της βέλτιστης τοπολογίας της εγκατάστασης στον κάθε Λιμενικό Σταθμό. Για το σκοπό αυτό, αρχικά θα εκτιμηθεί η υφιστάμενη κατάσταση στους Σταθμούς Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας (Επιβατικός Λιμένας) και στους Σταθμούς Διακίνησης Οχημάτων και Εμπορευματοκιβωτίων (Εμπορικός Λιμένας). Η εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των πλοίων που επισκέπτονται το Λιμένα Πειραιά (τύπος και μέγεθος), τα δρομολόγια και τη διάρκεια ελλιμενισμού τους, τον υπολογισμό των ενεργειακών απαιτήσεων, των καταναλώσεων καυσίμων και των εκπομπών αέριων ρύπων. Η παραπάνω κατάσταση θα παρουσιαστεί ανά Σταθμό, οριοθετώντας έτσι το πρόβλημα προς επίλυση. Προκειμένου να υπολογιστούν τα ανωτέρω, θα χρησιμοποιηθούν σχετικές πληροφορίες και δεδομένα από την Ο.Λ.Π. Α.Ε., τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Λιμένα Πειραιά και από το Διαδίκτυο. Οι απαιτήσεις των πλοίων σε ισχύ κατά τον ελλιμενισμό τους καθώς και οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν για τους υπολογισμούς αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από την 4η IMO GHG Μελέτη του 2020, αλλά και από συναφή βιβλιογραφία. Μετά την εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, θα γίνει εισαγωγή στη μέθοδο της από στεριάς ηλεκτροδότησης πλοίων (Cold Ironing) και θα παρουσιαστούν οι προδιαγραφές και οι κανονισμοί που εφαρμόζονται, οι πιθανές τοπολογίες του συστήματος και το σύνολο του απαιτούμενου εξοπλισμού. Ακολούθως, θα εξεταστεί η εφαρμογή του Cold Ironing στους Σταθμούς του Επιβατικού και Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, θα επιλεχθεί και κοστολογηθεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την εγκατάσταση σε κάθε Σταθμό, θα παρουσιαστεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του εξοπλισμού και οι ωφέλειες που προκύπτουν από την ηλεκτρική διασύνδεση, τόσο από τη μεριά ενός τυπικού πλοίου όσο και από τη μεριά της ακτής. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση της επένδυσης και θα εξεταστεί υπό ποιες προϋποθέσεις αυτή μπορεί να καταστεί επιθυμητή. Τέλος, θα εξεταστεί η διαχρονική εξέλιξη του ενεργειακού μείγματος στην Ελλάδα, καθώς αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα ενός συστήματος CI. Στο τελευταίο Κεφάλαιο θα δοθούν τα συμπεράσματα καθώς και προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις των εγκαταστάσεων που παρουσιάστηκαν. el
heal.abstract The subject of this thesis is the examination, at the level of a preliminary study, of the benefits of the electrical interconnection of berthing ships at the Port Stations of the Passenger and Commercial Port of Piraeus and the selection of the optimal topology of the installation at each Port Station. For this purpose, initially the current situation at the Coasting and Cruise Stations (Passenger Port) and at the Vehicles Carrier and Containers Handling Stations (Commercial Port) will be assessed. The assessment of the current situation includes the determination of the ships visiting the Port of Piraeus (type and size), their itineraries and the duration of their docking, the calculation of energy requirements, fuel consumption and gas emissions. The above situation will be presented per Station, thus delimiting the problem to be solved. In order to calculate the above, relevant information and data will be used from PPA SA, the ferry companies operating in the Port of Piraeus and from the Internet. The requirements of the ships in power during their berthing, as well as the methods to be applied for the calculations were mainly drawn from the 4th IMO GHG Study of 2020, but also from related literature. After assessing the current situation, an introduction to the method of ships electrification from the shore (Cold Ironing) will be made and the applied specifications and regulations, the possible system topologies and all the required equipment will be presented. Subsequently, the application of Cold Ironing at the Stations of the Passenger and Commercial Port of Piraeus will be examined, the required equipment for the installation at each Station will be selected and costed, the operating and maintenance costs of the equipment and the benefits resulting from the electrical interconnection will be presented, both from the side of a typical ship and from the shore side. This will be followed by the evaluation of the investment and it will be examined under which conditions it may become desirable. Finally, the evolution of the energy mix in Greece over time will be examined, as it plays an important role in the effectiveness of a CI system. In the last chapter, the conclusions will be given, as well as proposals for future expansions of the presented facilities. en
heal.advisorName Ματσόπουλος, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παναγόπουλος, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Παπαβασιλείου, Συμεών el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 143 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής